!EYE CREATIVE COMMUNICATIONS: Δεν το παίζουμε ειδήμονες

«Έχουμε επιτυχημένη παρουσία στον κόσμο της επικοινωνίας εδώ και 29 χρόνια. Όμως, επειδή θεωρούμε τον εαυτό μας ‘No BS’ εταιρεία, δεν θα μιλήσουμε για σταθερότητα και γνώση της αγοράς, για τρεις σχεδόν δεκαετίες πείρας και άλλα συναφή. Θα μιλήσουμε για ενθουσιασμό και ταπεινότητα», επισημαίνει ο Σταύρος Καστάνας, Chief (Μ)ad Man της !EYE CREATIVE COMMUNICATIONS.

O ενθουσιασμός, να μάθουμε τα πάντα για τις συνήθειες των καταναλωτών, την αγορά στο σύνολό της και ποιες ακριβώς είναι οι δικές μας δυνατότητες σε σχέση με τις υφιστάμενες και ανερχόμενες τάσεις και τεχνολογίες, μας βοηθά να «στρίβουμε» σε κάθε προβλέψιμη ή απρόβλεπτη στροφή που παίρνει η αγορά, η κοινωνία αλλά και η οικονομία. Ταυτόχρονα, όμως, παραμένουμε ταπεινοί. Μοιραζόμαστε το ταξίδι μας, δεν κρυβόμαστε πίσω από δάκτυλό μας, ούτε το παίζουμε ειδήμονες σε τίποτα, καθώς όλα αλλάζουν. Ναι, ξέρουμε από social media, reactive, remarketing, heat mapping, conversions, leads, SEO, την Σάρα, την Μάρα και όλο το καλό συναπάντημα. Αλλά όχι, δεν ξέρουμε ποιος αλγόριθμος θα αλλάξει αύριο, ποιο mega server θα έχει downtime, ποιο κοινωνικό φαινόμενο, ποια πανδημία θα φέρει τα πάνω κάτω ή... τι ακριβώς θέλουν οι Gen-Zers.

Γι’ αυτό παρακολουθούμε τα πάντα συνεχώς. Για να είμαστε έτοιμοι να προσαρμοστούμε άμεσα. Έτοιμοι και ενθουσιασμένοι να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα.

Από design studio σε publication house, σε διαφημιστικό, σε λίγο απ’ όλα - το γνωστό 360 - σε social media και τώρα σε digital-centric εταιρεία που χρησιμοποιεί όλα όσα έχει μάθει μέσα από δραματικές αλλαγές, για να συμπληρώσει το ένα πράγμα που δεν άλλαξε ποτέ. Το αναλλοίωτο αρχικό μας mission: την επίτευξη των στόχων των πελατών μας, μέσα από την αποτελεσματική, έξυπνη επικοινωνία, με σωστό περιεχόμενο.

Οι υπηρεσίες μας σήμερα, περιλαμβάνουν ολοκληρωμένη οmnichannel επικοινωνιακή στρατηγική με παραγωγή σωστού περιεχομένου, εστιάζοντας στην αποτελεσματική ψηφιακή διαφήμιση και παρουσία. Καλύπτουμε ένα ευρύ φάσμα καναλιών για αυξημένη προβολή και αλληλεπίδραση με το κοινό.

Social Media with or without us

Τι να λέμε τώρα; Δεν είναι η σημαντικότητα αλλά το πώς αντιλαμβανόμαστε την παρουσία μας στα social media. Η τεχνολογία και τα social media θα συνεχίσουν να προχωρούν with or without us. Είναι τσουνάμι προϊόντων, υπηρεσιών, τάσεων και νέων πληροφοριών που κρέμεται από πάνω μας συνέχεια, μας δίνει λίγη ώρα να προετοιμαστούμε και μετά κτυπά. Και μετά ξανακτυπά.

Ναι, είναι overwhelming, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για επικοινωνία. Ναι, επηρεάζεται πολύ από την τεχνολογία αλλά ήταν, είναι και θα είναι, πάντα ανθρώπινη. Οι στρατηγικές επικοινωνίας δεν αλλάζουν με κάθε τεχνολογική εξέλιξη. Οι κανόνες παραμένουν ίδιοι και το digital περιβάλλον απαιτεί τον ίδιο επαγγελματισμό, την ίδια προσοχή, την ίδια δημιουργικότητα.

Αυτό φαίνεται και στην πράξη. Πριν λίγο καιρό το Facebook ήταν γεμάτο ανούσιο brand content. Λες και όλοι περίμεναν το brand να κάνει εμφάνιση και μονόλογο για το πόσο τέλειο είναι. Αυτό έγινε, γιατί οι - ως επί το πλείστον - μεγάλες traditional διαφημιστικές χειρίζονταν τα social media ως «by the way» επικοινωνία. Ήταν πιο σημαντική, πιο αποτελεσματική και σίγουρα πιο κερδοφόρα η τηλεοπτική καμπάνια, γι’ αυτό δεν έδιναν τη σημασία που έπρεπε στα κοινωνικά μέσα. Την ίδια ώρα, οι μικρές εταιρίες με μεγάλο foresight άρχισαν να εκπαιδεύονται και να ετοιμάζονται για all things digital.

