Τρόφιμα: Η χαρτογράφηση και η δυναμική της αγοράς των €2,4 δισ.-Ετήσια άνοδος 5% έως το 2028

Σταθερή αξία και καθοριστικός παράγοντας για το λιανεμπόριο και για την οικονομία αποδεικνύεται η αγορά των τροφίμων της Κύπρου. Τα τρόφιμα απέδειξαν την ανθεκτικότητα και τη σημασία τους για τους καταναλωτές ακόμα και σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, αβεβαιότητας, πληθωρισμού και πανδημίας.

Με βάση την διαδικτυακή πύλη στατιστικών στοιχείων Statista, η αγορά τροφίμων της Κύπρου για το 2024 εκτιμάται στα 2,59 δισ. δολάρια* (€2,38 δισ.), με τα αναμενόμενα κατά κεφαλήν έσοδα (ανά άτομο στον συνολικό πληθυσμό) να υπολογίζονται στα $2.000 (€1.870).

Διευκρινίζεται ότι η αγορά τροφίμων, την οποία αναλύει η διαδικτυακή πύλη, καλύπτει όλα τα βρώσιμα προϊόντα που αγοράζονται και καταναλώνονται για σκοπούς που βασίζονται σε θρεπτικά συστατικά. Η αγορά περιλαμβάνει τόσο φρέσκα όσο και επεξεργασμένα τρόφιμα.

Συμπεριλαμβάνονται κατηγορίες όπως φρέσκο φαγητό, επεξεργασμένες τροφές, ζωοτροφές, παιδικές τροφές, συμπληρώματα διατροφή και κατανάλωση εκτός σπιτιού.

Ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας-Η δυναμική των online πωλήσεων

Η εγχώρια αγορά τροφίμων αναμένεται να αυξάνεται ετησίως με ρυθμό 4,84% μέχρι το 2028, ενώ για το 2025 η αύξηση του όγκου της αγοράς υπολογίζεται στο 2,8%.

Στην εν λόγω αγορά, ο όγκος αναμένεται να ανέλθει σε 544,70 εκατ. κιλά έως το 2028.

Το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς τροφίμων της Κύπρου καταλαμβάνει η αγορά του κρέατος με όγκο $537 εκατ. (€494 εκατ.) το 2024.

Σε χαμηλά αλλά σταδιακά αυξανόμενα επίπεδα βρίσκεται το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς το 6,4% των συνολικών εσόδων στα τρόφιμα θα προκύψει φέτος μέσα από τις διαδικτυακές πωλήσεις.

Τονίζεται ακόμα ότι ο μέσος όγκος ανά άτομο στην αγορά τροφίμων αναμένεται να ανέλθει το 2024 σε 387,40 κιλά.
*Διευκρινίζεται ότι η μετατροπή από δολάριο σε ευρώ έγινε με βάση στοιχεία για την ισοτιμία των δύο νομισμάτων από διαδικτυακό εργαλείο, στις 5 Ιουνίου 2024.

Δειτε Επισης

ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata
Σε υπεραγορές και κρεοπωλεία της Λεμεσού η Μαρία Παναγιώτου-Διαβεβαιώνει για την επάρκεια και ποιότητα των προϊόντων
Skroutz.cy: Η νέα καμπάνια «Skroutz.cy: Shop everything» και πού στοχεύει
Πιο ακριβό φέτος το πασχαλινό τραπέζι-Τσιμπιμένες οι τιμές σε κρέατα και λαχανικά
Jumbo: Αυξημένες κατά 6% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο
Καίει η τιμή του κυπριακού καφέ-Αύξηση 24,6% μέσα σε ένα χρόνο
Η Lidl Κύπρου δίνει πνοή στην ανθρωπιστική βοήθεια
Μ. Αντωνίου: Επάρκεια προϊόντων για το πλούσιο πασχαλινό τραπέζι-Αβεβαιότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω δασμών
ΑΛΦΑΜΕΓΑ & Bean Bar: €300 δώρο σε κάθε εργαζόμενο-To «ευχαριστώ» στο προσωπικό
Το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης του Kia EV3 προσφέρει πιο ομαλή οδήγηση και αυξημένη αυτονομία