Powered by

Starbucks Κύπρου: Η επιτυχημένη παρουσία της δημοφιλούς αλυσίδας καφέ στη χώρα μας

Τον φετινό Μάρτιο η Marinopoulos Coffee Company Cyprus Ltd-αντιπρόσωπος των Starbucks στην Κύπρο- έλαβε για πρώτη φορά την πιστοποίηση Great Place to Work.

Ένα ιδιαίτερα τιμητικό αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε με συστηματική προσέγγιση του στόχου για δημιουργία ενός θετικού και υποστηρικτικού εργασιακού περιβάλλοντος.

Για τη σημασία αυτής της πιστοποίησης αλλά και για την επιτυχημένη παρουσία της δημοφιλούς αλυσίδας καφέ στη χώρα μας, μιλούν ο Εμπορικός Διευθυντής της εταιρείας, Στέφανος Αραβανής και ο Legal & Employee Relations Director, Θοδωρής Γιαννακόπουλος.

Aρχικά θα θέλαμε να μας πείτε, πώς επιτυγχάνει η Starbucks τη διαφοροποίηση στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος όπου λειτουργεί;

Η φιλοσοφία των Starbucks σε ό,τι αφορά τη δημιουργία χαρμανιών βασίζεται στην αγορά καφέδων υψηλότερης ποιότητας και στον συνδυασμό αυτών, ώστε να επιτυγχάνεται μία διεγερτική αλληλεπίδραση γεύσης και αρώματος. Αυτό είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας.

Κάθε χρόνο οι ειδικοί καφέ της Starbucks® δοκιμάζουν περισσότερες από 250.000 κούπες καφέ και ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο για να διασφαλίσουν την υψηλότατη ποιότητα καφέ που προσφέρεται στον τελικό καταναλωτή.

Το χώμα, το κλίμα και το υψόμετρο στο οποίο ένα καφεόδεντρο αναπτύσσεται, σε συνδυασμό με τη μέθοδο που οι πράσινοι κόκκοι καφέ επεξεργάζονται, επηρεάζουν την τελική γεύση του εκάστοτε καφέ.

Από πού προέρχονται οι καφέδες της εταιρείας;

Tα καταστήματα Starbucks παρέχουν καφέδες μοναδικής προέλευσης από τη Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Ασία καθώς και πολυεθνικά χαρμάνια. Οι καφέδες Single Origin Coffees προέρχονται από μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, μία χώρα ή μια περιφέρεια.

Ένα είδος καφέ μοναδικής προέλευσης μπορεί να περιλαμβάνει κόκκους καφέ από διαφορετικές Arabica ποικιλίες καφεόδεντρων. Παράλληλα, τα πολυεθνικά χαρμάνια, προσφέρουν μια καταπληκτική κούπα καφέ που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά δύο ή περισσότερων καφέδων μοναδικής προέλευσης.

Συχνά ο καφές που προκύπτει έχει μια νέα γεύση, μία γεύση που δεν υπάρχει στη φύση και που είναι πιο δυνατή από το σύνολο των συστατικών του.

Πώς έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες τα τελευταία χρόνια;

Μπροστά στις οικονομικές προκλήσεις και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις, ο τομέας του καφέ βλέπει πολλές αλλαγές.

Οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών επηρεάζουν κατά πολύ το τοπίο και κυρίως τις καθημερινές τους συνήθειες, καθώς πλέον οι πελάτες επιλέγουν με γνώμονα την τιμή.

Γι’ αυτό τον λόγο ένα μεγάλο τμήμα των καταναλωτών κλίνει προς την παρασκευή ποιοτικού καφέ στο σπίτι. Τα Starbucks προσφέρουν ένα μεγάλο εύρος από καφέδες σε κόκκους για το σπίτι, κάψουλες συμβατές με μηχανές Nespresso®.

Πώς ανταποκρίνεστε στις προκλήσεις και τις τάσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας σήμερα;

Η βιομηχανία του καφέ είναι μία από τις συνεχώς εξελισσόμενες και οι αλλαγές που σημειώνονται σε αυτή διαφοροποιούν τα δεδομένα της αγοράς. Όσο περνούν τα χρόνια οι καταναλωτές γίνονται πιο απαιτητικοί. Ψάχνουν, βρίσκουν, μαθαίνουν, εκπαιδεύονται και εξελίσσονται.

Εμείς με τη σειρά μας εναρμονιζόμαστε με τη νέα εποχή του καφέ, με νέες ποικιλίες, διαφοροποιημένα χαρμάνια και καινοτόμα προϊόντα.

Ποιες τάσεις παρατηρούνται τελευταίως;

Τα τελευταία έτη παρατηρείται μια σημαντική «στροφή» των καταναλωτών προς τα φυτικά γάλατα, καθώς αρκετοί πελάτες επιλέγουν συνειδητά να μειώσουν την κατανάλωση ζωικών προϊόντων. Κατά συνέπεια, τα ροφήματα σόγιας, καρύδας, βρόμης και αμυγδάλου αποτελούν δημοφιλείς επιλογές για όσους προτιμούν να απολαύσουν τον καφέ τους με γάλα.

Ακόμη μία τάση είναι τα ροφήματα και οι καφέδες με λιγότερη ζάχαρη, που αποτελούν την πρώτη επιλογή για όσους θέλουν να απολαμβάνουν τον καφέ τους σκέτο και να «αφήνονται» στα αρώματα και τις γεύσεις του εκάστοτε καφέ.

Ποιο ρόλο διαδραματίζουν στις διαδικασίες της εταιρείας η έρευνα, η καινοτομία και η ψηφιακή τεχνολογία;

Έχοντας ως στόχο τα Starbucks να αποτελούν «το Τρίτο Μέρος», τον χώρο δηλαδή ανάμεσα στη δουλειά και το σπίτι, όπου μοιραζόμαστε καθημερινά μια μοναδική εμπειρία, την εμπειρία Starbucks, η εταιρεία υπόσχεται να προσφέρει πάντα κάτι ξεχωριστό για όλους τους πελάτες.

Από κορυφαίας τεχνολογίας μηχανές καφέ που παρασκευάζουν τις ιδανικές δόσεις εσπρέσο και τις ειδικές κανάτες για την παρασκευή του φρέσκου γάλατος στον ατμό μέχρι να αποκτήσει βελούδινη υφή, έως την εκπαίδευση των barista, τα Starbucks δεσμεύονται ότι το κάθε ρόφημα που προσφέρεται στους πελάτες θα είναι πάντα τέλειο.

Με ποιους τρόπους επενδύετε στην πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη;

Η Starbucks κοιτάει μπροστά και οραματίζεται τα επόμενα 50 χρόνια με αυξημένη την αίσθηση του επείγοντος και την πεποίθηση ότι πρέπει να προκαλέσουμε τόσο τον εαυτό μας όσο και τους άλλους, να κάνουμε περισσότερα για να φροντίσουμε τον πλανήτη τον οποίο όλoι μοιραζόμαστε

Στόχος της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια είναι να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να είναι σε θέση να προσφέρει περισσότερα από όσα λαμβάνει από το περιβάλλον και τις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται.

Green Roasting

Έως το 2030 η Starbucks στοχεύει:

  • στη μείωση ρύπων και αποβλήτων κατά 50%
  • στην εξοικονόμηση κατά 50% του νερού που χρησιμοποιείται για την άμεση λειτουργία των καταστημάτων και την παραγωγή καφέ

Συγκεκριμένα, η εταιρεία δεσμεύεται για:

  • Περισσότερες επιλογές ροφημάτων και φαγητού με φυτική προέλευση
  • Απομάκρυνση από συσκευασίες μιας χρήσης και αύξηση της χρήσης επαναχρησιμοποιούμενων ποτηριών
  • Καλύτερη διαχείριση των αποβλήτων
  • Επένδυση σε βιωσιμότερες αγρονομικές πρακτικές με στόχο την προστασία και τη διατήρηση των δασών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα καλύτερη διαχείριση της χρήσης του νερού
  • Καταστήματα που έχουν φτιαχτεί με υλικά άκρως φιλικά προς το περιβάλλον.

