Κίνα: Πώς χτίζει την παγκόσμια κυριαρχία της στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε λεπτομερή έκθεση σχετικά με την κρατική στήριξη που λαμβάνουν οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εξηγώντας τη βάση για τους νέους δασμούς στα κινεζικά EV που εισέρχονται στην Ευρώπη.

Η έκθεση περιγράφει τη σημαντική βοήθεια, συμπεριλαμβανομένων των επιχορηγήσεων, των χαμηλότοκων δανείων, των κινήτρων πώλησης, της επιδοτούμενης γης και των μπαταριών με μεγάλες εκπτώσεις που παρέχει η κινεζική κυβέρνηση.

Από τις 5 Ιουλίου έχουν τεθεί σε ισχύ νέοι δασμοί της ΕΕ για τα κινεζικά ηλεκτρικά, με διαφορετικούς συντελεστές ανάλογα με το επίπεδο της κυβερνητικής στήριξης που λαμβάνει κάθε κατασκευαστής.

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι η SAIC, η ιδιοκτήτρια εταιρεία της MG, λαμβάνει εκτεταμένη στήριξη, με αποτέλεσμα να έχει δασμό 37,6%, τον υψηλότερο μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Το ποσοστό αυτό περιλαμβάνει παροχές όπως 1,38% από κρατικά τραπεζικά δάνεια, 8,27% από άλλες χρηματοδοτήσεις, 8,56% σε επιχορηγήσεις, 2,28% σε κίνητρα πωλήσεων EV, 0,67% για εκπτωτικά οικόπεδα και 13,24% σε επιδοτούμενες μπαταρίες.

Αντίθετα, η BYD αντιμετωπίζει χαμηλότερους δασμούς ύψους 17,4% λόγω του ότι λαμβάνει λιγότερες επιδοτήσεις και είναι πιο συνεργάσιμη κατά τη διάρκεια της έρευνας. Παρόλο που η BYD παράγει τις δικές της μπαταρίες, η έκθεση σημειώνει ότι κατασκευάζονται με υλικά που επιδοτούνται από το κράτος. Η Geely, η οποία αξιολογήθηκε με παρόμοιο τρόπο, αντιμετωπίζει δασμό 19,9%.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η SAIC ήταν λιγότερο διαφανής, γεγονός που συνέβαλε στο υψηλότερο ποσοστό που της αναλογεί. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας διεξήγαγε συζητήσεις με την ΕΕ για να αντικρούσει αυτούς τους δασμούς, αλλά δεν κατάφερε να αλλάξει τη στάση της ΕΕ.

Το νέο δασμολογικό σύστημα είναι προσωρινό για τέσσερις μήνες, επιτρέποντας χρόνο για περαιτέρω διαπραγματεύσεις.

Ωστόσο, η Κίνα έχει προειδοποιήσει για αντίποινα σε δασμούς στις ευρωπαϊκές εισαγωγές, εάν δεν επιτευχθεί φιλική λύση.

Δειτε Επισης

Σώτος Ιακωβίδης: Μια πραγματική πρόκληση και η προτεραιότητα του ομίλου MSJ το 2025
Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί
Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο Nicosia Mall σε συνεργασία με Unicars και EKCO Maximum Power
Με το αριστερό το 2025 για την αγορά αυτοκινήτων...50-50 τα καινούργια με τα μεταχειρισμένα και οι μάρκες που πρωταγωνιστούν
Μ. Σέφτσοβιτς: Σε περίπτωση δασμών των ΗΠΑ, η Ε.Ε. θα αντιδράσει σθεναρά και γρήγορα
Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024
Θέλει ενίσχυση σχέσεων με Κύπρο για εμπόριο, τουρισμό και επικοινωνίες η Βουλγαρία
BYD: Tα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη