Μ. Bianco: Υπευθυνότητα για το αύριο η χρηματοοικονομική εκπαίδευση
InBusinessNews 17:40 - 29 Μαρτίου 2024
Σε χαμηλά επίπεδα κινείται η Κύπρος σε ό,τι αφορά τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό ανάμεσα στους πολίτες της, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που παρουσίασε η Δρ. Magda Bianco, Chair, International Network on Financial Education (INFE) / OECD.
Η Δρ Bianco μιλούσε κατά τη διάρκεια του International Conference της Κεντρικής Τράπεζας με τίτλο «Digital Financial Literacy: The Way Forward.
Με τίτλο "Financial education: A competence for the future", η ομιλήτρια μίλησε για τα ζητήματα της οικονομικής εκπαίδευσης και για τη σημαντικότητα της στην οικονομική ευημερία των ατόμων αλλά και στον αντίκτυπο για την κάθε χώρα.
Στη συνέχεια παρουσίασε έρευνα για τα επίπεδα χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού μεταξύ των χωρών, στην ηλικία των 15 ετών, σύμφωνα με την οποία η Εσθονία βρίσκεται στην κορυφή μεταξύ 20 χωρών. Η Γερμανία προηγείται βάσει των στατιστικών στοιχείων που συλλέχθηκαν όσο αφορά τα επίπεδα χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού των ενηλίκων. Παρατήρησε μεγάλη διακύμανση, καθώς και το γεγονός ότι λίγες χώρες επιτυγχάνουν να φτάσουν σε υψηλά επίπεδα.
Η Κύπρος είναι μεταξύ των τελευταίων, πριν από τον Παναμά, τη Ρουμανία, την Ιταλία, την Παραγουάη, την Καμπότζη και την Υεμένη που είναι χώρες με τα χαμηλότερα επίπεδα χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού.
«Το τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθούν οι χώρες εξαρτάται από το σημείο εκκίνησης», παραθέτοντας, τις αναδυόμενες προκλήσεις της εποχής.
Στη συνέχεια, παρουσίασε ιδέες για βέλτιστες πρακτικές που μπορούν οι κυβερνήσεις να εφαρμόσουν, για να εξηγήσει λίγο αργότερα, τον ρόλο των εθνικών στρατηγικών χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης.
Οι εμπλεκόμενοι φορείς πρέπει "να συμμαχήσουν με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ευρείας ακροαματικότητας (π.χ. εθνικές τηλεοράσεις, παραδοσιακά και κοινωνικά μέσα) για να προσφέρουν απλά και συγκεκριμένα μηνύματα, καθώς και να προσεγγίσουν τους μαθητές στα σχολεία με σταθερά προγράμματα και με την οικοδόμηση ορισμένων ικανοτήτων με την πάροδο των ετών" είπε μεταξύ άλλων, υποδεικνύοντας, τέλος, τη σημασία της προσαρμογής της γλώσσας και του περιεχομένου σε κάθε μία από τις διαφορετικές ομάδες ώστε τα μηνύματα να είναι σαφή και ο σκοπός τους να είναι επιτυχής.