Reuters: Η Κίνα προειδοποιεί για πιθανό «εμπορικό πόλεμο» με την Ε.Ε.

Το Πεκίνο προειδοποίησε την Παρασκευή (21/6) ότι η κλιμάκωση των εντάσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να προκαλέσει εμπορικό πόλεμο, καθώς ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας έφτασε στην κινεζική πρωτεύουσα με τους προτεινόμενους δασμούς ψηλά στην ατζέντα του.

Το τριήμερο ταξίδι του Ρόμπερτ Χάμπεκ στην Κίνα είναι το πρώτο υψηλόβαθμου Ευρωπαίου αξιωματούχου από τότε που οι Βρυξέλλες πρότειναν υψηλούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής για την καταπολέμηση των υπερβολικών επιδοτήσεων. Αυτό έχει εξαπολύσει αντίμετρα από την Κίνα και σκληρή κριτική από τους Κινέζους ηγέτες, μεταδίδει το Reuters.

Oι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προέτρεψαν το Πεκίνο να αυξήσει τους δασμούς στα εισαγόμενα ευρωπαϊκά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και η κυβέρνηση ξεκίνησε έρευνα ντάμπινγκ στις εισαγωγές χοιρινού κρέατος στην Ε.Ε. ως αντίποινα για την κίνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στην πλευρά της Ε.Ε.», δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας.

«Στην έρευνά της για τους αντισταθμιστικούς δασμούς, η ευρωπαϊκή πλευρά εκφοβίζει και εξαναγκάζει τις κινεζικές επιχειρήσεις, απείλησε να εφαρμόσει τιμωρητικούς υψηλούς δασμολογικούς συντελεστές και ζήτησε υπερβολικά ευρεία πληροφόρηση», πρόσθεσε.

Η επίσκεψη του Χάμπεκ θεωρείται ως ευκαιρία για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, να εξηγήσει στους Κινέζους αξιωματούχους την πρόσφατη ανακοίνωση δασμών, ενώ αμβλύνει τον κίνδυνο αντιποίνων από την Κίνα που θα μπορούσαν να βλάψουν τις γερμανικές επιχειρήσεις.

Η φωνή της Γερμανίας έχει ιδιαίτερο βάρος και οι κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων της έχουν εναντιωθεί σθεναρά στους δασμούς της Ε.Ε.. Το Βερολίνο προέτρεψε τον διάλογο, ενώ αναμένει επίσης από την Κίνα να συμβιβαστεί, αναφέρει το Reuters.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας θα ήταν οι πιο εκτεθειμένες σε τυχόν αντίστροφες κινήσεις από την Κίνα, καθώς σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους προήλθε από την οικονομία των 18,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.

Δειτε Επισης

Αυξήθηκε το έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου το πρώτο τρίμηνο-Οι συνολικές εισαγωγές αγαθών και οι εξαγωγές
Τα λένε για την ηλεκτροκίνηση Βαφεάδης, ΣΕΜΗΟ και ΟΕΒ...Τι ζητούν οι εισαγωγείς και η διαβεβαίωση του Υπουργείου
Τι προτείνουν οκτώ επιχειρηματίες και η στρατηγική Χαράλαμπου Προύντζου για το κέντρο της Λευκωσίας
Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA
Πώλησε και τα πολυκαταστήματα ERA η Ermes-Στην Gencom που αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις έναντι του τυπικού ποσού του €1,00
15 χρόνια Lidl Κύπρου με 15 επιχειρηματικά ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της
Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»