Η Marinopoulos Coffee Company Cyprus Ltd έλαβε πρόσφατα την πιστοποίηση Great Place to Work. Ποια είναι η φιλοσοφία σας για το εργασιακό περιβάλλον;

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα θετικό αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε με συστηματική προσέγγιση του στόχου για δημιουργία ενός θετικού και υποστηρικτικού εργασιακού περιβάλλοντος. Η φιλοσοφία μας βασίζεται στις ακόλουθες βασικές αρχές:

  • Προωθούμε τη διαφάνεια και την ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης, επιτρέποντας σε όλους να εκφράσουν τις ιδέες, τις ανησυχίες και τις προτάσεις τους.
  • Επενδύουμε στη συνεχή εκπαίδευση και την επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζομένων μας, προσφέροντας ευκαιρίες για σεμινάρια, βιωματικά εργαστήρια και εκπαιδευτικά προγράμματα που τους βοηθούν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να εξελιχθούν επαγγελματικά.
  • Ενθαρρύνουμε την ομαδικότητα και τη συνεργασία, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου κάθε μέλος της ομάδας αισθάνεται αποδοχή και εκτίμηση.
  • Εφαρμόζουμε πολιτικές που προάγουν την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, αναγνωρίζοντας τη σημασία της ευημερίας των συνεργατών μας.

Τι σημαίνει για την εταιρεία σας η συγκεκριμένη πιστοποίηση;

Η πιστοποίηση Great Place to Work είναι εξαιρετικά σημαντική για την εταιρεία μας, καθώς αποτελεί αναγνώριση των προσπαθειών μας που αποσκοπούν στον να δημιουργήσουμε ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον.

Αυτή η διάκριση ενισχύει τη φήμη μας ως εργοδότη προτίμησης και παράλληλα ενδυναμώνει την αφοσίωση αλλά και το ηθικό των συνεργατών μας, προσελκύοντας ταυτόχρονα ταλέντα που αναζητούν έναν εργασιακό χώρο που εκτιμά και υποστηρίζει το ανθρώπινο δυναμικό του.

Πώς το εργασιακό περιβάλλον επηρεάζει την αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού;

Ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από ασφάλεια, σεβασμό, και υποστήριξη βελτιώνει την ψυχική και σωματική υγεία των εργαζομένων, μειώνοντας το άγχος και αυξάνοντας την παραγωγικότητα. Οι εργαζόμενοι είναι 31% πιο παραγωγικοί και τριπλάσια πιο δημιουργικοί όταν νιώθουν ευτυχισμένοι και υγιείς, σύμφωνα με μελέτες. Επιπλέον, η καλή επικοινωνία και οι υγιείς σχέσεις ενισχύουν τη συνεργασία και την καινοτομία, αφού οι ιδέες εκφράζονται ελεύθερα και τα προβλήματα λύνονται αποτελεσματικά.

Οι οργανισμοί που επενδύουν στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των εργαζομένων τους βλέπουν αυξημένη αφοσίωση και μειωμένο turnover, με αποτέλεσμα χαμηλότερα κόστη και μεγαλύτερη οικονομική σταθερότητα.

Καταληκτικά, ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον οδηγεί σε μεγαλύτερη αποδοτικότητα, καινοτομία και μακροπρόθεσμη επιτυχία για τον οργανισμό. Οι ηγέτες κάθε οργανισμού οφείλουν να θέσουν ως βασική προτεραιότητα τους τη δημιουργία και τη διατήρηση ενός τέτοιου περιβάλλοντος για τη συνεχή ευημερία και εξέλιξη του οργανισμού τους.

