Κάθε λιμάνι και καημός...Θρίλερ για γερά νεύρα η ενιαία ανάπτυξη του 1,2 δις-Ενημερώνεται η Βουλή

Στη Βουλή οδηγείται σήμερα εκ νέου το πολύκροτο, όπως εξελίσσεται, σίριαλ της ενιαίας ανάπτυξης του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας, υπό το πρίσμα των αιτημάτων που προβάλλει η Kition Ocean Holdings και που ουσιαστικά συνιστούν παρεκκλίσεις από το συμβόλαιο το οποίος υπέγραψε.

Το θέμα θα συζητηθεί ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών, Έργων και Επικοινωνιών, στην παρουσία-μεταξύ άλλων-του υπουργού Μεταφορών, Έργων και Επικοινωνιών Αλέξη Βαφεάδη, του Γενικού Ελεγκτή Οδυσσέα Μιχαηλίδη και εκπροσώπων της Kition.

Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι χθες το απόγευμα, η ανάδοχος εταιρεία δεν είχε καταθέσει την εγγυητική ύψους 4,2 εκατ. ευρώ, όπως είχε συμφωνηθεί την περασμένη Δευτέρα στο Προεδρικό.

Η κατάθεση της εγγυητικής τίθεται από την κυβέρνηση ως προϋπόθεση, προκειμένου να προχωρήσει μέσω των αρμόδιων Επιτροπών στην εξέταση των αιτημάτων της Kition, χωρίς σε οποιαδήποτε περίπτωση να προεξοφλάται πως μέρος ή το σύνολο των αιτημάτων αυτών θα γίνουν αποδεκτά.

«Είμαστε σε αναμονή...»

Μιλώντας χθες στο InBusinessNews ο αρμόδιος υπουργός, Αλέξης Βαφεάδης, ανέφερε ότι «μέχρι τώρα (σ.σ. χθες το απόγευμα) δεν έχει κατατεθεί η εγγυητική από την εταιρεία και είμαστε σε αναμονή».

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, αφού τόνισε ότι δεν υπάρχουν χρονοδιαγράμματα, είπε πως «εκείνο που έπρεπε να κάνουμε, ήταν να δώσουμε εύλογο χρόνο στην εταιρεία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Εάν περάσει ο εύλογος χρόνος-για εμάς εύλογος χρόνος είναι μία εβδομάδα-και δεν ανταποκριθούν, πλέον θα πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε», διεμήνυσε.

Σε σχέση με τα επόμενα βήματα, ο κ. Βαφεάδης ανέφερε πως «θα επικοινωνήσουμε με την εταιρεία για να δούμε εάν αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα ή εάν έχουν οποιοδήποτε θέμα και χρειάζονται περισσότερο χρόνο», υποδεικνύοντας πως «δεν είμαστε επιτεθικοί εμείς. Είμαστε συνεργάσιμοι».

«Θα αναμένουμε, επαναλαμβάνω, πώς θα κινηθεί η εταιρεία και αναλόγως θα πράξουμε. Εάν η εταιρεία δεν ανταποκριθεί και υπάρχει άρνηση συνεργασίας, θα καταφύγουμε στη Νομική Υπηρεσία και θα εξετάσουμε τις επιλογές που έχουμε. Εάν, όμως, η εταιρεία συνεργαστεί, θα εξετάσουμε όλους τους νόμιμους τρόπους για να την βοηθήσουμε να ανταποκριθεί σε όλες τις υποχρεώσεις της σε σχέση με το έργο», επεσήμανε.

Σε εξέλιξη έλεγχος και από Ελεγκτική Υπηρεσία

Αξίζει να αναφερθεί πως για το έργο διενεργεί έλεγχο και η Ελεγκτική Υπηρεσία, η οποία ζήτησε και έλαβε από το Υπουργείο Μεταφορών, Έργων και Επικοινωνιών μία σειρά από στοιχεία σε σχέση με αυτό.

Όπως είχε δηλώσει στο InBusinessNews ο εκπρόσωπος Τύπου της Υπηρεσίας, Μάριος Πετρίδης, η Ελεγκτική ζήτησε από το Υπουργείο Μεταφορών τα πιο κάτω στοιχεία:

  • Περιγραφή του έργου και την αξία προς την εκτέλεση υποχρεωτικών και μη έργων.
  • Κυριότερες συμβατικές ημερομηνίες.
  • Ημερομηνία έναρξης εργασιών στην πράξη.
  • Σύντομη περιγραφή και αξία εργασιών που εκτελέστηκαν μέχρι σήμερα.
  • Συμβατική υποχρέωση αναδόχου για προσκόμιση τραπεζικών εγγυήσεων (είδη, διάρκεια και ποσό).
  • Ημερομηνία υποβολής και ανανέωσης των τραπεζικών εγγυήσεων και αναφορά οποιωνδήποτε εκκρεμοτήτων.
  • Περιγραφή των απαιτήσεων του αναδόχου για αλλαγές στα προς εκτέλεση έργα.
  • Μέτρα και ενέργειες του Υπουργείου Μεταφορών για συμμόρφωση του αναδόχου με τις συμβατικές του υποχρεώσεις.
  • Τους λόγους για τους οποίους δεν έχει επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον ανεξάρτητο μηχανικό του έργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του InBusinessNews, τα εν λόγω στοιχεία κατατέθηκαν και τυγχάνουν μελέτης από την Ελεγκτική Υπηρεσία από την περασμένη Παρασκευή.

Σημειώνεται ότι μετά τη μελέτη των στοιχείων, η Ελεγκτική Υπηρεσία αναμένεται να εκδώσει σχετική Έκθεση προς το τέλος του χρόνου.

Δειτε Επισης

Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου