Powered by

DBRS: Οι επιθέσεις Χούθι επηρεάζουν περισσότερο λιμάνια Νότιας και Ανατ. Ευρώπης

H κρίση με τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στα λιμάνια της Ανατολικής και της Νότιας Μεσογείου, με προσωρινές μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων, εκτιμά ο οίκος αξιολόγησης Morningstar DBRS, ο οποίος θεωρεί ότι οι μειώσεις θα γίνουν πιο εμφανείς περί τα μέσα Φεβρουαρίου.

Σε σημερινό σημείωμά του με αφορμή την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, ο καναδικός οίκος αναφέρει ότι τα κύρια λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης θα έχουν περιορισμένο αντίκτυπο και μπορεί ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν πίεση σε ό,τι αφορά την ικανότητα των ναυπηγείων, δεδομένων των καθυστερήσεων στις παραδόσεις λόγω μεγαλύτερης διάρκειας ταξιδίου, αφού πολλά φορτηγά πλοία επιλέγουν το διάπλουν της Αφρικής παρά τη διώρυγα του Σουέζ.

Σύμφωνα με τον οίκο, λιμάνια όπως αυτά στην Ανατολική και Νότια Μεσόγειο, που θεωρούνται διαμετακομιστικοί σταθμοί, καθ’ οδόν προς κύριους λιμένες, αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο από τη διαφοροποίηση των θαλάσσιων διαδρομών και ως εκ τούτου θα αντιμετωπίσουν προσωρινές μειώσεις στον όγκο των εμπορευμάτων.

Εμφανείς καθυστερήσεις στα μέσα Φεβρουαρίου

Όπως αναφέρεται η Διώρυγα του Σουέζ συνιστά μια από τις κύριες θαλάσσιες αρτηρίες στον κόσμο, συνδέοντας την Ασία με την Ευρώπη και αντιστοιχεί περίπου στο 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης. Τον Ιανουάριο, η κίνηση φορτηγών πλοίων από τη Διώρυγα μειώθηκε κατά 50%, με τον DBRS να αναμένει ότι η κίνηση θα μειωθεί περαιτέρω στο 60% ή και περισσότερο, σε περίπτωση που η κρίση δεν αντιμετωπιστεί.

Η εναλλακτική θαλάσσια οδός είναι η όδευση μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδος στη Νότια Αφρική, κάτι που δημιουργεί σημαντική συμφόρηση στα λιμάνια της Αφρικής, ασκώντας παράλληλα πίεση στις λιμενικές υποδομές.

Σύμφωνα με τον DBRS, η οδός αυτή προσθέτει περίπου 10 με 15 μέρες κατά μέσο όρο και έχει ως αποτέλεσμα τα πλοία να κατευθύνονται απευθείας σε λιμάνια της Βόρειας και της Δυτικής Ευρώπης εις βάρος των λιμένων της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης.

«Αυτό σημαίνει ότι η αλλαγή της όδευσης θα αρχίσει να γίνεται πιο εμφανής σε σχέση με τον όγκο στα λιμάνια αρχής γενομένης από τα μέσα Φεβρουαρίου», αναφέρει ο οίκος, προσθέτοντας ότι υπήρξε μικρός αντίκτυπος στους όγκους που διακινήθηκαν στους επηρεαζόμενους λιμένες τον Ιανουάριο.

Δειτε Επισης

Φουλ επίθεση ο Τραμπ κατά Πάουελ-«Αν αυτός ο τεράστιος loser δεν χαμηλώσει τα επιτόκια αμέσως...»
DHL: Αναστέλλει προσωρινά την αποστολή δεμάτων από επιχειρήσεις προς ιδιώτες στις Ηνωμένες Πολιτείες
Νέο ρεκόρ για χρυσό, υποχώρηση δολαρίου, μεικτές τάσεις για τις μετοχές-Πλήττουν το επενδυτικό κλίμα οι δασμοί
Κυρίαρχο θέμα στην εξαμηνιαία συνάντηση Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και Παγκόσμιας Τράπεζας οι δασμοί
Τα τρία σενάρια του Scope Ratings για την εξέλιξη της επιθετικής εμπορικής πολιτικής ΗΠΑ
Πάνε να...φάνε τον Πάουελ-Στο στόχαστρο του Λευκού Οίκου ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ
Επιβραδύνθηκε, αλλά συνεχίστηκε η μείωση των δημοσιονομικών εσόδων της Κίνας το πρώτο τρίμηνο
Francois Villeroy de Galhau: Χαμηλός ο κίνδυνος πληθωρισμού από τις εντάσεις στο εμπόριο-Κλειστά χαρτιά για τα επιτόκια
Νέα τέλη από ΗΠΑ για πλοία που συνδέονται με την Κίνα-Ποιους αφορά και πότε θα εφαρμοστούν
Αισιόδοξοι για εμπορική συμφωνία Ε.Ε.-ΗΠΑ σχετικά με τους δασμούς Τραμπ και Μελόνι