Ποιες, κατά την άποψή σας, είναι οι ανάγκες της σύγχρονης αγοράς εργασίας και πώς πρέπει οι επιχειρήσεις του σήμερα να επενδύουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους;

Στη σύγχρονη αγορά εργασίας οι ανάγκες έχουν μεταβληθεί δραματικά λόγω της ταχύτατης τεχνολογικής ανάπτυξης και των διαρκών κοινωνικοοικονομικών αλλαγών.

Οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν σε ένα περιβάλλον όπου οι δεξιότητες της ψηφιακής εποχής, η ευελιξία και η διαρκής μάθηση είναι ζωτικής σημασίας. Για να ανταποκριθούν σε αυτές τις ανάγκες, οι εταιρείες οφείλουν να επενδύουν συστηματικά στην εκπαίδευση και την επανεκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού τους.

Με τον τρόπο αυτό ενισχύουν και τη θέση τους στην αγορά;

Ασφαλώς! Προγράμματα συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης, ευκαιρίες για ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων και η προώθηση μιας κουλτούρας διά βίου μάθησης είναι κλειδιά για τη διατήρηση ενός ισχυρού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Επιπλέον, η προώθηση της διαφορετικότητας και της ενσωμάτωσης στο εργασιακό περιβάλλον ενισχύει την καινοτομία και την ευελιξία της επιχείρησης.

Συμπερασματικά, οι σύγχρονες επιχειρήσεις πρέπει να αναγνωρίσουν ότι το ανθρώπινο δυναμικό τους είναι το πολυτιμότερο κεφάλαιό τους. Μέσα από στρατηγικές επενδύσεις στην εκπαίδευση, την τεχνολογία και την ευελιξία μπορούν να εξασφαλίσουν ότι παραμένουν ανταγωνιστικές και έτοιμες να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της νέας εποχής.

Πώς το εργασιακό περιβάλλον ενός οργανισμού συμβάλλει στην προσέλκυση και τη διατήρηση ικανών συνεργατών;

Η εταιρική κουλτούρα και το εργασιακό περιβάλλον είναι κρίσιμοι παράγοντες για την προσέλκυση και διατήρηση ικανών συνεργατών σε μια εταιρεία.

Όταν μια εταιρεία δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου κυριαρχούν η ασφάλεια, ο σεβασμός και η υποστήριξη, οι εργαζόμενοι νιώθουν ότι υπάρχει εκτίμηση προς το πρόσωπό τους και εμπνέονται να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό.

Αυτό όχι μόνο προσελκύει ταλαντούχα άτομα που αναζητούν θετικό και υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον, αλλά μειώνει και την επιθυμία τους να αναζητήσουν εργασία αλλού.

Πώς η εταιρική κουλτούρα ενισχύει την αφοσίωση των εργαζομένων;

Μια ισχυρή εταιρική κουλτούρα που προωθεί την ανάπτυξη, την εκπαίδευση και τη συνεργασία δημιουργεί ταυτόχρονα αίσθημα δέσμευσης και αφοσίωσης στους εργαζόμενους. Όταν οι εργαζόμενοι βλέπουν ότι η εταιρεία τους επενδύει στην προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη, αισθάνονται μέρος ενός μεγαλύτερου σκοπού και είναι πιο πιθανό να παραμείνουν μακροπρόθεσμα.

Συνεπώς, η ενίσχυση της εταιρικής κουλτούρας και η δημιουργία ενός υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος είναι στρατηγικές ζωτικής σημασίας για την προσέλκυση και διατήρηση των καλύτερων ταλέντων, συμβάλλοντας καθοριστικά στην επιτυχία και την ανάπτυξη της εταιρείας.

Ποιοι οι επικείμενοι στόχοι της εταιρείας;

Οι μελλοντικοί στόχοι της εταιρείας είναι η επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της και η ανάπτυξη μιας στρατηγικής η οποία θα βασιστεί σε τρεις πυλώνες: Την ψηφιακή εξέλιξη της εποχής, τις ανθρώπινες σχέσεις και τον καφέ.

