Booming Beauty
Νικόλ Ζένιου 10:12 - 04 Μαρτίου 2024
Kατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών η βιομηχανία της ομορφιάς έχει αλλάξει δραματικά. Η στροφή προς τη βιωσιμότητα, το ηλεκτρονικό εμπόριο, την τεχνολογία και τα κοινωνικά δίκτυα καθορίζουν όλο και περισσότερο τις εργασίες των επιχειρήσεων του τομέα, ο οποίος αναμένει ρεκόρ πωλήσεων μέχρι το 2027 σε διεθνές επίπεδο. Οι πρωταγωνιστές του, με καινοτόμες προτάσεις, καλούνται να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών που όχι απλώς αυξάνονται αλλά και διαφοροποιούνται διαρκώς.
Η βιομηχανία της ομορφιάς, η οποία αποτελεί διαχρονικά μια από τις ισχυρότερες αγορές στον κόσμο, συνεχίζει να επιδεικνύει ισχυρή ανθεκτικότητα. «Η σχετική αγορά στην Κύπρο συνεχώς διευρύνεται, με το μέγεθος της επιλεκτικής διανομής να υπολογίζεται στα 70 εκατομμύρια», αναφέρει η general manager της Beautyline, Ειρήνη Χριστοδούλου. Παράλληλα, προσθέτει πώς «σε μια σταθερά ανοδική πορεία αναμένεται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ότι το 2027 η παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς θα σημειώσει ρεκόρ λιανικών πωλήσεων».
Όπως υπογραμμίζει η marketing director perfumes & cosmetics του Ομίλου Παπαέλληνας, Σιμώνη Αβραάμ, «στο εξωτερικό η αγορά της ομορφιάς υπολογίζεται γύρω στα €540 δισεκατομμύρια και προβλέπεται να φτάσει τα €650 δισ. στα επόμενα τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με σχετικές μελέτες».
Big beauty trends
Θεωρείται ότι η ανάπτυξη στη βιομηχανία της ομορφιάς θα προέλθει από την αύξηση των καταναλωτών που ενδιαφέρονται να προσθέσουν όλο και περισσότερα προϊόντα στην τακτική τους ρουτίνα ομορφιάς. «Πάνω από το μισό των καταναλωτών παγκοσμίως χρησιμοποιούν τρεις ή περισσότερες μάρκες αρωμάτων, περιποίησης δέρματος και μαλλιών, ενώ το ένα τρίτο επιλέγει τουλάχιστον πέντε για καλλυντικά,» τονίζει η κ. Χριστοδούλου. Σε αυτούς περιλαμβάνονται όλο και περισσότεροι άνδρες, που επιδεικνύουν αυξανόμενο ενδιαφέρον. «Καταγράφεται μια έντονη τάση χρήσης καλλυντικών από το ανδρικό κοινό. Σε αυτή την κατεύθυνση έχουν κινηθεί και μεγάλες μάρκες, που έχουν εντάξει ανδρικές σειρές στην γκάμα τους,» επισημαίνει η κ. Αβραάμ.
Την ίδια ώρα, με πλήρη πρόσβαση πλέον στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι σημερινοί καταναλωτές είναι συνειδητοποιημένοι για το τι ζητούν από κάθε προϊόν. «Σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές Gen-Z ερευνούν εκτενώς τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, πριν από την αγορά, μαθαίνοντας για τα συστατικά και τα οφέλη τους εκ των προτέρων,» σημειώνει η κ. Χριστοδούλου. Και προσθέτει: «Θέλουν οι μάρκες και τα είδη που επιλέγουν να ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά της αξιοπιστίας και της διαφάνειας και να έχουν αναπτυχθεί με τρόπο που να λειτουργούν με γνώμονα τη βιωσιμότητα», προσθέτει.
Είναι γεγονός πώς οι νεότερες γενιές δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στη βιωσιμότητα, αναζητώντας μάρκες που είναι πιο πράσινες, ακολουθώντας την τάση του conscious beauty, «την πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη κατηγορία στον τομέα της ομορφιάς», σύμφωνα με την κ. Αβραάμ.
Η κ. Χριστοδόλου αποδίδει αυτή τη στροφή του τομέα προς τη βιωσιμότητα και στην πανδημία, που προήγαγε την τάση για πιο φυσικά και βιώσιμα προϊόντα, όπως, cruelty-free, vegan, ανακυκλώσιμα και άλλα με επαναγεμιζόμενη συσκευασία. Παράλληλα, όπως λέει, παρατηρείται προτίμηση και για προϊόντα πολλαπλών χρήσεων (hybrid) αλλά και σε καινοτόμα είδη και μάρκες που έχουν να παρουσιάσουν κάτι διαφορετικό.
Το μέλλον της ομορφιάς
«Ο τομέας, διεθνώς, αναμένεται να κινηθεί αναπτυξιακά κι αυτή τη χρονιά, με κύριους λόγους το έντονο ενδιαφέρον για εξατομικευμένη ομορφιά, τα καινοτόμα φυσικά και βιολογικά προϊόντα και την αυξανόμενη εμπορική διείσδυση των ψηφιακών καναλιών πώλησης,» εκτιμά η κ. Χριστοδούλου. Την ίδια ώρα, προκλήσεις όπως η βιωσιμότητα, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας κατά 50% έως το 2030, αλλά και ο ψηφιακός μετασχηματισμός, θα επιδράσουν στις επιχειρήσεις του κλάδου.
Η μεγαλύτερη μεταμόρφωση που συμβαίνει στον κλάδο ομορφιάς είναι, στις μέρες μας, το beauty tech. Αυτό αφορά στη βοήθεια της τεχνολογίας για ενίσχυση της απόδοσης των προϊόντων ομορφιάς είτε μέσω διάγνωσης είτε μέσω ακόμη και εξατομικευμένων προϊόντων ομορφιάς προσαρμοσμένων στα μέτρα του κάθε καταναλωτή. Όπως αναφέρει ο partner success manager της snap, Κωνσταντίνος Χατζηβαρνάβας, «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για εξατομικευμένες υπηρεσίες ομορφιάς και ευεξίας που παρέχονται online ή με τη χρήση τεχνολογικών εφαρμογών, όπως βιντεοκλήσεις για συμβουλές ομορφιάς και θεραπείες στο σπίτι». Πρόκειται, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, για μια τάση που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της νέας εποχής του κλάδου για μια επαναπροσδιορισμένη έννοια της ομορφιάς απαλλαγμένη από πρότυπα και κανόνες.