Powered by

Κωνσταντίνος Πετρίδης: Η ανταγωνιστικότητα της Ε.Ε., η οικονομική ασφάλεια και αυτά που πρέπει ν’ αλλάξουν

Την εκτίμηση ότι η παρούσα πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όπως αυτή τροχοδρομείται για τα επόμενα χρόνια, δεν μπορεί να προσφέρει στο μέλλον την οικονομική ασφάλεια που πρέπει να έχει η Ευρώπη, διατυπώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΔΗΣΥ και του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος(ΕΛΚ)-τέως υπουργός Οικονομικών-, Κωνσταντίνος Πετρίδης.

Μιλώντας ενώπιον CEOs και υψηλόβαθμων διευθυντικών στελεχών μεγάλων εταιρειών, οργανισμών και οικονομικών φορέων του τόπου, ο κ. Πετρίδης εξέφρασε τους προβληματισμούς και ανησυχίες του για σειρά πολιτικών που, είτε υλοποιεί ότι προτίθεται να εφαρμόσει η Ε.Ε., τονίζοντας ότι κάποιες από τις πολιτικές αυτές πρέπει να αναθεωρηθούν.

Αποτυπώνοντας με απόλυτη ευκρίνεια τις θέσεις του σε ό,τι αφορά την οικονομία και το επιχειρείν, αλλά και προσδιορίζοντας ταυτόχρονα τις προτεραιότητες επί των οποίων, σε περίπτωση εκλογής του, θα εστιάσει και θα εργαστεί ως ευρωβουλευτής, ο Κωνσταντίνος Πετρίδης υπογράμμισε την ανάγκη όπως η Ε.Ε. στηρίξει τις μεγάλες, εντός της επικράτειας της βιομηχανίες, προκειμένου αυτές να παραμείνουν ανταγωνιστικές στο νέο διεθνές περιβάλλον.

Όπως υπέδειξε ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΔΗΣΥ και του ΕΛΚ, η Ε.Ε. είναι ναι μεν μια ελεύθερη αγορά, ωστόσο, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη για τη διαμόρφωση των πολιτικών της τα δεδομένα και τις χώρες με τις οποίες ανταγωνίζεται, όπως είναι για παράδειγμα η Αμερική και η Κίνα.

Επισημαίνοντας συναφώς ότι στη Κίνα, μια χώρα του κομμουνιστικού καπιταλισμού όπως είπε, όλες οι επιχειρήσεις της λαμβάνουν επιδοτήσεις για να ανταγωνίζονται τις ευρωπαϊκές, ο κ. Πετρίδης σημείωσε ότι στην Ε.Ε. φθάσαμε στο ευτράπελο, κατά την έκφρασή του, σημείο, να εισάγουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την συγκεκριμένη χώρα...

«Να εισάγουμε από την Κίνα η οποία επιδοτεί αυτή την παραγωγή και στην ουσία να επιδοτούμε εμείς την Κίνα, η οποία ρυπαίνει το περιβάλλον 15 φορές περισσότερο από την Ευρώπη», επισήμανε ο Κωνσταντίνος Πετρίδης, στέλνοντας το μήνυμα ότι η Ευρώπη πρέπει να προσαρμόσει τις πολιτικές της.

«Πρέπει να στηρίξει τις μεγάλες βιομηχανίες για να μπορούν να ανταγωνιστούν την Κίνα και την Αμερική στο νέο διεθνές περιβάλλον», τόνισε.

Η οικονομική ασφάλεια και η Πράσινη Συμφωνία

Σε ανάλογο πλαίσιο, έντονη αγωνία εξέφρασε ο Κωνσταντίνος Πετρίδης για την οικονομική ασφάλεια της Ευρώπης τα επόμενα χρόνια, σημειώνοντας πως η παρούσα πολιτική της Ε.Ε. δεν την διασφαλίζει μελλοντικά.

Κάνοντας συναφώς ειδική μνεία στην Πράσινη Συμφωνία ως μέρος της γεωπολιτικής στρατηγικής για ενεργειακή αυτάρκεια, ο κ. Πετρίδης διαμήνυσε πως η ενεργειακή αυτάρκεια και η ενεργειακή αυτονομία και ασφάλεια δεν πρέπει να αποβούν εις βάρος της οικονομικής ασφαλείας, της βιομηχανίας και της αγροτικής παραγωγής.

Επί τούτου, υπενθύμισε ότι βάσει των προτάσεων της Πράσινης Συμφωνίας και προτού αυτές τύχουν διαπραγμάτευσης από την προηγούμενη Κυβέρνηση, η φορολόγηση των ρύπων στις αερομεταφορές θα οδηγούσε σε αύξηση του εισιτηρίου κατά 50% με 60% για την Κύπρο. Κάτι που σύμφωνα με τις εσωτερικές μελέτες που έγιναν, θα οδηγούσε σε μείωση των ταξιδιών κατά 30% με 35%.

