powered by

Μνημόνιο Συνεργασίας για influencer marketing υπέγραψαν Υπ. Προστασίας Καταναλωτή-ΦΕΔ

Μνημόνιο Συνεργασίας διάρκειας 5 ετών με στόχο την επαρκή ενημέρωση των καταναλωτών για την εμπορική επιδίωξη των αναρτήσεων από επηρεαστές γνώμης (influencers) σε πλατφόρμες/Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ), υπέγραψαν την Τετάρτη η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) και ο Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ).

Η ΥΠΚ και ο ΦΕΔ συμφώνησαν πιο συγκεκριμένα στην υλοποίηση από κοινού ενημέρωσης επιχειρήσεων, καταναλωτών και influencers για την αναγκαιότητα γνωστοποίησης του εμπορικού χαρακτήρα των αναρτήσεων από influencers σε πλατφόρμες/ΜΚΔ, αλλά και στον καθορισμό των βασικών αρχών που θα πρέπει να πληρούν οι εν λόγω γνωστοποιήσεις.

Οι αρχές αυτές, όπως αναφέρεται, προνοούν η γνωστοποίηση να εμφανίζεται αμέσως και να είναι εύκολο να γίνει αντιληπτή, να εμφανίζεται με τρόπο κατάλληλο ανάλογα με τις διαφορετικές μορφές (format) που χρησιμοποιούνται από τους influencers (π.χ. εικόνες, αναρτήσεις, βίντεο, blog) στις διαφορετικές πλατφόρμες στις οποίες εμφανίζονται τα μηνύματα (π.χ. Instagram, YouTube, Facebook, X, TikTok, κ.λπ.) και να είναι σαφής για όλα τα διαφορετικά κοινά στα οποία απευθύνεται (π.χ. ενήλικες, νεαρά άτομα, παιδιά).

Σημειώνεται επίσης ότι ο ΦΕΔ έχει συντάξει Οδηγό για το Influencer Marketing, ο οποίος αποτελεί ξεχωριστό Παράρτημα του Κυπριακού Κώδικα Διαφήμισης. Ο Οδηγός αναγνωρίζεται ως καλή πρακτική (best practice) από την ΥΠΚ.

Ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιώργος Παπαναστασίου, αφού αναφέρθηκε στην αποστολή της ΥΠΚ για τη διασφάλιση ενός υψηλού επιπέδου προστασίας των καταναλωτών στην ελευθεροποιημένη και ανταγωνιστική αγορά, τόνισε ότι «τα τελευταία χρόνια το μάρκετινγκ επιρροής (influencer marketing) κατέστη βασικός παράγοντας της ψηφιακής οικονομίας.

Η ΥΠΚ και ο ΦΕΔ, λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της συμμόρφωσης των influencers με το καταναλωτικό δίκαιο και την ενδυνάμωση των καταναλωτών στη ψηφιακή εποχή, έχουν θέσει ως κοινό στόχο την επαρκή ενημέρωση των καταναλωτών για την εμπορική επιδίωξη των αναρτήσεων από επηρεαστές γνώμης (influencers) σε πλατφόρμες/Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης».

Εκ μέρους της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, ο Διευθυντής της Κωνσταντίνος Καραγιώργης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι η σημαντική ανάπτυξη της πρακτικής ψηφιακής διαφήμισης που ονομάζεται influencer marketing ώθησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2023 να πραγματοποιήσει την έρευνα Sweep για τους influencers, από την οποία διαφάνηκε ότι σε αυτό τον τομέα απαιτείται η λήψη περαιτέρω ενεργειών/δράσεων.

Πρόσθεσε ότι «σε εθνικό επίπεδο και εντός του πλαισίου συνεργασίας με τον ΦΕΔ, η Υπηρεσία θα στηρίξει και θα προωθήσει τον Οδηγό για το influencer marketing, τον οποίο έχει ετοιμάσει ο ΦΕΔ, ενώ θα οργανώσει εκστρατεία ενημέρωσης προς τους influencers αναφορικά με την πληροφόρηση που πρέπει να παρέχουν στο καταναλωτικό κοινό. Στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης θα προωθηθεί σχετικό υλικό στα ΜΔΚ που διαθέτει η ΥΠΚ, καθώς και δημόσια ανακοίνωση» και πως «περαιτέρω, θα ετοιμαστεί σχετικό βίντεο, το οποίο θα απευθύνεται προς τους influencers, καθοδηγώντας τους επιγραμματικά για το νομικό πλαίσιο που θα πρέπει να ακολουθούν στις αναρτήσεις τους».