Στη δική μας δουλειά, όμως, η μεγάλη πρόκληση είναι η αντίληψη. Οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι πρέπει να βγουν από τη συνήθεια του «είμαι εδώ για να σου πω τι θέλεις (instigate desire)» και να εξελιχθούν στο «είμαι εδώ για να ακούσω τι χρειάζεσαι και να κάνω το customer journey προς τα θέλω σου πιο εύκολο και ευχάριστο (personalized automation).»

Είναι μια αλλαγή αντίληψης που πρέπει να χωνέψουμε όλοι. Αν είσαι άνω των 50, για παράδειγμα, ίσως να μην καταλαβαίνεις, γιατί είναι τόσο σημαντικές για τα παιδιά σου οι καθημερινές elevator selfies ενός influencer. Στατιστικά όμως, οι influencers προσφέρουν κάτι πολύ παραπάνω από selfies. Για να πετύχουν και να κερδίσουν την προσοχή του κοινού, πολύ πιθανόν να μοιράζονται αληθινά κομμάτια της ζωής τους, που αφορούν σχέσεις, healthy lifestyle και life hacks για τη βελτίωση της αυτοπεποίθησης. Όλα αυτά είναι σημαντικά για τα μπερδεμένα mini-adult παιδιά, γεμάτα ορμόνες και mood swings.

Ώρα για αλήθειες

Πίσω από τα duck face, τα φίλτρα και τα TikTok edits, η social επικοινωνία δουλεύει πλέον καλύτερα, όταν καθοδηγείται από κάποια σπουδαία, βαθιά και ταυτόσημη αλήθεια. Το Facebook Business έχει ήδη αλλάξει τους αλγόριθμούς του για να ενισχύσει την προώθηση μηνυμάτων, που ενδιαφέρουν πραγματικά τους χρήστες.

Ναι, το κοινό πλέον άλλαξε και αλλάζει συνήθειες. Αυτό, όμως, δε σημαίνει πως πρέπει να ξεχάσουμε το ATL (above the line) και να αναρτούμε 300 ποστ το μήνα για το πόσο σπουδαία είναι η εταιρεία μας. Το storytelling δεν σημαίνει αυξάνω το word count. Σημαίνει συλλέγω insights και εντοπίζω ποιες ιστορίες του brand θα έχουν συναισθηματική αξία για το κοινό μου.

Πήγαμε από το 30 στο 20-second- rule, στο 15αράκι του ΥouΤube, στο 5-second-focus στο… ΕΧΕΙΣ ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟΥ ΠΡΙΝ ΚΑΝΕΙ SCROLL DOWN O ΧΡΗΣΤΗΣ.

Ας χαλαρώσουμε λιγάκι. Ο χώρος της επικοινωνίας είναι ήδη αρκετά αγχωτικός. Δεν χρειαζόμαστε κι άλλους λόγους να γίνουν αλκοολικοί οι Creatives και καρδιακοί οι Accounts.

Η προσοχή του θεατή δεν μετριέται μόνο σε χρόνο, αλλά και σε ουσιαστικό content, striking εικαστικά, κατανοητά μηνύματα, αλήθειες, αλήθειες, αλήθειες.

Η πανδημία μας άφησε όλους… κάπως. Ανασφαλείς, μοναχικούς, κολλημένους στον καναπέ με εμμονές, παραξενιές και… λίγα κιλά παραπάνω. Αλλά ό,τι καταφέραμε μαζί, το καταφέραμε μέσα από την τεχνολογία. Μπορεί αυτό να ακούγεται σαν voiceover τηλεοπτικού spot, αλλά δεν είναι. Έχουμε αληθινή ανάγκη ο ένας τον άλλο. Έχουμε αληθινή ανάγκη για αλήθειες.

Για να κερδίσουν πλέον οι εταιρείες την προσοχή των καταναλωτών, δεν θα τους δυσκολέψουν τα social media και η τεχνολογία, αλλά το γεγονός πως πρέπει να τα χρησιμοποιούν για να προωθήσουν την αλήθεια τους. Την ανθρώπινη τους πλευρά με όλες τις ατέλειες, ρυτίδες, σημάδια, ακόμη και λίγα κιλά παραπάνω. #ΝοFilter.

Το πελατολόγιο

Η !EYE CREATIVE COMMUNICATIONS με έδρα τη Λευκωσία και εννέα άτομα προσωπικό έχει πραγματοποιήσει σειρά σημαντικών έργων με πελάτες, όπως οι: Dulux, Vivechrom, Chakarian Colour Center, Bionic, Metro Supermarkets, Henry’s & Columbia Restaurants, Cοmmercial General Insurance, Cleopatra Hotel και Lepus.

ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Σταύρος (πούντα job cards) Καστάνας,

Chief (Μ)ad Man

Άλεξ (θέλω το time sheet σου) Γεωργίου, Operations Director

Στοιχεία Επικοινωνίας

Διεύθυνση: Ηλία Παπακυριακού 49,

Κτίριο Μεστάνας, 2ος όροφος,

2415, Έγκωμη, Λευκωσία.

Τηλέφωνο: 22755078

Φαξ: 22755513,

Email: eyecc@eye.com.cy

Website: www.eye.com.cy

Δειτε Επισης

A roadmap to success
!EYE CREATIVE COMMUNICATIONS: Δεν το παίζουμε ειδήμονες
BOLD MARKETING: Social media - «one size fits all» formula? Probably not!
DeLeMaMcCann: Socially Responsible
MINDLAB: Καινοτόμες λύσεις με χιούμορ και ευφυϊα
RED WOLF PR & ADVERTISING: When a client is a partner