Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024

Η ζήτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο αποτέλεσε καίρια «σανίδα σωτηρίας» κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης, πιθανότατα θα κορυφωθεί φέτος, καθώς η περιοχή επιταχύνει τη μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή ενέργειας της Ε.Ε.

«Εάν οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επιτευχθούν πλήρως, η μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου που προβλέπεται έως το 2030 θα είναι λίγο πάνω από 200 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε σχέση με το 2019», σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Συνεργασίας των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΑCER).

Αυτό ισοδυναμεί με το 130% περίπου των προπολεμικών εισαγωγών φυσικού αερίου της Ε.Ε. από τη Ρωσία.

Από το 2027, η Ένωση θα έχει πλεόνασμα συμβάσεων για φυσικό αέριο, αλλά οι ευέλικτες συμφωνίες θα πρέπει να σημαίνουν ότι «τέτοια συμβατικά πλεονάσματα θα πρέπει να είναι εύκολα διαχειρίσιμα και να εκτρέπονται αλλού», αναφέρει η έκθεση.

Τα στοιχεία αποτελούν άλλη μία ένδειξη ότι η ενεργειακή κρίση της Ευρώπης, η οποία έστειλε τις τιμές του φυσικού αερίου στα ύψη, βρίσκεται στο τέλος της, ακόμη και τη στιγμή που η Γηραιά Ήπειρος γίνεται ο μεγαλύτερος εισαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο.

Σημαίνει επίσης ότι η απόφαση των ΗΠΑ να σταματήσουν τα νέα σχέδια για την εξαγωγή του LNG είναι απίθανο να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ένωσης, καθώς επιταχύνεται η εξάπλωση της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η ACER δήλωσε ότι η ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Ε.Ε. μπορεί να είχε επιτύχει ακόμη και το ανώτατο όριό της πέρυσι, εκτός εάν ο επερχόμενος χειμώνας αποδειχθεί ιδιαίτερα ψυχρός.

Τα ολλανδικά προθεσμιακά συμβόλαια, το ευρωπαϊκό σημείο αναφοράς για το φυσικό αέριο, κυμαίνονται λίγο πάνω από τα 30 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Σημειωτέον πως, όπως αναφέρει το Bloomberg, οι τιμές ήταν 10 φορές υψηλότερες κατά την κορύφωση της ενεργειακής κρίσης το 2022.

Παρ’ όλα αυτά, η εξάρτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις ρωσικές προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου δεν έχει τελειώσει ακόμα, αν και η Ε.Ε. επιδιώκει να καταργήσει σταδιακά όλες τις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων μέχρι το 2027.

Πέρυσι, η Ισπανία έλαβε σχεδόν το 40% των 18 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων που έφτασαν στις ακτές της Ευρώπης, ενώ 1/3 πήγε στη Γαλλία και 1/5 στο Βέλγιο. Αυτά είναι ως επί το πλείστον αποτέλεσμα μακροπρόθεσμων συμβάσεων που υπογράφηκαν πριν από το 2022, όπως ανέφερε η ACER.

Σε αντίθεση με τις ανησυχίες των ακτιβιστών ότι η Ευρώπη μπορεί να επιβαρυνθεί από τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης, η ACER δήλωσε ότι οι πλωτοί τερματικοί σταθμοί αποθήκευσης, οι οποίοι αποτελούν τα 3/4 της νέας δυναμικότητας, θα μπορούσαν απλώς να επαναχρησιμοποιηθούν ή να μεταφερθούν.

Δειτε Επισης

Κωνσταντίνος Ντάλτας: Ισχυρό το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΔΕΚ-Οι προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε
Μιχάλης Ζαβός: Ανησυχία για μη επαγγελματίες developers που δημιουργούν προβλήματα στην κυπριακή κτηματαγορά
Ο Μάριος Τσιακκής αποτιμά...Οι σημαντικοί σταθμοί, η εξέλιξη του ΚΕΒΕ και το απόσταγμα μιας διαδρομής 38 χρόνων
Ξεκινά τον Ιανουάριο με τον στόχο «Ηλέκτρα» το γεωτρητικό πρόγραμμα της Κ.Δ.-«Αισιόδοξες οι γεωλογικές δομές»
Η παγκόσμια οικονομία το 2024 και οι προοπτικές για το 2025-Η μάχη με τον πληθωρισμό και οι πιθανοί κίνδυνοι
Κ. Παρμακλής: Η μεγάλη αλλαγή που θα δώσει ώθηση στην οικοδομική βιομηχανία και οι προκλήσεις για τον ΕΟΑ Λευκωσίας
Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Αισιόδοξες προοπτικές για τον τομέα των ακινήτων, αλλά ανησυχούμε για πολλά
ΑΔΜΗΕ: Ανανεώθηκε η θητεία τεσσάρων γενικών διευθυντών
Fitch: Ο... τυφώνας Τραμπ, η γεωπολιτική και οι κίνδυνοι σε Γαλλία-Γερμανία θα δοκιμάσουν τις αντοχές της οικονομίας το 2025
Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία