Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών

Επιβεβλημένη είναι η τροποποίηση του κανονισμού της ΕΕ που προάγει την συνεργασία και την προστασία των καταναλωτών, ώστε να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και να διασφαλίσει την προστασία τους έναντι αυτών των προκλήσεων, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Μάριος Παναγίδης σε παρέμβασή του στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ για θέματα Προστασίας των Καταναλωτών που έλαβε χώρα στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ενέργειας, η συζήτηση επικεντρώθηκε σε θέματα ορθής εφαρμογής των κανόνων που διέπουν την εσωτερική αγορά, καθώς και σε θέματα ψηφιακής μετάβασης, κυρίως, όσον αφορά στην τεχνητή νοημοσύνη, το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και τους επηρεαστές γνώμης (influencers) που αξιοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για τις προωθητικές ενέργειες, και πώς αυτή θα επηρεάσει του καταναλωτές, αλλά και τις επιχειρήσεις.

Όπως αναφέρεται, στην παρέμβασή του ο κ. Παναγίδης μίλησε για τη σημασία μιας αποτελεσματικής και δίκαιης εσωτερικής αγοράς που να προάγει την οικονομική ευημερία, την αειφόρο αλλά και  την τεχνολογική ανάπτυξη προς όφελος, τόσο των επιχειρήσεων όσο και των καταναλωτών.

Προσέθεσε ότι για την επίτευξη του στόχου αυτού πρέπει να υπάρξει μια σύμπνοια και στενή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων, χαρακτήρισε ως επιβεβλημένη την τροποποίηση του κανονισμού της ΕΕ που προάγει την συνεργασία και την προστασία των καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation), ώστε να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών και να διασφαλίσει την προστασία τους έναντι αυτών των προκλήσεων, ενώ αναφέρθηκε και στην ανάγκη ψηφιακής εκπαίδευσης σε χρηματοοικονομικά θέματα, κυρίως, των ευάλωτων ομάδων πληθυσμού.

Αναφορικά με την ψηφιακή μετάβαση, σημειώνεται ότι ο κ. Παναγίδης αναφέρθηκε στις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι καταναλωτές με την εφαρμογή της τεχνολογίας της τεχνητής νοημοσύνης και την ανάγκη να διασφαλιστεί η ασφάλεια των καταναλωτών.

Συμπληρώνεται ότι έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους επηρεαστές γνώμης (influencers) και σημείωσε ότι επιβάλλεται η εκπαίδευση των επηρεαστών γνώμης ώστε να είναι συμβεβλημένοι με το καταναλωτικό δίκαιο, κυρίως όσον αφορά στο θέμα της προστασίας των καταναλωτών από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, παρουσιάζοντας παράλληλα τις ενέργειες στις οποίες ήδη προβαίνει η αρμόδια υπηρεσία της Κύπρου προς αυτή την κατεύθυνση. 

Δειτε Επισης

Ικανοποίηση Κομισιόν για συμφωνία για απλουστευμένη εξωδικαστική επίλυση διαφορών για καταναλωτές
Μαρίνος Γιαλελή: Το οινοποιείο στον Κάθηκα, η σχέση με το κρασί και η νέα ετικέτα διά χειρός Νικόλα Λαδόμματου(pics)
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. το πρώτο πεντάμηνο του έτους
Στο 1,6 εκατ. τον Μάιο τα αυγά εκκόλαψης πουλερικών για κρεατοπαραγωγή
Πήραν την ανιούσα οι πωλήσεις πετρελαιοειδών το πρώτο πεντάμηνο-Σημαντική αύξηση τον Μάιο
Οι αυθεντικές γεύσεις της Ιταλίας στην Υπεραγορά ΑΛΦΑΜΕΓΑ Ακρόπολης- Το βασικό συστατικό της συνταγής της επιτυχίας
Το Fleet Forward από Toyota και Frotcom Κύπρου-Σύγχρονη ματιά στη διαχείριση στόλου και τη βιώσιμη κινητικότητα
Κωνσταντίνος Καραγιώργης: Αυτή είναι σήμερα η εικόνα με τις τιμές των καυσίμων-Απρόβλεπτο το μέλλον
Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή: Τι ισχύει στις διαδικτυακές αγορές από Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ
Βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του 2025 αναμένει η Petrolina (Holdings) Public Limited