Διαχρονική συμμετοχή στην Έκθεση Τουρισμού στο Βερολίνο

Ο Αντιπρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Συγγραφέων & Δημοσιογράφων Τουρισμού, Γιώργος Μιχαηλίδης, γνωστός τεχνοκράτης και βαθύς γνώστης των τουριστικών θεμάτων, που έβαλε το δικό του λιθαράκι στην ανάπτυξη του κυπριακού τουρισμού, θυμάται έντονα τη σταθερή και αδιάλειπτη συμμετοχή του για δεκαετίες στη μεγαλύτερη Παγκόσμια Έκθεση Τουρισμού στο Βερολίνο.

Μέσα από τις αναμνήσεις του Γιώργου Μιχαηλίδη, ξεδιπλώνονται μοναδικές στιγμές, της ιστορίας του τουρισμού στην Κύπρο, ιδιαίτερα στα πρώτα χρόνια της δεκαετίασ του ’60 και ’70, με τις τεράστιες δυσκολίες και τις μεγάλες προσπάθειες που έγιναν. Υπηρέτησε από 1976 μέχρι το 1990 ως ανώτερο διευθυντικό στέλεχος στον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού, αφήνοντας έντονα τα σημάδια των επιτυχιών του.

Ο Γιώργος Μιχαηλίδης είναι ιδρυτικό μέλος και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Συγγραφέων & Δημοσιογράφων Τουρισμού και κατά καιρούς πρόεδρος σε μια σειρά άλλων συνδέσμων και οργανισμών με έντονη δραστηριότητα και ξεχωριστή συμμετοχή. Διετέλεσε με επιτυχία πρόεδρος από το 1986-1990, της “European Federation of Conference Towns” (EFCT) και μέλος του “EUROPEAN TOURISM ACTION GROUP” της ΕΟΚ. Την περίοδο αυτή και για τις υπηρεσίες του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας τον τίμησε με τον Μεγαλόσταυρο Τιμής της χώρας. Η ITB Berlin (Internationale Tourismus-Börse Berlin) είναι η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση τουρισμού στον κόσμο.

Οι εταιρείες που εκπροσωπούνται στην έκθεση αυτή, περιλαμβάνουν σημαντικούς τουριστικούς φορείς, ανθρώπους του τουρισμού, τουριστικούς πράκτορες, ξενοδοχειακές μονάδες, παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών συστημάτων, αεροπορικές εταιρείες, εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και γενικά, άτομα που ασχολούνται επαγγελματικά με τον τουρισμό. Το ITB Berlin πραγματοποιείται κάθε χρόνο τον Μάρτιο στο Messe του Βερολίνου. Η έκθεση έχει πάντα μια επίσημη χώρα εταίρο. Η ITB είναι η κορυφαία ταξιδιωτική έκθεση στον κόσμο και παρέχει μια μοναδική ευκαιρία σε όσους την επισκέπτονται, να μάθουν για διαφορετικές χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο σε ένα μέρος.

Κάθε χρόνο το ITB (συντομογραφία του Internationale Tourismus Börse) υποδέχεται περίπου 10.000 εκθέτες από περισσότερες από 180 χώρες και περιοχές του κόσμου. Στην πρώτη φωτογραφία αριστερά: Γιώργος Μιχαηλίδης & Χρίστος Πετσίδης, στέλεχος του Κυπριακού Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΚΕΒΕ).

Στη δεύτερη φωτογραφία: Γιώργος Μιχαηλίδης, Πολίτσα Δημητρίου & Μελέτης Αποστολίδης, αρχιτέκτονας, που επιμελήθηκε το σχεδιασμό του κυπριακού περιπτέρου το 2013.

Από τις αρχές το 1966 που ξεκίνησε με πέντε μόνο συμμετέχουσες χώρες ως μέρος μιας υπερπόντιας εμπορικής έκθεσης εισαγωγών, η ITB έχει εξελιχθεί έκτοτε σε μια μεγάλη παγκόσμια επιτυχία.

Με συνολικό αριθμό 180.000 επισκεπτών, το ITB Βερολίνου αποτελεί κυριολεκτικά πόλο έλξης για την τουριστική βιομηχανία και επηρεάζει τις ταξιδιωτικές εμπειρίες παγκοσμίως.

Χώρες με τουριστική παράδοση και εμπειρία δεν λείπουν κάθε χρόνο από την έκθεση, όπως όμως και αναδυόμενες τουριστικές χώρες, που προσπαθούν να προωθήσουν τον τουρισμό τους.

Καμιά χώρα στο παγκόσμιο τουριστικό σύστημα, δεν μπορεί, να αγνοεί αυτή την έκθεση.Το ITB Berlin (ή απλώς ITB) λειτουργεί από το 1966 και τώρα, έχει καταφέρει να καθιερώσει δορυφορικές εκδηλώσεις στην Κίνα, την Ινδία και τη Σιγκαπούρη.