Ο συνδυασμός των παραπάνω περικλείει ολόκληρη τη φιλοσοφία των Starbucks και μέσα από αυτή τη στρατηγική επιδιώκεται να επιτευχθεί η άμεση επικοινωνία με τους πελάτες, η δημιουργία αξέχαστων στιγμών και η παροχή ενός περιβάλλοντος που επιτρέπει στους πελάτες να νιώθουν όμορφα μέσα από μια προσωποποιημένη εμπειρία.

Roast Profiles

Όταν αναφερόμαστε στο Starbucks® Roast (καβούρδισμα του καφέ) δεν μιλάμε μόνο για τον χρόνο, τη θερμοκρασία ή το χρώμα του καβουρδίσματος. Αναφερόμαστε σε μία ολόκληρη φιλοσοφία.

Οι ποικιλίες καφέ των Starbucks είναι οργανωμένες σε τρεις κατηγορίες καβουρδίσματος - Blonde roast, Medium roast και Dark roast - οι οποίες υποδεικνύουν τα γευστικά χαρακτηριστικά του καφέ και μας βοηθούν να εντοπίσουμε εκείνον που ταιριάζει καλύτερα στις προτιμήσεις μας.

BLONDE: Οι ποικιλίες καφέ που ανήκουν στην κατηγορία Starbucks® Blonde roast έχουν υποστεί καβούρδισμα για μικρότερο χρονικό διάστημα, διαθέτουν ελαφρύτερο σώμα και απαλές γεύσεις.

MEDIUM: Οι ποικιλίες καφέ που ανήκουν στην κατηγορία Starbucks® Medium roast διαθέτουν ισορροπημένα γευστικά χαρακτηριστικά με απαλές και πλούσιες νότες.

DARK: Οι ποικιλίες καφέ που ανήκουν στην κατηγορία Starbucks® Dark roast διαθέτουν πιο γεμάτο συγκριτικά σώμα, έχουν έντονα και δυνατά γευστικά χαρακτηριστικά.

Οι εργαζόμενοι είναι 31% πιο παραγωγικοί και τριπλάσια πιο δημιουργικοί όταν νιώθουν ευτυχισμένοι και υγιείς.

Facts & Figures Starbucks Κύπρου

  • Έτος εγκαθίδρυσης στην Κύπρο: 2003
  • Όνομα CEO: Ιωάννης Μαρινόπουλος
  • Αριθμός καταστημάτων: 17
  • Τοποθεσίες: Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσός, Πάφος και Πρωταράς
  • Αριθμός προσωπικού στην Κύπρο: 174

Δειτε Επισης

Διαθέσιμες 10.500 κλίνες τουριστικών καταλυμάτων από Δεκέμβριο έως Μάρτιο στην Πάφο
E.V.H. Investments: Αύξησε στο 83,93% το ποσοστό συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της Salamis Tours
Επιτυχής η άσκηση ετοιμότητας στο αεροδρόμιο Λάρνακας-Το σενάριο που αντιμετωπίστηκε
Wagamama: Αυτό είναι το νέο «dine in» χειμερινό μενού τους
Lufthansa: Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για deals στον κλάδο των αερομεταφορών στην Ευρώπη
Πάει για να εξαγοράσει πλήρως την Salamis Tours η E.V.H. Investments-Υπέβαλε δημόσια πρόταση
Η ανερχόμενη τάση στον παγκόσμιο τουρισμό-Επαγγελματικά ταξίδια με ταξίδια αναψυχής
Φούρνοι Ζορπάς: Νέο κατάστημα και ενδυνάμωση παρουσίας σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη περιοχή
Ναι και από ΠΕΟ στην κατ' αρχήν συμφωνία για την συλλογική σύμβαση στην ξενοδοχειακή βιομηχανία
Ευρείας κλίμακας άσκηση στο Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας-Η ανακοίνωση της Hermes Airports