Αλέξης Βαφεάδης: Προσιτός ο στόχος 80.000 ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2030
InBusinessNews 17:12 - 20 Φεβρουαρίου 2024
Ευχαριστημένος από το ενδιαφέρον και την ανταπόκριση του κόσμου στα σχέδια χορηγιών για αγορά ηλεκτρικού οχήματος, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξης Βαφεάδης, σημειώνοντας ότι ο αισιόδοξος στόχος των 80.000 ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030 φαίνεται πια εφικτός.
«Είμαστε ευχαριστημένοι από το ενδιαφέρον του κόσμου. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες μας. Δείχνει ότι το κοινό έχει αντιληφθεί τα οφέλη από την ηλεκτροκίνηση και γι’ αυτό κινείται με τόσο ενδιαφέρον προς αυτή την κατεύθυνση», ανέφερε.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα νωρίτερα σήμερα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, συνολικά 2.254 αιτήσεις υποβλήθηκαν από το Σάββατο που άνοιξε η διαδικασία αιτήσεων, μέχρι το πρωί της Τρίτης.
Ο κ. Βαφεάδης είπε ότι οι μεγάλες αλλαγές στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να γίνουν όταν μειωθεί περαιτέρω το κόστος αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που «αναμένουμε να γίνει το 2025-2026». Σημείωσε, ωστόσο, ότι «η αντίδραση που βλέπουμε τώρα είναι πολύ ενθαρρυντική ως προς το να πετύχουμε τον στόχο των 80.000 μέχρι το 2030».
Δυνατότητα ηλεκτρικού οχήματος στη μεσαία τάξη
Μέσα από το νέο πρόγραμμα χορηγιών διαφάνηκε το μεγάλο ενδιαφέρον για την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όπως σημείωσε ο Υπουργός, «τεστάραμε την αγορά των μεταχειρισμένων. Βάλαμε 104 αιτήσεις μέσα και έγιναν ανάρπαστες». Σημείωσε ότι περιμένει να περάσουν οι 14 μέρες που έχουν διορία όσοι έκαναν αίτηση για να αναρτήσουν τα στοιχεία που ζητούνται για να προχωρήσουν οι αιτήσεις. «Να δούμε τι αυτοκίνητα σκέφτονται να φέρουν. Με ενδιαφέρει να δω σε ποιους απευθύνεται αυτό το προϊόν, τι αυτοκίνητα θέλουν να πάρουν, τι βρίσκουν στο εξωτερικό, για να δω τι σημαίνει αυτό για την οικονομική δυνατότητα αυτών που παίρνουν τα μεταχειρισμένα», ανέφερε.
Ο κ. Βαφεάδης πρόσθεσε ότι φαίνεται να υπάρχει η δυνατότητα για αγορά μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που έρχονται από εξωτερικό και μαζί με τη χορηγία μπορεί να καταλήγουν να του στοιχίζουν €10.000. «Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό, γιατί σημαίνει ότι η μεσαία τάξη και οι χαμηλά αμειβόμενοι, μπορούν με συνδυασμό φορτιστή, ‘φωτοβολταϊκά για όλους’, να εξοικονομήσουν κάποια λεφτά από το μηνιαίο έξοδο του αυτοκινήτου», είπε.
Σκέψεις αναπροσαρμογής του αριθμού αιτήσεων ανά κατηγορία
Ο Υπουργός είπε ακόμα ότι έγιναν ανάρπαστες οι αιτήσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην κατηγορία των πολυτέκνων. Σημείωσε ότι αυτό είναι «πολύ ενθαρρυντικό», και ότι φαίνεται να υπάρχει ανάγκη σε εκείνη την ομάδα του πληθυσμού. Ερωτηθείς κατά πόσο μπορεί να προστεθούν κι άλλες διαθέσιμες αιτήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία, είπε ότι υπάρχουν σκέψεις.
Σημείωσε, από την άλλη, ότι άλλες κατηγορίες, όπως τα υβριδικά, δεν κινήθηκαν όσο καλά αναμενόταν. «Αυτά τα παρακολουθούμε και ο λόγος που στήσαμε το σύστημα έτσι είναι για να έχουμε άμεση ενημέρωση για το πώς ανταποκρίνεται η αγορά στις χορηγίες, ώστε να μπορούμε εύκολα να προσαρμόσουμε το πρόγραμμα για να ικανοποιήσουμε περισσότερο κόσμο. Όταν έχουμε μια καλή εικόνα μπορεί να αποφασίσουμε να αλλάξουμε τον αριθμό των χορηγιών από το ένα στο άλλο για να εξυπηρετηθεί περισσότερος κόσμος», είπε.