Επιπρόσθετα, ο Κωνσταντίνος Πετρίδης αναφέρθηκε στη ναυτιλία, όπου υποδεικνύοντας πως η Κύπρος διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα νηολόγια σε ευρωπαϊκό επίπεδο και πως το 99% των εισαγωγών στη χώρα μας γίνεται με πλοία, άρχισε, όπως επισήμανε, να ποινικοποιείται λόγω των ρύπων.

«Το νέο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων στα κτίρια για οδικές μεταφορές με ένα κόστος 600 εκατ. ευρώ κ.α…», συμπλήρωσε, για να τονίσει πως δεν γίνεται να ποινικοποιείται η βιομηχανική παραγωγή ή οι αερομεταφορές ή οποιοσδήποτε άλλος τομέας, μόνο για την ενεργειακή ασφάλεια.

Η Κοινή Αγροτική Πολιτική

Έντονες επιφυλάξεις διατύπωσε ο Κωνσταντίνος Πετρίδης και σε ό,τι αφορά πολιτικές που εφαρμόζονται σε σχέση με την αγροτική παραγωγή, εκφράζοντας την θέση πως οδεύει προς καταστροφή η Κοινή Αγροτική Πολιτική(ΚΑΠ), που διαμορφώθηκε μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο για να διασφαλίσει την επισιτιστική ασφάλεια.

«Πάμε να την καταστρέψουμε τώρα, είτε με τις οδηγίες της Ε.Ε. περί της μη χρήσης φυτοφαρμάκων είτε με το να ποινικοποιούμε την αγροτική παραγωγή για ρύπους», τόνισε ο Κωνσταντίνος Πετρίδης, προειδοποιώντας για το αποτέλεσμα.

Όπως επί τούτου ανέφερε, ήδη στην Ιταλία άρχισαν να μετακινούνται αγροτικές μονάδες και πηγαίνουν στην Τυνησία.

«Διώχνουμε σε εποχές γεωπολιτικής αστάθειας βιομηχανίες, αλλά και αγροτικές παραγωγές, να πηγαίνουν σε χώρες, οι οποίες δεν τηρούν κανένα κριτήριο όσον αφορά τους ρύπους ή οτιδήποτε άλλο. Άρα, κάποια πράγματα πρέπει να αναθεωρηθούν και θα αναθεωρηθούν το επόμενο διάστημα», υπογράμμισε ο υποψήφιος ευρωβουλευτής.

Καταλήγοντας, ο Κωνσταντίνος Πετρίδης σημείωσε πως όλα τα πιο πάνω είναι καίριας σημασίας, πόσο δε που ένεκα των πολυδιάστατων εξελίξεων τις οποίες βιώνουμε, η οικονομική πολιτική επαναδιαμορφώνεται από την μια στιγμή στην άλλη.

«Αυτά θα συζητηθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα υπάρχουν μάχες σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι καθοριστικό, όπως ως υπουργός Οικονομικών μαζί με άλλους υπουργούς και σε συνεργασία με τους αρμοδίους φορείς προλάβαμε κάποια πράγματα τα οποία προνοούνταν στην Πράσινη Συμφωνία, να μπορέσουμε να κοπούν και αυτά στην πηγή τους, που είναι και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο», τόνισε ο Κωνσταντίνος Πετρίδης απευθυνόμενος στον επιχειρηματικό κόσμο της Κύπρου.

Δειτε Επισης

Αυτά είναι τα 19 σχέδια για ανέργους και εργαζομένους που θα «τρέξει» η ΑνΑΔ το 2025-Όλες οι πληροφορίες
H πληθώρα και το άλμα των κενών θέσεων εργασίας-Οι κλάδοι με τις περισσότερες
Με εβδομαδιαίες ζημιές 0,68% έκλεισε το Χρηματιστήριο
Επιδοτήσεις σε 28.000 άτομα μέσα σε 18 ημέρες από τον ΚΟΑΠ-«Άθλος σε ευρωπαϊκό επίπεδο»
Πλεόνασμα €867,5 εκατ. για γενική κυβέρνηση το γ΄ τρίμηνο-Πού οφείλεται η αύξηση των συνολικών εσόδων
Τα είπε με την Χρηματοοικονομικό Επίτροπο ο Κεραυνός-Αντάλλαξαν αποψείς για θέματα των αρμοδιοτήτων της
Ξεκίνησε από την Κύπρο την πανευρωπαϊκή περιοδεία του σε παράκτιες περιοχές ο Καδής-Συναντήθηκε με ψαράδες
Επέκταση ισχύος για το σχέδιο πολεοδομικών κινήτρων προς ανάκαμψη της επιχειρηματικής δραστηριότητας
Δάνειο €200 εκατ. από ΕΤΕπ για μερική χρηματοδότηση οδικών έργων-Έπεσαν οι υπογραφές
Ο Νίκος Χριστοδουλίδης μιλά για το επενδυτικό ταξίδι της Κύπρου-«Εξαιρετικό κλίμα και αύξηση ενδιαφέροντος»