Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls

Σε μονόδρομο θα μετατραπεί η οδός Ανεξαρτησίας στη Λεμεσό σύμφωνα με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, ως μεταβατική λύση και μέχρι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για πεζοδρόμηση, πράγμα δύσκολο για τα δεδομένα της Κύπρου.

Ουσιαστικά, τα αυτοκίνητα θα εισέρχονται από τον Πεντάδρομο με κατεύθυνση τη θάλασσα και μετά από έξι μήνες αντίστροφα, για να εξεταστεί το ποια κατεύθυνση θα παραμείνει.

Το ιστορικό κέντρο της Λεμεσού αποτελούσε ανέκαθεν πόλο έλξης, τόσο για εμπορικούς όσο και για ψυχαγωγικούς λόγους, με το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα να είναι οι χώροι στάθμευσης που είναι ανεπαρκείς.

Επίσης, οι γεωπολιτικές αναταραχές μείωσαν την εμπορική κίνηση, ωστόσο, η οδός συνεχίζει να κινείται ανοδικά αναμένοντας νέες αφίξεις.

Οι συνθήκες που απαιτούνται για ένα λειτουργικό πεζόδρομο

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο δημοτικός σύμβουλος Λεμεσού και εκπρόσωπος των καταστηματαρχών του κέντρου της πόλης, Κρίστης Δημητρίου, τόνισε ότι κάτω από τις σημερινές συνθήκες είναι πολύ δύσκολο να μετατραπεί η οδός Ανεξαρτησίας σε πεζόδρομο.

Δίδοντας άλλα παραδείγματα εμπορικών ιστορικών οδών, όπως η Αγίου Ανδρέου, Λήδρας, Ονασαγόρου και το πιο πρόσφατο παράδειγμα της λεωφόρου Μακαρίου, ο κ. Δημητρίου εξήγησε ότι δεν είχαν τις απαιτούμενες υποδομές για πεζοδρόμηση, όπως είναι οι χώροι στάθμευσης, και εν τέλει πεζοδρομοποιήθηκαν και ως αποτέλεσμα έχασαν την εμπορικότητά τους.

«Δεν έχουμε φθάσει ακόμα στην Κύπρο τον μέσο όρο των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, σε ποσοστό 24-25%, που είναι ο μέσος όρος της Ευρώπης. Εμάς στην Κύπρο τα λεωφορεία τα χρησιμοποιούν περίπου το 4-5%», πρόσθεσε.

Με βάση τα πιο πάνω, ο κ. Δημητρίου υποστήριξε ότι η πεζοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας είναι ένα σενάριο καταστροφικό, καθώς θα εμποδιστεί η πρόσβαση στο κέντρο της πόλης.

«Αυτό που πέρασε από το δημοτικό συμβούλιο είναι να προχωρήσουμε σε ένα μεταβατικό στάδιο. Δηλαδή, τους πρώτους έξι μήνες να γίνει μονοδρόμηση στη βάση της εισήγησης των καταστηματαρχών, κάτι που μας γεμίζει αισιοδοξία εμάς τους καταστηματάρχες και των εμπλεκομένων στο λιανικό εμπόριο.

Εάν και εφόσον δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για πεζόδρομο, δηλαδή να φθάσουμε το 23-25% του μέσου όρου των πολιτών που να χρησιμοποιούν μέσα μαζικής μεταφοράς και όχι το αυτοκίνητο, πράγμα πολύ δύσκολο, τότε η οδός Ανεξαρτησίας θα μπορούσε να γίνει πεζόδρομος. Διαφορετικά, θα αποτύχει παταγωδώς», εξήγησε περαιτέρω.

«Επικαλούνται κυκλοφοριακό πρόβλημα οι αρχές, εξετάζουν όμως την ανέγερση δύο mall»

Ο κ. Δημητρίου υπογράμμισε ότι οι αρχές επικαλούνται κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης, ωστόσο την ίδια ώρα, εξετάζουν την ανέγερση και λειτουργία δύο εμπορικών κέντρων (malls) σε μια περιοχή με μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, δίπλα από κυκλικό κόμβο, βιομηχανική ζώνη και εμπορικές αναπτύξεις.

«Θεωρούμε αδιανόητη αυτή την προσέγγιση. Εκ διαμέτρου αντίθετη για το ίδιο θέμα. Εκτός αν θέλουμε να καταστρέψουμε το ιστορικό κέντρο της Λεμεσού, όπως έγινε με αυτά της Λάρνακας, Πάφου και Λευκωσίας. Δεν γίνεται να δυσκολεύουμε την πρόσβαση του κοινού στα κέντρα των πόλεων», είπε, μεταξύ άλλων.

