Άνοδος στη ζήτηση για onboard Wi-Fi
InBusinessNews 13:00 - 09 Απριλίου 2024
Η προσδοκία των επιβατών για διαδικτυακή σύνδεση (Wi-Fi) κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι μια τάση που μεγαλώνει ιδιαίτερα, καθώς σήμερα η ανάγκη για απρόσκοπτη συνδεσιμότητα παραμένει εξίσου σημαντική είτε στους αιθέρες, είτε στο έδαφος.
Σύμφωνα με την έρευνα Viasat’s Passenger Experience 2023 που έγινε σε δείγμα 11.000 επιβατών αεροπορικών μεταφορών, η δυνατότητα Wi-Fi κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι σημαντική για το 81% των ερωτηθέντων, ανεβασμένο κατά 4% σε σύγκριση με πέρσι, ενώ το 83% των επιβατών δήλωσε ότι θα επέλεγαν ξανά μια αεροπορική εταιρεία που προσφέρει μια τέτοια ποιοτική υπηρεσία.
Η μεγαλύτερη ζήτηση καταγράφεται για απεριόριστη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (47%) και για ζωντανά διαδικτυακά παιχνίδια (22%). Όσον αφορά στις ζωντανές, μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις το 81% των ατόμων δηλώνουν ότι θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν για να τις παρακολουθήσουν κατά τη διάρκεια της πτήσης τους.
Οι μισοί από τους ερωτηθέντες αναφέρουν ότι πρέπει να παρέχεται η δωρεάν υπηρεσία διαδικτύου στις πτήσεις μικρής διάρκειας, ενώ περισσότεροι από 8 στους 10, αναφέρουν ότι το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τις διηπειρωτικές.
Είναι αξιοσημείωτο δε το ότι, το 89% των συμμετεχόντων παρουσιάζεται διατεθειμένο να θυσιάσει άλλες υπηρεσίες, όπως η παροχή αλκοολούχων ποτών και τα προγράμματα επιβράβευσης (loyalty programs), ώστε να έχουν ποιοτικό Wi-Fi, ενώ θα αποδέχονταν να βλέπουν ακόμα και διαφημίσεις.
Επίσης για τους επιβάτες είναι σημαντικό, οι αεροπορικές εταιρείες να διασφαλίζουν ότι η υπηρεσία διαδικτύου θα έχει ικανοποιητική ταχύτητα, αλλά θα είναι και αξιόπιστη.
Σημειώνεται ότι η αργή ταχύτητα, η χρέωση για την υπηρεσία και η συμπλήρωση φόρμας με τα στοιχεία τους είναι παράγοντες που θα τους απέτρεπαν να επιλέξουν ξανά την ίδια αερογραμμή.
Για τα επόμενα χρόνια φαίνεται πώς η παροχή Wi-Fi εν ώρα πτήσης θα λειτουργήσει ως πλεονέκτημα για τις αεροπορικές εταιρείες που θα προσφέρουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία, καθώς μπορούν έτσι να κερδίσουν τους business και επαναλαμβανόμενους επιβάτες. Επομένως, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να ανταποκριθούν στη συγκεκριμένη επιθυμία των πελατών και να εντάξουν την υπηρεσία στα αεροσκάφη τους, είτε να την αναβαθμίσουν, ώστε να κερδίσουν την προτίμηση των επιβατών.