Στρατηγικές και προκλήσεις στο κυπριακό λιανικό εμπόριο FMCG: Tι λένε πρωταγωνιστές της αγοράς

Tα όσα απασχολούν τον κλάδο του λιανικού εμπορίου στην Κύπρο αναλύθηκαν στο πλαίσιο του 21ου Cyprus Grocery Retail Conference με ημερομηνία διεξαγωγής την 3η Απριλίου στο Hilton Nicosia.

Στη συζήτηση με τίτλο «Στρατηγικές και Προκλήσεις στο Κυπριακό Λιανικό Εμπόριο FMCG», βασικοί πρωταγωνιστές της αγοράς παρουσίασαν την τρέχουσα κατάσταση και εισηγήθηκαν στρατηγικές ανάπτυξης.

Στο επίκεντρο ήταν και οι προκλήσεις για τους προμηθευτές στην Κύπρο και ο ρόλος που διαδραματίζουν οι εφαρμογές καινοτόμων τεχνολογιών και η βιωσιμότητα και κοινωνική ευθύνη.

Συμμετέχοντες στο πάνελ ήταν οι Βασίλης Ευγένιος, CEO FMCG Imports, Logistics and Distribution, CTC Argosy, Λουκάς Ζουρίδης, Γενικός Διευθυντής των Υπεραγορών MAS, Μάριος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ, Βαγγέλης Μόσχος Country Sales Manager της Coca-Cola HBC Κύπρου και Χαράλαμπος Π. Παναγιώτου, Διευθύνων Σύμβουλος της ΚΕΟ plc.

Ο κ. Παναγιώτου αναφέρθηκε σε σειρά περιβαλλοντικών, νομοθετικών και άλλων αλλαγών σε γρήγορους μάλιστα ρυθμούς που απαιτούν προσαρμοστικότητα.

«Να κτίσουμε σε αυτά που έχουμε, να δούμε τα θετικά των brand μας και τι μας προσφέρουν», είπε, σημειώνοντας ότι με τη βελτίωση της ποιότητας, με την εξυπηρέτηση και την ταυτότητα, «μπορούμε να πορευτούμε και να αναπτύξουμε το πορτφόλιο μας».

Ο κ. Ευγένιος στάθηκε στη νέα πραγματικότητα με εστίαση στην μελέτη γύρω από τα μακροοικονομικά, μεταξύ των οποίων την πορεία του πληθωρισμού κ.α.

Ακόμη μίλησε για την κλιματική αλλαγή τονίζοντας ότι αυτή προκαλεί επιπτώσεις στα κόστη και στον τρόπο εργασίας αλλά και κατανάλωσης. Η νέα πραγματικότητα καλεί τους λιανέμπορες να δουν και τις γεωπολιτικές εξελίξεις, συμπλήρωσε.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός να αξιοποιείται με τρόπο που να προσθέτει αξία», συνέστησε ακολούθως.

Ο κ. Ζουρίδης περιέγραψε τις νέες τάσεις στον κλάδο, ενώ για το convenience είπε πως πρέπει αρχικά να προσδιοριστεί το τι είναι και πώς μπορεί να λειτουργήσει στην Κύπρο.

Ο καταναλωτής επίσης εξελίσσεται, όμως, και εκεί, διευκρίνισε, «πρέπει να δούμε σε ποιον απευθύνονται οι εταιρείες» και να μελετηθούν λαμβάνοντας υπόψη την κάθε γενιά. Το e-commerce θα παραμείνει στο 5% εκτίμησε ενώ για τα private labels προβλέπει ακόμη μεγάλη άνοδο τόσο σε πωλήσεις όσο και σε ποιότητα.

Ο κ. Κωνσταντίνου ανέφερε πως η μείωση στα κόστη σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ένα βασικό ζήτημα και πως η αναδιαμόρφωση της στρατηγικής είναι επιτακτική ανάγκη λόγω των πολλών εξελίξεων στο διεθνές και όχι μόνο σκηνικό.

Το περιβάλλον, τα ESG και η εναρμόνιση στις νέες διατροφικές συνήθειες είναι σημεία όπου πρέπει να εστιάσουν οι λιανέμπορες εισηγήθηκε, κάνοντας επίσης αναφορά στην τάση των private labels.

Ο κ. Μόσχος σχολίασε ότι η τεχνολογία έφερε πολλές αλλαγές και πως οι εταιρείες πρέπει να γίνουν πιο εξωστρεφείς.

"Να κοιτάξουμε περισσότερο το έξω, γιατί οι αλλαγές έρχονται από έξω", ήταν η χαρακτηριστική θέση. Τόνισε την ανάγκη δημιουργίας κουλτούρας, όπου η αλλαγή θα είναι μέρος του DNA τους.

«Να αισθανθούμε άνετα με την αλλαγή και να υπάρχει στρατηγική σε συνδυασμό με την κατάλληλη κουλτούρα στον οργανισμό ώστε η στρατηγική αυτή να γίνει πράξη», είπε χαρακτηριστικά.

Συντονιστής ήταν ο Μάριος Λουκαΐδης της Synpraxis Management Services.

To Cyprus Grocery Retail Conference παρουσίασαν οι Yπεραγορές Aλφαμέγα.

Δειτε Επισης

Κλέβει τις εντυπώσεις το νέο Jumbo στη Λευκωσία-Δείτε φωτογραφίες από το εσωτερικό του πολυκαταστήματος
Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Σε ποια προϊόντα αυξήθηκαν οι τιμές και σε ποια μειώθηκαν
Collect and Benefit: Τα METRO φέρνουν στην κουζίνα σας την πολυπόθητη ιταλική σειρά «Cuccina Italiana» της Bugatti
Mamas & Papas: Το βρετανικό brand που φέρνει στην Κύπρο ο όμιλος Voici La Mode
Ολική αποκατάσταση της ψευδοροφής και κανονικά το Superhome Center DIY στην Πάφο
Τι ώθησε προς τα πάνω τον κύκλο εργασιών της CTC και γιατί περιμένει βελτιωμένα αποτελέσματα το 2024
Χαλλούμι: Δεν βγαίνουν οι αριθμοί για την ποσόστωση με αιγοπρόβειο-Διατάγματα που οδηγούν σε μείωση παραγωγής
Μάριος Λουκαΐδης: Μονόδρομος οι εξαγορές στο λιανεμπόριο-Πώς θα κινηθούν οι τρεις μεγάλοι παίκτες της αγοράς
«Ο πόλεμος των Τρώων»... Η νέα ανατρεπτική διαφημιστική καμπάνια της Pizza Hut
Σε χαμηλό δύο ετών οι πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη