Τα έργα που θέλουν να τρέξουν σε μαρίνα και λιμάνι οι Λαρνακείς-«Όχι σε τέταρτη αποτυχημένη προσπάθεια»

Τον διαχωρισμό των έργων υποδομής και αναβάθμισης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, αφήνοντας εκτός της εξίσωσης την οικιστική ανάπτυξη, φαίνεται να προκρίνουν πλέον οι φορείς της Λάρνακας, οι οποίοι κατέθεσαν τις θέσεις τους στον υπουργό Μεταφορών, Αλέξη Βαφεάδη, κατά τη συνεδρία της ad hoc Επιτροπής που έχει συσταθεί.

Πλέον, ο Αλέξης Βαφεάδης μαζί με τους υπηρεσιακούς του Υπουργείου Μεταφορών θα αποτυπώσουν όλες τις απόψεις σε υπόμνημα, το οποίο θα παραδοθεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, με στόχο το συντομότερο δυνατόν να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.

Μάλιστα, όπως ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανέφερε, δεν αποκλείεται οι σχετικές ανακοινώσεις για το πώς θα προχωρήσει τελικά το μεγαλεπήβολο έργο της ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας να γίνουν ακόμη και εντός της ερχόμενης εβδομάδας.

Τι προκρίνουν οι Λαρνακείς

Σε ό,τι αφορά την προχθεσινή (σ.σ. Τετάρτη, 10/7) συνάντηση, όπως πληροφορείται το InBusinessNews, κατά τη διάρκεια της ανταλλάγησαν διάφορες απόψεις με τον υπουργό Μεταφορών, τον γενικό διευθυντή και τους υπηρεσιακούς του υπουργείου, με τους φορείς της Λάρνακας να τονίζουν την ανάγκη όπως το έργο προχωρήσει άμεσα, γρήγορα και με την ουσιαστική συμμετοχή και του κράτους.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι Λαρνακείς θεωρούν πως για υλοποίηση του βασικού κορμού της ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας δεν απαιτούνται τεράστια κονδύλια και ως εκ τούτου το κράτος θα μπορούσε να αναλάβει να τα προωθήσει, είτε μέρος αυτών είτε και στην ολότητά τους.

Ουσιαστικά, και σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο InBusinessNews καλά πληροφορημένη πηγή, οι φορείς της Λάρνακας φαίνεται να προκρίνουν στο παρόν στάδιο την προώθηση των έργων που σχετίζονται με τον περιβάλλοντα χώρο της ανάπτυξης, για τα οποία ήδη υπάρχουν σχέδια και για τα οποία έχουν εξασφαλιστεί και οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις.

Τέτοια έργα είναι η ολοκλήρωση του Yacht Club, στο οποίο θα στεγάζονται, μεταξύ άλλων, τα γραφεία της λιμενικής αστυνομίας, το τελωνείο, το τμήμα αλιείας και άλλες κρατικές υπηρεσίες, ενώ θα περιλαμβάνει και χώρους εστίασης και αναψυχής, όπως εστιατόρια, εργαστήριο και καταστήματα, τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετούν και την μαρίνα.

Επίσης, οι Λαρνακείς επιθυμούν όπως παράλληλα με την ολοκλήρωση του Yacht Club, προωθηθούν μικρής έκτασης έργα για αναβάθμιση του χώρου στάθμευσης, καθώς και οι απαραίτητες απαραίτητες εργασίες για αναβάθμιση του οδικού δικτύου που οδηγεί στο λιμάνι και στη μαρίνα Λάρνακας, προκειμένου να διευκολυνθούν οι επισκέπτες.

Παράλληλα, με τα πιο πάνω έργα, οι φορείς της Λάρνακας θεωρούν ότι θα πρέπει να προωθηθούν και τα απαραίτητα έργα για αναβάθμιση της μαρίνας Λάρνακας.

«Αυτά τα έργα μπορούν να προκηρυχθούν άμεσα, αφού έχουν ήδη εξασφαλισμένες όλες τις άδειες», τόνισε χαρακτηριστικά στο InBusinessNews η ίδια πηγή.