Ο Κρίστης Δημητρίου, εξήρε τη σημασία και την αναγκαιότητα ανάδειξης των ιστορικών κέντρων σε μια χώρα, τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους τουρίστες.

«Είναι αναγκαίο για τη χώρα μας να διαχειριστούμε τα ιστορικά εμπορικά κέντρα και για λόγους ντόπιας ψυχολογίας αλλά και για τουριστικούς λόγους. Δεν μπορεί να έρχεται ο τουρίστας και να βλέπει εγκαταλελειμμένα ιστορικά κέντρα στις πόλεις», υπογράμμισε.

Η τοπική αρχή να στηρίξει τις αναπτύξεις που προωθεί με χώρους στάθμευσης

Το ιστορικό κέντρο της Λεμεσού, σήμερα έχει πολλαπλές χρήσεις με εμπορικούς χώρους, χώρους ψυχαγωγίας και άλλες αναπτύξεις, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν χώροι στάθμευσης, κάτι που αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για τους επισκέπτες.

Από πλευράς της, η τοπική αρχή, προωθεί τις αναπτύξεις, αλλά-σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου-δεν τις στηρίζει όπως θα έπρεπε, με χώρους στάθμευσης.

Συγκεκριμένα, στο κέντρο της πόλης, εκτός από την οδό Ανεξαρτησίας και την Αγίου Ανδρέου, είναι το Παλαιό Λιμάνι, η Πλατεία Ηρώων, το ΤΕΠΑΚ, ο μόλος Λεμεσού (επίχωση), η πλατεία Σαριπόλου, η πλατεία Παντοπωλείου και η Αγορά Λεμεσού.

«Είναι μια περιοχή με πολλές χρήσεις χωρίς όμως τους απαραίτητους χώρους στάθμευσης. Πρέπει η τοπική αρχή να στηρίξει όλες αυτές τις αναπτύξεις καθώς η Λεμεσός της επόμενης 20ετίας θα είναι εδώ», υποστήριξε ο κ. Δημητρίου.

Ο αντίκτυπος των γεωπολιτικών αναταραχών στην εμπορικότητα του κέντρου

Συν τοις άλλοις, ο εκπρόσωπος των καταστηματαρχών του κέντρου της πόλης, Κρίστης Δημητρίου, ανέφερε οι αριθμοί των τουριστών είναι μειωμένοι, κάτι που επηρέασε την εμπορική κίνηση, ενώ επίσης, μειώθηκε και ο αριθμός των Ρώσων και Ισραηλινών, οι οποίοι κινούσαν την αγορά.

Ερωτηθείς σχετικά με τις αγορές των Κυπρίων, ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι αυτές μειώθηκαν, λόγω της κακής ψυχολογίας που επιφέρει η ακρίβεια και ο πληθωρισμός γενικά, που έχουν μειώσει την αγοραστική τους δύναμη.

«Οι Κύπριοι κινούνται μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους», δήλωσε συγκεκριμένα.

Ωστόσο, ο κ. Δημητρίου ανέφερε ότι η εμπορική κίνηση στην οδό Ανεξαρτησίας βρίσκεται σε καλά επίπεδα και θα αυξηθεί περαιτέρω, καθώς ετοιμάζεται σύντομα και για νέες αφίξεις με νέα brands που θα την εμπλουτίσουν.

Δειτε Επισης

Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές
Kiabi: Ετοιμάζει κάθοδο στη Λευκωσία και μεγάλο άνοιγμα στο Mall of Engomi
Μειωμένες οι συνολικές πωλήσεις πετρελαιοειδών-Μικρή άνοδος στην αμόλυβδη βενζίνη
Ξάνθος Σαρρής: Η επέκταση της ΕΥΡΗΚΑ και η επόμενη γενιά
Οι Υπεραγορές Αλφαμέγα ανταμείβουν τους πελάτες τους με πολυτελή πιάτα MasterChef
Το βραβείο Red Dot Design 2024 στο νέο Hyundai Santa Fe
Μειώθηκαν στο μισό τα έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ
Τα υβριδικά ψαλιδίζουν τα μερίδια αγοράς των βενζινοκίνητων-Οι κορυφαίες μάρκες του τριμήνου
Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων