Χριστιάνα Ιακωβίδου: «Πολύ σημαντικό να συνεχίζονται οι οικογενειακές επιχειρήσεις-Τιμή να σου δίνεται μία παρακαταθήκη»

Το μήνυμα πως, είναι πολύ σημαντικό να συνεχίζονται οικογενειακές επιχειρήσεις για 2, 3 και περισσότερες γενιές, στέλνει η Γενική Διευθύντρια του Cleopatra Hotel, Χριστιάνα Ιακωβίδου, τονίζοντας ότι «το να σου δίνεται μία παρακαταθήκη είναι τιμή σου!».

Σε συνέντευξή της στον «ΞΕΝΟΔΟΧΟ» η κ. Ιακωβίδου αναφέρεται στην πορεία της στον ξενοδοχειακό τομέα και στα διδάγματα στον χώρο, αποκαλύπτοντας όλα όσα την συναρπάζουν στον κλάδο.

Την ίδια ώρα, η κ. Ιακωβίδου κάνει αναφορά και στα μελλοντικά σχέδια για ανάπτυξη του Cleopatra Hotel και σκιαγραφεί τα χαρακτηριστικά της Λευκωσίας που μπορούν να αναπτυχθούν, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες.

Η ενασχόληση με την ξενοδοχειακή βιομηχανία

Κυρία Ιακωβίδου, αρχικά θα θέλαμε να μας πείτε πόσα χρόνια ασχολείστε με τον χώρο της ξενοδοχειακής βιομηχανίας.

Όλη μου την ζωή! Έχω μεγαλώσει στο Ξενοδοχείο Κλεοπάτρα (είμαι τρίτη γενιά) και τα καλοκαίρια μου έχω εργαστεί σε Ξενοδοχειακές μονάδες.

Έχω σπουδάσει Hotel and Catering Management στο Surrey University στο Ηνωμένο Βασίλειο και MBA Marketing and Finance στο Kelley School of Business στο Bloomington Indiana στην Αμερική.

Έχω εργαστεί 1 χρόνο στο Stakis Glasgow Grosvenor Hotel στην Γλασκώβη Σκωτία και από το 2000 είμαι Γενική Διευθύντρια του Ξενοδοχείου Κλεοπάτρα.

Ως ξενοδόχος τρίτης γενιάς, πόσο σημαντικό είναι αυτό για εσάς;

Είναι πολύ σημαντικό να συνεχίζονται οικογενειακές επιχειρήσεις για 2, 3 και περισσότερες γενιές. Οι προηγούμενες γενιές εργάστηκαν σκληρά και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες για να βάλουν τα θεμέλια τα οποία οι νέες γενιές καλούνται να τα διατηρήσουν κα να τα αναπτύξουν.

Το να σου δίνεται μία παρακαταθήκη είναι τιμή σου! Το να μην ξεκινάς από το μηδέν είναι ευλογία! Αλλά και το να συνεχίζεις να αναπτύσσεις μία επιχείρηση για να είναι βιώσιμη με όλες τις δυσκολίες και αλλαγές που παρουσιάζονται, είναι και αυτό μεγάλη πρόκληση.

Τα διδάγματα

Τι σας δίδαξε η μέχρι σήμερα πορεία σας στον χώρο της ξενοδοχειακής βιομηχανίας;

Το επάγγελμα του Ξενοδόχου έχει πολλές απαιτήσεις γι’ αυτό και δεν πρέπει να εφησυχάζουμε. Καμία μέρα δεν είναι ρουτίνα! Είναι μία εργασία η οποία δεν έχει ωράρια και η οποία επηρεάζεται από εξωγενείς παράγοντες.

Οι απαιτήσεις και οι τάσεις των πελατών αλλά και ο τρόπος λειτουργίας των Ξενοδοχείων συνεχώς αλλάζουν. Χρειάζονται σοβαρές επενδύσεις ώστε να μπορεί μία επιχείρηση να ακολουθήσει αυτές τις τάσεις και να επιβιώσει. Χρειάζεται εργατικότητα, μεθοδικότητα, διορατικότητα, σεβασμός προς τον πελάτη, τους υπαλλήλους και τους συνεργάτες.

Τι είναι αυτό που σας συναρπάζει περισσότερο σε αυτόν τον χώρο;

Με συναρπάζει, κυρίως, το να βλέπεις την επιχείρηση σου να αναπτύσσεται και να μεγαλώνει, καθώς και οι διαπροσωπικές σχέσεις που δημιουργούνται με πελάτες και με συνεργάτες.

Με συναρπάζουν, επίσης, οι αλλαγές και η ικανότητα ευελιξίας που αποτελούν καθημερινές προκλήσεις.

Τι μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας για τα μελλοντικά σας σχέδια/επενδύσεις/αγορές για το 2024 και πιο πέρα;

Το Κλεοπάτρα τα τελευταία πέντε χρόνια έχει προβεί σε ανακαινίσεις δωματίων, του lobby/reception, των αιθουσών συνεδριάσεων και της εξωτερικής πισίνας. Υπάρχει πλάνο για ανακαίνιση του εσωτερικού εστιατορίου και του lounge bar.

CHRISTIANA IACOVIDOU

Οι προκλήσεις και οι αλλαγές των επισκεπτών

Ποια είναι τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν τον Κλάδο από τη δική σας σκοπιά και με ποιο τρόπο αντιμετωπίζετε τις βασικές προσκλήσεις;

Τα κυριότερα ζητήματα του κλάδου είναι η εξεύρεση προσωπικού, οι ενεργειακές απαιτήσεις και τα κόστη που συνεπάγονται, η επιμήκυνση της τουριστικής μας περιόδου, η μη εύκολη προσβασιμότητα στο νησί, ο ανταγωνισμός με άλλους προορισμούς και οι γεωπολιτικές εξελίξεις γύρω μας.

Γίνονται συνεχώς προσπάθειες εξεύρεσης λύσης στα πιο πάνω ζητήματα μέσω διαλόγου του Συνδέσμου μας με τα υπουργεία και όλους τους αρμόδιους φορείς.

Έχετε διαπιστώσει οποιεσδήποτε αλλαγές στην νοοτροπία των επισκεπτών στο ξενοδοχείο σας τα τελευταία χρόνια; Κι αν ναι, τι αλλαγές; Τι ζητάνε περισσότερο οι πελάτες/επισκέπτες;

Οι πελάτες στο Ξενοδοχείο μας είναι επί το πλείστων εμπορευόμενοι οι οποίοι ταξιδεύουν συχνά. Αυτό συνεπάγεται και την συνεχόμενη επαφή τους με Ξενοδοχεία και σε άλλες χώρες. Οπόταν οι απαιτήσεις αλλάζουν βάση και των εμπειριών που προσκομίζουν από το εξωτερικό.

Επιζητούν καινούριες τάσεις σε εσωτερικές διακοσμήσεις, τελευταίας τεχνολογίας και «έξυπνα προιόντα» όσον αφορά υπηρεσίες στα δωμάτια και στις συνεδριακές εγκαταστάσεις, ενεργειακές αναβαθμίσεις και γαστρονομικές εμπειρίες.

Πως η Λευκωσία θα προσελκύσει περισσότερο τουρισμό

Με λίγα λόγια, τι είναι αυτό που πρέπει να αξιοποιήσει η Λευκωσία, ξενοδόχοι και Πολιτεία, ώστε να προσελκύσει περισσότερο τουρισμό;

Η Λευκωσία λόγω του ότι δεν προσφέρει θάλασσα, παραλίες, αεροδρόμια, λιμάνια, γήπεδα γκολφ, καζίνο και βουνά, πρέπει να αξιοποιήσει άλλες μορφές τουρισμού, να δημιουργηθούν πρόσθετα αξιοθέατα πολιτιστικού περιεχομένου και να υπάρξει εξωραϊσμός της παλιάς πόλης.

Η Πολιτεία και η Λευκωσία πρέπει να αναπτύξουν τους εξής άξονες τουρισμού:

  • Εκπαιδευτικός/Πολιτιστικός: Η Λευκωσία είναι ένα εκπαιδευτικό “hub”, με πληθώρα πανεπιστημίων, κολλεγίων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός φοιτητών. Επίσης υπάρχουν αξιόλογα μουσεία και πολιτιστικά ιδρύματα.
  • Συνεδριακός: Λόγω των υπουργείων, των κυβερνητικών υπηρεσιών και των εταιριών που εδρεύουν στην πρωτεύουσα, αποτελεί την ιδανική πόλη για μεγάλα και μικρά συνέδρια με συμμετέχοντες από το εξωτερικό.
  • Θρησκευτικός: Η παλιά πόλη έχει ιστορικές εκκλησίες σε πολύ κοντινές αποστάσεις, τον καθεδρικό ναό και εκκλησίες που συγκαταλέγονται στην λίστα «UNESCO heritage». Είναι η ιδανική πόλη για την περίοδο του Πάσχα.
  • Αθλητικός: Υπάρχουν αθλητικές επαγγελματικές εγκαταστάσεις για διάφορα αγωνίσματα όπου μπορούν ομάδες του εξωτερικού να έρχονται για τις προπονήσεις τους καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου εφ’ όσον και ο καιρός μας είναι ιδανικός για αρκετές χώρες
  • Short trips/weekend breaks: Από ταξιδιώτες γειτονικών μας χωρών που θα μπορούν να ταξιδέψουν στο νησί μας για το Σαββατοκύριακο για να γνωρίσουν την πρωτεύουσα και να ψυχαγωγηθούν.
CLEOPATRA1 CLEOPATRA2 CLEOPATRA3 CLEOPATRA8 CLEOPATRA4 CLEOPATRA5 CLEOPATRA6 CLEOPATRA7
CLEOPATRA1 CLEOPATRA2 CLEOPATRA3 CLEOPATRA8 CLEOPATRA4 CLEOPATRA5 CLEOPATRA6 CLEOPATRA7

Δειτε Επισης

Μέρα Παραδοσιακών Προϊόντων και Λαϊκής Τέχνης στην Πόλη Χρυσοχούς
Συνεχίζονται οι δωρεάν εκδρομές στον Ακάμα μέχρι τον Δεκέμβριο
Τιμήθηκαν επαναλαμβανόμενοι Ιρλανδοί τουρίστες που επισκέφτηκαν τη Λάρνακα 40 φορές
ΕΤΑΠ Λάρνακας: Ανάγκη βελτίωσης συνδεσιμότητας ορεινής Λάρνακας
ΕΤΑΠ Λάρνακας: Ενίσχυση της Επαγγελματικής Κινητικότητας
Ευκαιρίες χρηματοδότησης για μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις έως €30.000
Από τη βιομηχανία της φιλοξενίας στη βιομηχανία της εμπειρίας
ESG και τουριστική βιομηχανία
30 χρόνια αριστείας-Εορτασμοί για την επέτειο ορόσημο του Coral Beach Hotel & Resort
Almyra Hotel: Το «Ουζερί»