Χρίστος Τσάνος: Η πορεία της Tsanos Group, η τουριστική ανάπτυξη στα ορεινά και οι επενδύσεις στις Πλάτρες

Η στροφή των ταξιδιωτών σε πιο οικολογικές εναλλακτικές που βρίσκονται κοντά στη φύση είναι μια διεθνής τάση, αναφέρει ο CEO της George Tsanos Group, Χρίστος Τσάνος, υποδεικύνοντας πως ο όμιλος, προβλέποντας τις νέες τάσεις στον τουρισμό και αξιοποιώντας το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του τόπου μας, τη φύση, πρωτοπορεί στην τουριστική ανάπτυξη στα ορεινά, με επενδύσεις στις Πλάτρες.

Σε συνέντευξή του, η οποία δημοσιεύεται στον «Ξενοδόχο», που προσλαμβάνοντας πλέον ψηφιακή μορφή αποστάληκε στο πρώτο μηνιαίο newsletter του ΠΑΣΥΞΕ σε μια συνεργασία του Συνδέσμου με την IMH, ο κ. Τσάνος αναφέρεται στην ιστορία και πορεία του ομίλου μέσα στον χρόνο, τονίζοντας πως οι προσπάθειες της εταιρείες στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στον τομέα της φιλοξενίας, ιδιαίτερα στην ύπαιθρο με νέες αναπτύξεις, σε συνεργασία με αξιόπιστους συνεργάτες και άρτια καταρτισμένο προσωπικό.

Ταυτόχρονα, ο Χρίστος Τσάνος τονίζει την ουσιαστική ανάγκη για ενίσχυση της υπαίθρου σε διάφορες πτυχές που άπτονται της προσπάθειας για την τουριστική της ανάπτυξη, ενώ αναφερόμενος γενικότερα στην τουριστική βιομηχανία, διαμηνύει πως λόγω παγκόσμιου ανταγωνισμού, οι τουριστικές υποδομές πρέπει να αναβαθμίζονται και να εκσυγχρονίζονται συνεχώς για τη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας αλλά και για την μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.

Όλα αυτά, όπως επισημαίνει, απαιτούν συνεχή έρευνα και επένδυση.

Ποια είναι τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο από τη δική σας σκοπιά και με ποιο τρόπο αντιμετωπίζετε τις βασικές προσκλήσεις;

Ο τουριστικός κλάδος είναι ιδιαίτερα δυναμικός. Τα τελευταία χρόνια έχουμε επηρεαστεί αρνητικά από την πανδημία και ακολούθως από την Ρωσο-Ουκρανική κρίση και τις εξελίξεις με το Ισραήλ.

Είναι φανερό ότι χρειάζεται ως επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου να είμαστε ευέλικτοι και να επενδύουμε ισορροπημένα σε διάφορες αγορές.

Παράλληλα, λόγω παγκόσμιου ανταγωνισμού, οι τουριστικές υποδομές πρέπει να αναβαθμίζονται και να εκσυγχρονίζονται συνεχώς για τη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας αλλά και για την μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος. Όλα αυτά απαιτούν συνεχή έρευνα και επένδυση.

Η πορεία...

Πείτε μας λίγο για τη δική σας πορεία. Τι σας οδήγησε στον κόσμο της φιλοξενίας και τι είναι αυτό που σας συναρπάζει πιο πολύ;

Ο πατέρας μας Γεώργιος Τσάνος δημιούργησε το πρώτο συγκρότημα οργανωμένων διαμερισμάτων στη Λεμεσό, με την ονομασία Azur Apts, με άδεια λειτουργίας 0001, που αποτελούσε καινοτομία για την εποχή του.

Η έντονη επιχειρηματική του δραστηριότητα περιελάμβανε επίσης το ξενοδοχείο Azur, την ταβέρνα «Κλίμα», το Rustic Café, το εστιατόριο Country Pub & Grill, τη δημοφιλή Triangle Disco (Club X) και το Victorian House.

Μεγαλώσαμε με αγάπη για τον τομέα της φιλοξενίας και αναλαμβάνοντας ενεργό δράση μαζί με τα αδέρφια μου, με το πέρας των σπουδών μας και την απόκτηση επαγγελματικών εμπειριών στον τομέα του τουρισμού, θέλαμε να συνεχίσουμε την παράδοση και το όραμα του πατέρα μας με σεβασμό στην κληρονομιά μας.

Το ξενοδοχείο Azur μετά από πλήρη ανακαίνιση μετονομάστηκε σε Tsanotel τον Απρίλιο του 2013 και ακολούθησαν πολλές νέες αναπτύξεις τόσο στη Λεμεσό όσο και στις Πλάτρες.

Υπό τη διαχείριση του George Tsanos Group βρίσκονται σήμερα τα ακόλουθα έργα: Tsanotel Λεμεσός (224 κλινών), Petit Ρalais Platres Πλάτρες (78 κλινών), Nightingale Hotel Πλάτρες (45 κλινών), Cleopatra Le bistro Πλάτρες (180 Θεσεων), Petite Patisserie Πλάτρες (αρτοποιείο και ζαχαροπλαστείο), Petit Chalet Πλάτρες (διαμονή σε chalet, ιδανικό για οικογένειες ή παρέες), Tsapaco catering (ημερήσια ετοιμασία γευμάτων για προσωπικό εταιρειών), CNS Tsanos Ltd (Ιδιοκτησία και διαχείριση κτιρίων διαμονής στο εξωτερικό).

Τι μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας για τα μελλοντικά σας σχέδια/επενδύσεις/αγορές για το 2024 και πιο πέρα;

Οι προσπάθειες μας στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας στον τομέα της φιλοξενίας, ιδιαίτερα στην ύπαιθρο με νέες αναπτύξεις, σε συνεργασία με αξιόπιστους συνεργάτες και άρτια καταρτισμένο προσωπικό.

Στροφή προς τα ορεινά

Μιλήστε μας λίγο για τα ορεινά. Πώς μπορεί ένας επιχειρηματίας να πετύχει στην ανάπτυξη ξενοδοχειακών μονάδων στα ορεινά θέρετρα;

Η στροφή των ταξιδιωτών σε πιο οικολογικές εναλλακτικές που βρίσκονται κοντά στη φύση, είναι μια διεθνής τάση. Το νησί μας διαθέτει εκπληκτικής ομορφιάς φύση και η ύπαιθρος με τα γραφικά χωριά και την εγκάρδια φιλοξενία παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα επιχειρηματική προοπτική, η οποία φυσικά ενέχει και το σχετικό ρίσκο.

Ορεινές περιοχές που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τις πόλεις, αποτελούν ονειρικούς προορισμούς για ειδικά ενδιαφέροντα όπως πεζοπορία, ποδηλασία, πτηνοπαρατήρηση, ορειβασία, σκι και πολλά άλλα που φαίνεται ότι παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον στην Ευρώπη και αλλού, ειδικότερα σε νεαρότερες ηλικιακές ομάδες.

Το George Tsanos Group προβλέποντας τις νέες τάσεις στον τουρισμό και αξιοποιώντας το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του τόπου μας τη φύση, πρωτοπορεί στην τουριστική ανάπτυξη στα ορεινά, με επενδύσεις στις Πλάτρες, ένα χωριό της επαρχίας Λεμεσού μόλις 39 χμ από την πόλη, το οποίο έχει μακρά ιστορία ως τουριστικό θέρετρο που ξεκινά από το 1878.

Τι είναι αυτό που ζητάνε πιο πολύ οι επισκέπτες όταν έρχονται στα ορεινά καταλύματα;

Οι πελάτες των ορεινών θερέτρων αναζητούν την αυθεντική φιλοξενία, την επαφή με την φύση, την γνωριμία με τα τοπικά προϊόντα και την τοπική κουζίνα καθώς και δραστηριότητες στη φύση.

Ειδικά ενδιαφέρονται όπως ποδηλασία και πεζοπορία, σε αντίθεση με άλλους προορισμούς, στην Κύπρο προσφέρονται σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους λόγω ήπιων καιρικών συνθηκών τον χειμώνα.

Τι χρειάζεται να κάνουμε ως χώρα για την ανάδειξη των ορεινών περιοχών;

Υπάρχει ουσιαστική ανάγκη για ενίσχυση της υπαίθρου σε θέματα συνδεσιμότητας με τα αεροδρόμια και τις πόλεις, αναβάθμισης των υποδομών και της εικόνας, ενθάρρυνση ολόχρονης λειτουργίας των μικροεπιχειρήσεων, νομοθετική ρύθμιση των δραστηριοτήτων στη φύση με απώτερο σκοπό την ασφάλεια των επισκεπτών αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος, και τη λήψη μέτρων για προώθηση των τοπικών προϊόντων και την ανάδειξη της τοπικής παράδοσης.

Η Λεμεσός δεν είναι ούτε, φιλοδοξεί να γίνει μαζικός προορισμός

Ας μιλήσουμε λίγο για τη Λεμεσό... Τι είναι αυτό που πρέπει να αξιοποιήσει η πόλη, οι ξενοδόχοι και η πολιτεία, ώστε να προσελκύσει περισσότερο τουρισμό;

Η Λεμεσός δεν είναι ούτε, φιλοδοξεί να γίνει μαζικός προορισμός. Έχει διαμορφώσει ένα χαρακτήρα ως κοσμοπολίτικος τουριστικός προορισμός για τον επισκέπτη που αναζητεί ποιοτικές υπηρεσίες και τουριστικές υποδομές.

Η τουριστική βιομηχανία της Λεμεσού πρέπει να συνεχίσει να επενδύει σε αναβαθμίσεις, καινοτομίες και νέα προϊόντα διατηρώντας το ψηλό επίπεδο.

Η πολιτεία θα πρέπει να συμβαδίσει με τον επιχειρηματικό κόσμο. Χρειάζεται βελτίωση υποδομών όπως του παραλιακού πεζόδρομου, έμφαση στην καθαριότητα και τοπιοτέχνιση δημόσιων χώρων, καταπολέμηση της ηχορύπανσης κτλ.

Προώθηση μέσω τεχνολογίας

Έχουμε δει ξενοδοχειακές μονάδες του εξωτερικού να αξιοποιούν σε μεγάλο βαθμό τα τεχνολογικά εργαλεία που είναι διαθέσιμα. Εσείς σε πιο βαθμό επενδύετε στην τεχνολογία και στις υποδομές, προκειμένου να διατηρείτε σε υψηλά επίπεδα την ποιότητα υπηρεσιών;

Με την έλευση της πανδημίας, η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού του ξενοδοχειακού τομέα έγινε ακόμα πιο ραγδαία, όχι μόνο στα πλαίσια του μάρκετινγκ αλλά και πολλών διαδικασιών λειτουργίας μιας ξενοδοχειακής μονάδας.

Τα ψηφιακά εργαλεία συμβάλλουν στην προσέλκυση επισκεπτών, στην ενθάρρυνση του ανεξάρτητου ταξιδιώτη να σχεδιάσει τις διακοπές του στα μέτρα του ξεφεύγοντας από τα καθιερωμένα, στην αύξηση πιστών πελατών και την αναβάθμιση της τουριστικής εμπειρίας. Παράλληλα συνεισφέρουν στην μείωση του λειτουργικού κόστους και τη βελτίωση της βιωσιμότητας ενός ξενοδοχείου.

Ως σύγχρονο ξενοδοχειακό συγκρότημα, στο George Tsanos Group υιοθετούμε νέα ψηφιακά εργαλεία και υποδομές σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας και προώθησης των ξενοδοχείων, στοχεύοντας στην συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών, την προστασία του περιβάλλοντος και φυσικά την δημιουργία αξέχαστων εξατομικευμένων εμπειριών στα μέτρα του κάθε επισκέπτη.

Τέλος, ποια είναι μερικά οφέλη από την συμμετοχή σας ως μέλος του ΠΑΣΥΞΕ;

Μεγάλωσα στο περιβάλλον της φιλoξενίας και θεωρώ καθήκον μου να είμαι ενεργός παράγοντας στον Παγκύπριο Σύνδεσμο Ξενοδόχων, όπου έχω εκλεγεί πρόεδρος επαρχιακής επιτροπής Λεμεσού.

Ο σύνδεσμος στοχεύει στην προβολή και αναβάθμιση της τουριστικής ανάπτυξης της Κύπρου, κάτι που προϋποθέτει την προστασία και προαγωγή των συμφερόντων των επιχειρηματιών του τουριστικού τομέα και της Κύπρου ευρύτερα.

Επίσης, ο σύνδεσμος στοχεύει στην αναβάθμιση και ανάπτυξη ξενοδοχειακών καταλυμάτων στην Κύπρο, στην βελτίωση του επαγγελματικού επιπέδου στον κλάδο, καθώς και στην ενότητα μεταξύ των μελών του.

Δειτε Επισης

Kawacom's: Γιορτάζει 10 χρόνια επιτυχίας με 22 καταστήματα παγκύπρια και επανασυστήνεται με νέα εικόνα
#LikeALocalCy: Η νέα καμπάνια του Υφυπουργείου Τουρισμού
Η Wizz Air στοχεύει να φτάσει σε 10% πράσινες πτήσεις έως το 2030
Κώστας Κουμής: Ο βασικός στόχος της κυβέρνησης για τον τουρισμό-Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας
I-STARS: Επιχορηγήσεις μέχρι €5.600 για βιώσιμες πρακτικές σε 125 τουριστικές επιχειρήσεις
Δώρος Τάκκας: Ο μεγάλος πονοκέφαλος των ξενοδόχων-Χειρότερα τα πράγματα στην ελεύθερη Αμμόχωστο
Ο καταξιωμένος Ιταλός pastry chef Nicola Olivieri φέρνει τη δεξιοτεχνία του στο νέο project του Kantina Quality Food & Wine
Στην Πολωνία για προβολή του τουριστικού της προϊόντος η ΕΤΑΠ Αμμοχώστου
Κ. Κουμής: Η καινούργια πρόκληση για τον τουρισμό της Κύπρου-Σχέσεις συνεργασίας με άλλες ευρωπαϊκές χώρες
Wizz Air: Αναζητά υποψηφίους για να ενταχθούν στην ομάδα του πληρώματος καμπίνας