Μακρύς ο δρόμος για την μαρίνα και το λιμάνι-Τα βήματα που πρέπει να γίνουν και γιατί θα πάρει χρόνια

Το απόγευμα γίνεται το πρώτο βήμα για τη λήψη απόφασης για το μέλλον του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας, αφού ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων θα έχει συνάντηση με τον δήμο και τους αρμόδιους φορείς της πόλης για το θέμα.

Ωστόσο, όπως έγινε σαφές από τις τοποθετήσεις κατά τη συζήτηση του θέματος στην Επιτροπή Μεταφορών της Βουλής, η επαναφορά του έργου στο σημείο που βρέθηκε πριν από τον τερματισμό της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, θα πάρει χρόνια.

Όπως ανέφερε ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης θα πρέπει να υπάρξει κατάληξη για το ποιες είναι οι επιλογές του κράτους και για τον σκοπό αυτό θα συσταθεί άμεσα ομάδα εργασίας στο Υπουργείο.

Δεσμεύτηκε επίσης ότι θα ληφθούν σημαντικά υπόψη και οι απόψεις του Δήμου και των οργανωμένων φορέων της Λάρνακας.

Ανέφερε ότι είναι υψίστης σημασίας για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας η γρήγορη επαναφορά του έργου, ωστόσο ξεκαθάρισε ωστόσο ότι το έργο αυτό «δεν είναι για εμάς, είναι για τα παιδιά μας» και θα πρέπει να γίνει η ορθή ανάπτυξη για τη Λάρνακα.  

Ο Γενικός Ελεγκτής της Δημοκρατίας Οδυσσέας Μιχαηλίδης αναφέρθηκε στις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν για επαναπροκήρυξη του έργου, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι θα πρέπει να γίνουν νέες μελέτες βιωσιμότητας και στη συνέχεια η νέα ανάθεση, κάτι που όπως δεν μπορεί να γίνει αύριο αλλά θα πάρει χρόνια.

Εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο διάταγμα δικαστηρίου που να εμποδίζει το κράτος να προχωρήσει με τη διαδικασία της επαναπροκήρυξης τους έργου, διαδικασία που ούτως ή άλλως, όπως είπε, είναι χρονοβόρα.

Την ίδια ώρα η Αρχή Λιμένων Κύπρου δήλωσε ετοιμότητα να επενδύσει η ίδια στο Λιμάνι και ενδεχομένως στη Μαρίνα της Λάρνακας, λύση που όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας θα μπορούσε να επισπεύσει τις διαδικασίες.

Παράλληλα ο Υπουργός Μεταφορών διαβεβαίωσε ότι αναμένουν πως το θέμα με τους εργαζόμενους στην ανάδοχο εταιρεία θα ξεκαθαρίσει πού σύντομα, ενώ σημείωσε ότι η συμμετοχή τους στις εργασίες του λιμανιού είναι εξασφαλισμένη και ότι υπήρξε σχετική πρόνοια σε συμφωνία με τις συντεχνίες.

Από πλευράς της εταιρείας αναφέρθηκε ότι η διακοπή της συμφωνίας ήταν μια τραγική εξέλιξη για τους κατοίκους και την πόλη της Λάρνακας και ότι η εταιρεία ήταν έτοιμη να προχωρήσει σε όλα τα κατασκευαστικά έργα.

Ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας Γιώργος Γεωργίου έκανε λόγο για έλλειψη επικοινωνίας και συνεννόησης για το έργο με την Κυβέρνηση, η οποία όπως είπε αρνείτο να συζητήσει τις διαφορές με την εταιρεία και τηρούσε μια άτεγκτη θέση ότι υπήρχε παραβίαση της σύμβασης.

Δειτε Επισης

Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου
Κυριάκος Χρυσοχός: Στον πάγο σημαντικά έργα του δημοσίου και ντόμινο επιπτώσεων-Να λογικευτούν οι συντεχνίες
Σύνδεσμος Έτοιμου Σκυροδέματος: Αυτές είναι οι παράλογες απαιτήσεις των συντεχνιών-Υψηλά τα επίπεδα αμοιβών