Εκ μέρους του ΦΕΔ, η Πρόεδρος Σωτηρούλλα Σωτηρίου ανέφερε ότι  «το influencer marketing καταγράφει μεγάλη ανάπτυξη ακολουθώντας τη δυναμική ανάπτυξης των ΜΚΔ και των αντίστοιχων πλατφόρμων σε εθνικό και παγκόσμιο πεδίο» υποδεικνύοντας πως «ήδη το 2021, με βάση έρευνα του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Κύπρου, η επένδυση σε influencer marketing ανερχόταν στο 7% του προϋπολογισμού για διαφήμιση σε ψηφιακά ΜΜΕ και η διαφημιστική κοινότητα αναγνωρίζει ότι το ποσοστό αυτό αυξάνεται συνεχώς».

«Η νομοθεσία, αλλά και η διαφημιστική δεοντολογία είναι σαφείς όσον αφορά στην ανάγκη το κοινό να γνωρίζει αν το περιεχόμενο που δέχεται είναι διαφημιστικό, τηρώντας τους όρους διαφάνειας, επαγγελματισμού και σωστής πρακτικής» τόνισε, εξηγώντας ότι με σκοπό ο ΦΕΔ να παρέχει υποστήριξη, εκπαίδευση και τεχνογνωσία στους influencers, έχει συντάξει οδηγίες για influencer marketing με απλούς, σαφείς και ενδεδειγμένους τρόπους για τη γνωστοποίηση του εμπορικού χαρακτήρα των αναρτήσεων των influencers, έτσι ώστε να αποφευχθούν περιστατικά παραπλάνησης των καταναλωτών, ιδιαίτερα σε σχέση με τα ειδικά κοινά που ο κάθε influencer και διαφημιζόμενος απευθύνεται ή και επιτρέπεται να απευθύνεται.

«Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η ΥΠΚ αναγνωρίζει τις οδηγίες αυτές ως best practice. ΥΠΚ και ΦΕΔ θα συνεργαστούμε στενά, για να ενημερώσουμε τους εμπλεκόμενους ως προς την ανάγκη γνωστοποίησης, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο ότι όλη η αλυσίδα είναι και παραμένει ορθά ενημερωμένη» είπε, σημειώνοντας τέλος πως ο ΦΕΔ θα μεριμνά προκειμένου ο οδηγός να επικαιροποιείται όποτε κρίνεται σκόπιμο, για να συμβαδίζει με τις τεχνολογικές εξελίξεις στο δυναμικό περιβάλλον των ΜΚΔ και του διαδικτύου ευρύτερα, μένοντας πιστοί στον στόχο μας, που είναι η αξιόπιστη ενημέρωση και η προστασία του Κύπριου καταναλωτή.

Δειτε Επισης

C. Napier: Η ΤΝ ενισχύει τις ανθρώπινες σχέσεις και αναδεικνύει την αξία της συνεργασίας στους οργανισμούς
Σηκώνουν χειρόφρενο οι οδηγοί λεωφορείων στην Πάφο-Πάνε σε 24ωρη απεργία οι εργαζόμενοι της ΟΣΥΠΑ
Toν Δεκέμβριο το 8ο Business Leaders Summit
Ανεξάρτητο μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο της AstroBank η Νατάσα Πηλείδου
Ενδιαφέρον ενεργειακών κολοσσών από χώρες του Κόλπου για την ΑΟΖ της Κύπρου-Πώς πάει η ηλεκτρική διασύνδεση
Υπουργείο Εργασίας: Αναγκαία η διαρκής εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων των διαχειριστών έργων
Ξεκάθαρος για απεργίες και έργα του δημοσίου ο Χριστοδουλίδης-«Δεν λύνουν τα προβλήματα...Όλα αυτά τελειώνουν»
Νικόλαος Βαλατσός: Οι αξίες που καθορίζουν την επιτυχία των έργων
Ο Πανίκος Νικολάου σε ένα fireside chat με επίκεντρο τις προκλήσεις και την καινοτομία στον τραπεζικό τομέα
Αλεξία Γερολέμου: Υψηλοί οι στόχοι του PMI Cyprus Chapter-Έτοιμοι να συνδράμουμε στη διαχείριση έργων