Reuters: Η Κίνα προειδοποιεί για πιθανό «εμπορικό πόλεμο» με την Ε.Ε.

Το Πεκίνο προειδοποίησε την Παρασκευή (21/6) ότι η κλιμάκωση των εντάσεων με την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να προκαλέσει εμπορικό πόλεμο, καθώς ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας έφτασε στην κινεζική πρωτεύουσα με τους προτεινόμενους δασμούς ψηλά στην ατζέντα του.

Το τριήμερο ταξίδι του Ρόμπερτ Χάμπεκ στην Κίνα είναι το πρώτο υψηλόβαθμου Ευρωπαίου αξιωματούχου από τότε που οι Βρυξέλλες πρότειναν υψηλούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής για την καταπολέμηση των υπερβολικών επιδοτήσεων. Αυτό έχει εξαπολύσει αντίμετρα από την Κίνα και σκληρή κριτική από τους Κινέζους ηγέτες, μεταδίδει το Reuters.

Oι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες προέτρεψαν το Πεκίνο να αυξήσει τους δασμούς στα εισαγόμενα ευρωπαϊκά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και η κυβέρνηση ξεκίνησε έρευνα ντάμπινγκ στις εισαγωγές χοιρινού κρέατος στην Ε.Ε. ως αντίποινα για την κίνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στην πλευρά της Ε.Ε.», δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας.

«Στην έρευνά της για τους αντισταθμιστικούς δασμούς, η ευρωπαϊκή πλευρά εκφοβίζει και εξαναγκάζει τις κινεζικές επιχειρήσεις, απείλησε να εφαρμόσει τιμωρητικούς υψηλούς δασμολογικούς συντελεστές και ζήτησε υπερβολικά ευρεία πληροφόρηση», πρόσθεσε.

Η επίσκεψη του Χάμπεκ θεωρείται ως ευκαιρία για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, να εξηγήσει στους Κινέζους αξιωματούχους την πρόσφατη ανακοίνωση δασμών, ενώ αμβλύνει τον κίνδυνο αντιποίνων από την Κίνα που θα μπορούσαν να βλάψουν τις γερμανικές επιχειρήσεις.

Η φωνή της Γερμανίας έχει ιδιαίτερο βάρος και οι κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων της έχουν εναντιωθεί σθεναρά στους δασμούς της Ε.Ε.. Το Βερολίνο προέτρεψε τον διάλογο, ενώ αναμένει επίσης από την Κίνα να συμβιβαστεί, αναφέρει το Reuters.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας θα ήταν οι πιο εκτεθειμένες σε τυχόν αντίστροφες κινήσεις από την Κίνα, καθώς σχεδόν το ένα τρίτο των πωλήσεών τους προήλθε από την οικονομία των 18,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι.

Δειτε Επισης

Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
Η συνταγή της Τρ. Κύπρου για διατήρηση υψηλής κερδοφορίας-Οι πέντε βασικές προτεραιότητες και οι επί μέρους στόχοι
Το δυναμικό τοπίο των επενδύσεων στον τομέα της φιλοξενίας και τι προσελκύει τους επενδύτες στην Κύπρο
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των Leaders in Hospitality Awards
Μαρία Κουρούπη: H στρατηγική της Hermes Airports για ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου
Μίλτος Μιχαηλάς: Ενισχύσαμε την κερδοφορία μας, κερδίσαμε σημαντικές μάχες στην αγορά-Η απαρχή ενός νέου κεφαλαίου για την Alpha Bank
Τα ΜΕΔ στις εταιρείες... Δυσκολεύονται να τα φέρουν βόλτα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις-Τα στοιχεία της ΚΤΚ
Φιλοξενία: Οι εξατομικευμένες εμπειρίες, η απλοποίηση διαδικασιών και το κλικ σε βιώσιμους προορισμούς
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Ο κύκλος δέκα ετών που έκλεισε και η νέα στρατηγική του Υφυπουργείου Τουρισμού...Έμφαση στην ποιότητα παρά την ποσότητα