Jumbo: Αυξημένες κατά 4% οι πωλήσεις στην Κύπρο το πρώτο εξάμηνο

Το χαμηλό άκρο (8%) της αρχικής εκτίμησης για αύξηση τζίρου και κερδών μεταξύ 8% και 10% το 2024 «βλέπει» η Jumbo σύμφωνα με την ενημέρωση των μετόχων για τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου 2024. Όσον αφορά την πορεία των πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις του Ομίλου, εμφανίστηκαν αυξημένες κατά 8% περίπου.

Για τον όμιλο JUMBO, o Ιούνιος 2024 ήταν ένας μήνας που κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 9% συνολικά, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα.

Την ίδια στιγμή όμως προειδοποιεί ότι στην περίπτωση που οι παρούσες συνθήκες χειροτερεύσουν κάτι που λογικά αναμένεται εκτιμάται ότι ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων θα μπορούσε να περιοριστεί στο 4% με την κερδοφορία να κυμαίνεται στα επίπεδα του 2023.

Ειδικότερα σχολιάζοντας το επχιειρηματικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί και τους λόγους για τις εκτιμήσεις αναφέρει: Είναι πλέον κοινά αποδεκτό ότι η κατάσταση στη Μέση Ανατολή, με το «κλείσιμο» της διώρυγας του Σουέζ, παρότι αρχικά έφερε προσωρινό χαρακτήρα, λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης, θα συνεχίσει να επηρεάζει την παγκόσμια τροφοδοτική αλυσίδα πιθανότατα ακόμα και μετά τις εκλογές στην Αμερική.

Η σημερινή κατάσταση στο παγκόσμιο εμπόριο, προσομοιάζει, σε πολλά επίπεδα, με την πανδημική κρίση με το μεταφορικό κόστος να έχει εκτοξευθεί και με τον χρόνο παραλαβής αγαθών και εμπορευμάτων να έχει διπλασιαστεί.

O Όμιλος JUMBO αρνείται να μετακυλήσει το βάρος των δυσλειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας, στις τιμές που θα κληθούν να πληρώσουν οι καταναλωτές.

Η στρατηγική παραμένει ξεκάθαρη. Ο Όμιλος JUMBO δεν προτίθεται να φορτώσει και συνεπώς να προσφέρει – συγκυριακά υπερτιμημένα προϊόντα, καθώς η διοίκηση εκτιμά ότι η κατάσταση θα πρέπει να αντιστραφεί κάποια στιγμή στο τέλος του 2024 ή το 2025.

Το JUMBO επιλέγει πάντα προϊόντα που ανταποκρίνονται και στις ανάγκες αλλά και στις δυνατότητες των καταναλωτών.

Μεταξύ του διλήμματος για την επιλογή ενός προϊόντος που εμπεριέχει το κόστος των δυσλειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας και ενός άλλου του οποίου το κόστος είναι διαχειρίσιμο ή μπορεί να απορροφηθεί, η Jumbo θα επιλέγει σταθερά το δεύτερο. Η στρατηγική αυτή εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε αύξηση του μεριδίου της Jumbo στις αγορές που δραστηριοποιείται παρά την αναμενόμενη μείωση των αποθεμάτων μέχρι το τέλος του έτους.

Σήμερα, η εκτίμηση της διοίκησης του Ομίλου JUMBO, αναφορικά με την αύξηση τζίρου και των κερδών του 2024, τίθεται στο χαμηλό άκρο (8%) της αρχικής εκτίμησης για αύξηση τζίρου και κερδών μεταξύ 8% και 10%, λαμβάνοντας υπόψη:

  • την πορεία των πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου του έτους (+8%),
  • τις καθυστερήσεις στις παραλαβές των προϊόντων και
  • την μετάθεση του ανοίγματος της Timisoara 2 στη Ρουμανία για αρχές του 2025

Στην περίπτωση που οι παρούσες συνθήκες χειροτερεύσουν κάτι που λογικά αναμένεται εκτιμάται ότι ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων θα μπορούσε να περιοριστεί στο +4% με την κερδοφορία να κυμαίνεται στα επίπεδα του 2023.

Η JUMBO θα συνεχίσει να ενημερώνει εγκαίρως τους μετόχους – συνεταίρους της για κάθε εξέλιξη.

Πωλήσεις πρώτου εξαμήνου 2024

Όσον αφορά την πορεία των πωλήσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις του Ομίλου, να εμφανίστηκαν αυξημένες κατά +8% περίπου.

  • Για τον όμιλο JUMBO, o Ιούνιος 2024 ήταν ένας μήνας που κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά +9% συνολικά, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα.

Αναλυτικά η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα

Ελλάδα

Τον Ιούνιο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση κατά +6% περίπου.

Συνολικά για το πρώτο εξάμηνο του έτους 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +7% περίπου σε σχέση με το 2023.

Σημειώνεται ότι αρχές Ιουνίου ξεκίνησε τη λειτουργία του, το πλήρως ανακαινισμένο υπερκατάστημα Jumbo στην Λάρισα που παρέμενε κλειστό λόγω του πρωτοφανούς πλημμυρικού φαινομένου στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023.

Κύπρος

Οι πωλήσεις των καταστημάτων κατά τον Ιούνιο του 2024, ήταν αυξημένες κατά 6% περίπου.

Συνολικά οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο για το πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι αυξημένες κατά 4% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Βουλγαρία

Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +19% περίπου τον Ιούνιο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία, για το πρώτο εξάμηνο του 2024, είναι αυξημένες κατά +11% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ρουμανία

Οι πωλήσεις του δικτύου καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος (www.e-jumbo.ro) σημείωσαν αύξηση της τάξης του +17% περίπου τον Ιούνιο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Συνολικά, οι πωλήσεις στη Ρουμανία, για το πρώτο εξάμηνο του 2024, είναι αυξημένες κατά +14% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων

Κατά την 30.06.2024, ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 86 καταστήματα. Τα 53 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 18 στη Ρουμανία, ενώ διέθετε στην Ελλάδα, Κύπρο και Ρουμανία ηλεκτρονικό κατάστημα.

Όσον αφορά την ανάπτυξη του δικτύου και μέχρι το τέλος του 2024, αναμένεται να λειτουργήσουν:

  • ένα νέο ιδιόκτητο υπερ-καταστήμα στην Λευκωσία και
  • ένα νέο ιδιόκτητο υπερ-καταστήμα στο Βουκουρέστι (Ρουμανία).

Το άνοιγμα του νέου ιδιόκτητου υπερ-καταστήματος στην πόλη Timisoara (Ρουμανία) που είχε αρχικά προγραμματιστεί για τον Νοέμβριο του 2024 μετατίθεται για το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος έχει παρουσία με 36 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ). Σημειώνεται ότι δεύτερο κατάστημα στο Ισραήλ αναμένεται να ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2024.

Υπενθυμίζεται ότι στις 16 Ιουλίου 2024 ξεκινά η καταβολή του μερίσματος από τα κέρδη του 2023, που αντιστοιχεί σε ποσό 1 Ευρώ ανά μετοχή (μικτό).

Δειτε Επισης

Σύνδεσμος Έτοιμου Σκυροδέματος: Αυτές είναι οι παράλογες απαιτήσεις των συντεχνιών-Υψηλά τα επίπεδα αμοιβών
Αμετακίνητοι οι εργαζόμενοι του κλάδου παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος-Δεν αποκλείουν και κλιμάκωση
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
Συντηρούν το αδιέξοδο στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-«Μεγάλο το χάσμα, δύσκολη η προσέγγιση»
Μικτές επιδόσεις στις τιμές ακινήτων εν μέσω μειωμένης ζήτησης και υψηλών επιτοκίων
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Η συνταγή τριών κορυφαίων επιχειρηματικών ηγετών για πετυχημένη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
Κερδίζει το στοίχημα για πιο long term επενδυτές η Τρ. Κύπρου-Τι δείχνει η είσοδος Wellington στην μετοχική της δομή
PHC: Στρατηγική περαιτέρω επέκτασης στην ελληνική αγορά-Τα πλάνα για Pizza Hut με οδηγό τα Wagamama