Κάθε λιμάνι και καημός...Θρίλερ για γερά νεύρα η ενιαία ανάπτυξη του 1,2 δις-Ενημερώνεται η Βουλή

Στη Βουλή οδηγείται σήμερα εκ νέου το πολύκροτο, όπως εξελίσσεται, σίριαλ της ενιαίας ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας, υπό το πρίσμα των αιτημάτων που προβάλλει η Kition Ocean Holdings και που ουσιαστικά συνιστούν παρεκκλίσεις από το συμβόλαιο το οποίος υπέγραψε.

Το θέμα θα συζητηθεί ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Έργων και Επικοινωνιών, στην παρουσία-μεταξύ άλλων-του υπουργού Μεταφορών, Έργων και Επικοινωνιών Αλέξη Βαφεάδη, του Γενικού Ελεγκτή Οδυσσέα Μιχαηλίδη και εκπροσώπων της Kition.

Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι χθες το απόγευμα, η ανάδοχος εταιρεία δεν είχε καταθέσει την εγγυητική ύψους 4,2 εκατ. ευρώ, όπως είχε συμφωνηθεί την περασμένη Δευτέρα στο Προεδρικό.

Η κατάθεση της εγγυητικής τίθεται από την κυβέρνηση ως προϋπόθεση, προκειμένου να προχωρήσει μέσω των αρμόδιων Επιτροπών στην εξέταση των αιτημάτων της Kition, χωρίς σε οποιαδήποτε περίπτωση να προεξοφλάται πως μέρος ή το σύνολο των αιτημάτων αυτών θα γίνουν αποδεκτά.

«Είμαστε σε αναμονή...»

Μιλώντας χθες στο InBusinessNews ο αρμόδιος υπουργός, Αλέξης Βαφεάδης, ανέφερε ότι «μέχρι τώρα (σ.σ. χθες το απόγευμα) δεν έχει κατατεθεί η εγγυητική από την εταιρεία και είμαστε σε αναμονή».

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, αφού τόνισε ότι δεν υπάρχουν χρονοδιαγράμματα, είπε πως «εκείνο που έπρεπε να κάνουμε, ήταν να δώσουμε εύλογο χρόνο στην εταιρεία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Εάν περάσει ο εύλογος χρόνος-για εμάς εύλογος χρόνος είναι μία εβδομάδα-και δεν ανταποκριθούν, πλέον θα πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε», διεμήνυσε.

Σε σχέση με τα επόμενα βήματα, ο κ. Βαφεάδης ανέφερε πως «θα επικοινωνήσουμε με την εταιρεία για να δούμε εάν αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα ή εάν έχουν οποιοδήποτε θέμα και χρειάζονται περισσότερο χρόνο», υποδεικνύοντας πως «δεν είμαστε επιτεθικοί εμείς. Είμαστε συνεργάσιμοι».

«Θα αναμένουμε, επαναλαμβάνω, πώς θα κινηθεί η εταιρεία και αναλόγως θα πράξουμε. Εάν η εταιρεία δεν ανταποκριθεί και υπάρχει άρνηση συνεργασίας, θα καταφύγουμε στη Νομική Υπηρεσία και θα εξετάσουμε τις επιλογές που έχουμε. Εάν, όμως, η εταιρεία συνεργαστεί, θα εξετάσουμε όλους τους νόμιμους τρόπους για να την βοηθήσουμε να ανταποκριθεί σε όλες τις υποχρεώσεις της σε σχέση με το έργο», επεσήμανε.

Σε εξέλιξη έλεγχος και από Ελεγκτική Υπηρεσία

Αξίζει να αναφερθεί πως για το έργο διενεργεί έλεγχο και η Ελεγκτική Υπηρεσία, η οποία ζήτησε και έλαβε από το Υπουργείο Μεταφορών, Έργων και Επικοινωνιών μία σειρά από στοιχεία σε σχέση με αυτό.

Όπως είχε δηλώσει στο InBusinessNews ο εκπρόσωπος Τύπου της Υπηρεσίας, Μάριος Πετρίδης, η Ελεγκτική ζήτησε από το Υπουργείο Μεταφορών τα πιο κάτω στοιχεία:

  • Περιγραφή του έργου και την αξία προς την εκτέλεση υποχρεωτικών και μη έργων.
  • Κυριότερες συμβατικές ημερομηνίες.
  • Ημερομηνία έναρξης εργασιών στην πράξη.
  • Σύντομη περιγραφή και αξία εργασιών που εκτελέστηκαν μέχρι σήμερα.
  • Συμβατική υποχρέωση αναδόχου για προσκόμιση τραπεζικών εγγυήσεων (είδη, διάρκεια και ποσό).
  • Ημερομηνία υποβολής και ανανέωσης των τραπεζικών εγγυήσεων και αναφορά οποιωνδήποτε εκκρεμοτήτων.
  • Περιγραφή των απαιτήσεων του αναδόχου για αλλαγές στα προς εκτέλεση έργα.
  • Μέτρα και ενέργειες του Υπουργείου Μεταφορών για συμμόρφωση του αναδόχου με τις συμβατικές του υποχρεώσεις.
  • Τους λόγους για τους οποίους δεν έχει επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον ανεξάρτητο μηχανικό του έργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του InBusinessNews, τα εν λόγω στοιχεία κατατέθηκαν και τυγχάνουν μελέτης από την Ελεγκτική Υπηρεσία από την περασμένη Παρασκευή.

Σημειώνεται ότι μετά τη μελέτη των στοιχείων, η Ελεγκτική Υπηρεσία αναμένεται να εκδώσει σχετική Έκθεση προς το τέλος του χρόνου.

Δειτε Επισης

Great Sea Interconnector: Ενδιαφέρον και από DFC για συμμετοχή στη διασύνδεση Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ
Πλήρες ναυτιλιακό κέντρο η Κύπρος-Τα κίνητρα και τα πλεονεκτήματα του κυπριακού νηολογίου
AstroBank: Ανοίγει νέο κατάστημα στο Δάλι-Στα πλάνα η κάλυψη κι άλλων περιοχών
Νίκος Χριστοδουλίδης: Δεν υπάρχει ναυάγιο, υπάρχουν ευθύνες… Γιατί χρειάστηκε να παρέμβω για το τερματικό
«Pronomia»: Το νέο πρωτοποριακό σχέδιο επιβράβευσης με πολλαπλά ωφελήματα από την Τράπεζα Κύπρου
Από «ανιαροί» λογιστές, πάροχοι κορυφαίας συμβουλευτικής υποστήριξης-Η αλλαγή ρόλου, ταυτότητας και κατεύθυνσης
Setai Residences: Η ιδανική επένδυση από την Karma Developers
ΕΒΕ Λεμεσού: Αφυπηρετεί ο επί 25 χρόνια γενικός διευθυντής, Χρήστος Αναστασιάδης
My Creative Ideas: Ολοκληρωτικές προσεγγίσεις στο σύγχρονο μάρκετινγκ
China Spice και Montparnasse ενώνουν τις δυνάμεις τους στην Έγκωμη