Η συμμετοχή της Κύπρου στη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση του κόσμου, την ITB Βερολίνου, άρχισε από το 1966 που λειτούργησε για πρώτη φορά στο Βερολίνο, της μοιρασμένης τότε Γερμανίας.

Τα θεματικά ταξινομημένα τμήματα αγοράς βοηθούν τους επισκέπτες και τους εκθέτες να βρουν γρήγορα το δρόμο τους μέσα από τη μεγάλη γκάμα προϊόντων της ITB Berlin: Book World, Business Travel Days, Cruises, Cultural Tourism, Economy Accommodation, eTravel World, Adventure & Responsible Tourism, Gay & Lesbian Travel , ITB Mobile Travel Services, Training and Employment (Career Center), Travel Technology, Trends & Events, Wellness, Youth Travel. Το 2012, περίπου 7.000 δημοσιογράφοι παρακολούθησαν το ITB Berlin, από τους οποίους περίπου 1.500 προέρχονταν από το εξωτερικό.

Εκτός από τα κορυφαία εμπορικά περιοδικά του κλάδου, επιχειρηματικοί και ταξιδιωτικοί δημοσιογράφοι τουρισμού από 94 χώρες αναφέρουν επίσης τις πιο πρόσφατες ταξιδιωτικές τάσεις και προϊόντα. 11.000 εκθέτες από 180 χώρες καλωσόρισαν 170.000 επισκέπτες, μεταξύ αυτών, 113.000 ήταν εμπορικοί επισκέπτες.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης υπάρχουν ευκαιρίες για σημαντικές επαφές με τουριστικούς φορείς, tour οperators, αλλά και με ξένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, όπου προβάλλονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Κύπρου, στο πλαίσιο της ανάπτυξης του θεματικού τουρισμού.

Τα τελευταία χρόνια, στην έκθεση διοργανώνονται παράλληλα, σειρά συνεδριών – ομιλιών, με διαφορετικές θεματικές, όπου τοποθετούνται ομιλητές από κορυφαίες διεθνείς εταιρίες του χώρου, όπως Google, Booking, Microsoft και Airbnb, με χιλιάδδες συμμετέχοντες.

Η ITB αποτελεί την κορυφαία ταξιδιωτική έκθεση στον κόσμο και για ακόμη μία χρονιά αποτέλεσε τόπο συνάντησης της απανταχού τουριστικής και ταξιδιωτικής βιομηχανίας, εστιάζοντας όπως πάντα στη διαμόρφωση του μέλλοντος , με την ίδια να λειτουργεί ως κορυφαία διεθνής τουριστική πλατφόρμα για επιχειρήσεις, καινοτομία και δικτύωση.

Περισσότεροι από 100.000 επισκέπτες και 5.500 εκθέτες από 170 χώρες έδωσαν το παρόν, καταλαμβάνοντας 30 εκθεσιακούς χώρους ενώ την ίδια στιγμή 3.500 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι από 105 χώρες και 300 bloggers, έκαναν εκτενή αναφορά στην ITB Berlin 2024, με την Κύπρο να είναι παρούσα.

Τόση πολύ μεγάλη σημασία έχει αυτή η έκθεση, που η UNESCO φιλοξενεί εργαστήρια στην ITB κάθε χρόνο από το 1999.

Ο Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού (ΚΟΤ) που ιδρύθηκε το 1969 και είχε την ευθύνη της προαγωγής και ανάπτυξης του τουριστικού τομέα, υπαγόταν στο υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού. Από το 2018 έχει μετεξελιχθεί σε Υφυπουργείο Τουρισμού.

*Άρθρο από τον Φοίβο Νικολαΐδη

Δειτε Επισης

Eξερευνώ την Τηλλυρία
Χαιρετίζει η ΕΤΑΠ την απόφαση του Δήμου Πάφου για απαγόρευση των σκούτερ
Απτικός σταθμός στο Μουσείο Πιερίδη-Νέα εμπειρία διαδραστικότητας και προσβασιμότητας
Νέες δράσεις για ενίσχυση της ταυτότητας των μελισσοχωριών ορεινής Λάρνακας
Εξαιρετικά τα αποτελέσματα από την καινοτόμο ψηφιακή εκστρατεία προώθησης της Πάφου
Η ΕΤΑΠ Πάφου στην Πολωνία για προώθηση του τουρισμού
Νέα διεθνής διάκριση για τον «Προορισμό Πάφος»
Ευρωπαϊκή διάκριση της Πάφου από τον θεσμό Green Destinations 2024
Δράσεις ανάδειξης του Πάρκου Καλλιτεχνών «Μεσόγειος»
Διακρατική συνάντηση του προγράμματος Quest στην Κύπρο