Αφήνουν στην άκρη την οικιστική ανάπτυξη

Επιπρόσθετα των πιο πάνω, οι Λαρνακείς φαίνεται ότι προκρίνουν την αφαίρεση του οικιστικού μέρους από την εξίσωση της ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας και στη θέση της να προωθηθεί η ανάπτυξη διαφόρων άλλων μικρότερων υποδομών, όπως η δημιουργία θεματικού πάρκου, προσιτών εστιατορίων, ακόμη και πανεπιστημίου που θα προσδώσει άλλη διάσταση τόσο στη συνολική ανάπτυξη όσο και στην περιοχή.

«Εμείς εισηγούμαστε να προωθηθούν τα βασικά έργα υποδομής για ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, χωρίς την οικιστική ανάπτυξη της οποίας το κόστος είναι αρκετά μεγάλο και εάν χρειαστεί επιπρόσθετη χρηματοδότηση το έργο, τότε αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο παραχώρησης ενός μέρους της γης της συνολικής ανάπτυξης για μερική οικιστική ανάπτυξη», επεσήμανε η ίδια πηγή.

«Δεν χρειάζεται τέταρτη αποτυχημένη προσπάθεια»

Ερωτηθείσα εάν πλέον οι Λαρνακείς προκρίνουν τον διαχωρισμό των έργων, η ίδια πηγή απάντησε καταφατικά, υποδεικνύοντας ότι «τρεις αποτυχημένες προσπάθειες για την ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, είναι ενδεικτικές της δυσκολίας ολοκλήρωσης του έργου με αυτόν τον τρόπο».

«Δεν χρειάζεται να πάμε σε τέταρτη προσπάθεια, η οποία μπορεί να αποτύχει άλλη μία φορά και να υπάρξουν περαιτέρω αχρείαστες καθυστερήσεις από την στιγμή που η ανάπτυξη μπορεί να σπάσει σε μικρότερα έργα που μπορούν να προωθηθούν και να ολοκληρωθούν πολύ σύντομα», υπογράμμισε.

Όσον αφορά τους φορείς που μπορούν να αναλάβουν την υλοποίηση των έργων, η ίδια πηγή ανέφερε στο InBusinessNews πως η ανάπτυξη του λιμανιού μπορεί να γίνει από την Αρχή Λιμένων, η οποία έχει επιδείξει σχετικό ενδιαφέρον, ενώ η ανάπτυξη της μαρίνας μπορεί να αναληφθεί από το Υφυπουργείο Τουρισμού.

Σε περίπτωση, ωστόσο, που το κράτος αδυνατεί να αναλάβει εξολοκλήρου την προώθηση και υλοποίηση των έργων υποδομής, τότε στην εξίσωση μπορούν να μπουν και επενδυτές.

Σημειώνεται ότι, όπως ανέφερε πολλάκις ο υπουργός Μεταφορών, για το όλο έργο έχουν επιδείξει ενδιαφέρον επενδυτές, τόσο από την Κύπρο όσο και από το εξωτερικό.

Δειτε Επισης

Έφυγε από την ζωή ο Ευστάθιος Ευσταθίου…Εκ των κορυφαίων νομικών και επί σειρά ετών μάχιμος πολιτικός(vid)
Αυτά είναι τα 19 σχέδια για ανέργους και εργαζομένους που θα «τρέξει» η ΑνΑΔ το 2025-Όλες οι πληροφορίες
Γιώργος Παπαναστασίου: Καλά νέα για το έργο αν ισχύει η συμμετόχη της Meridiam στον GSI-Προχωρά κανονικά η Κ.Δ.
H πληθώρα και το άλμα των κενών θέσεων εργασίας-Οι κλάδοι με τις περισσότερες
Τζώρτζια Κωνσταντίνου-Παναγιώτου: Ανησυχώ για τον τομέα της δικαιοσύνης και των διοικητικών υπηρεσιών
Φτάνει στο peak της χρονιάς η κίνηση στις υπεραγορές-Οι προσφορές «σώζουν» το αυξημένο κόστος
Σε εικονική λειτουργία με εικονικούς πελάτες το e-kalathi...Ο τρόπος λειτουργίας και εφαρμογής της πλατφόρμας
Μεγαλομέτοχος των Mall of Cyprus και Mall of Engomi με 77,8% η Pareto
Αξιολογεί τις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών η ΚΤΚ-Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής αυξημένων κεφαλαίων
Αυτά είναι τα στοχευμένα μέτρα της Ελληνικής για στήριξη της κοινωνίας, των νοικοκυριών και των ευάλωτων ομάδων