Powered by

Αεροπορικές εταιρείες: Συγκέντρωση μεριδίων αγοράς στην Ευρώπη

Οι τρεις μεγάλοι Ευρωπαϊκοί όμιλοι αεροπορικών εταιρειών που εκτελούν δρομολόγια πέραν της Ευρώπης, (διηπειρωτικά) δηλαδή η International Airlines Group, που έχει ανάμεσα σε άλλες και τη British Airways), η Lufthansa Group και η Air France/KLM προχωρούν με συμφωνίες που αναμένεται να τους δώσουν περίπου το 75% του συνολικού μεριδίου αγοράς των δρομολογίων αυτών.

Συγκεκριμένα η British Airways προχωρά με την εξαγορά της Ισπανικής Air Europa, η Lufthansa με την εξαγορά της ITA (πρώην Alitalia), ενώ η Air France/KLM έχει αγοράσει το 20% των σκανδιναβικών αερογραμμών SAS. Επιπρόσθετα, και οι τρεις όμιλοι έχουν καταθέσει το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά των πορτογαλικών αερογραμμών TAP Air Portugal, ενώ την ίδια τύχη φαίνεται να έχουν και αερογραμμές στην Ανατολική Ευρώπη.

Αν οι ρυθμιστικές αρχές εγκρίνουν τις πιο πάνω κινήσεις, θα γίνει ένα επιπρόσθετο βήμα προς τη συγκέντρωση εταιρειών(consolidation) στην Ευρώπη, και ένα βήμα πιο κοντά στο περιβάλλον που ισχύει στις Ηνωμένες Πολιτείες, εδώ και κάποια χρόνια, και το οποίο έχει συνεισφέρει θετικά στη κερδοσφορία κερδοφορίες των αεροπορικών εταιρειών.

Οι κινήσεις αυτές ακολουθούν τις εξαγορές που έλαβαν χώρα πριν την πανδημία. Συγκεκριμένα, η IAG δημιουργήθηκε το 2011 για να συγκεντρώσει εταιρείες της περιφέρειας όπως η Air Lingus, η Iberia και η Vueling, η Lufthansa δημιούργησε το Lufthansa Group με την εξαγορά της Swiss, Austrian και Brussels Airlines. Παράλληλα, ο όμιλος Air France/KLM κατέχει ποσοστά σε άλλες μικρότερες εταιρείες όπως η Transavia France και η Transavia Holland.

Στο παρελθόν υπήρξαν προσπάθειες συγχώνευσης και εταιρειών χαμηλού κόστους, χωρίς επιτυχία. Η Wizzair είχε καταθέσει πρόταση εξαγοράς της easyJet το 2021 χωρίς επιτυχία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες οι τέσσερις μεγάλες αερογραμμές, δηλαδή η United Airlines, η Delta Air Lines, η American Airlines και η Southwest Airlines διατηρούν το 72% των συνολικών πτητικών προγραμμάτων ακολουθώντας μία φρενίτιδα συγκεντρώσεων αερογραμμών από το 2008 μέχρι το 2013.

Γενικότερα, η δυσκολία που υπάρχει στην Ευρώπη για τη συγκέντρωση μεριδίων αγοράς, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, έγκειται στα εθνικά συμφέροντα των διαφόρων χωρών, όπως και στις ανησυχίες που εκφράζονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Europ. Consol.

Πηγή: Financial Times

Δειτε Επισης

Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Στα καλύτερά του με άνοδο σε αφίξεις και έσοδα ο τουρισμός...Αύξηση της συνεισφοράς του τομέα στο ΑΕΠ
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Ισπανία: «Καμπάνα» 179 εκατ. σε πέντε αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
Γιατί ο ΠΑΣΥΞΕ απέρριψε την μεσολαβητική πρόταση και το μήνυμα Παναγιώτου για τη συλλογική σύμβαση στα ξενοδοχεία
Ολοκαίνουργια άφιξη από όμιλο PHC...Πόλος έλξης και game changer το νέο Caffè Nero στην Πλατεία Ελευθερίας
H στρατηγική συνεργασία της Emirates με τη flydubai...Οι επτά τρόποι με τους οποίους επωφελούνται οι επιβάτες
Ανατροπή με την συλλογική σύμβαση στη ξενοδοχειακή βιομηχανία-«Όχι» ΠΑΣΥΞΕ στην πρόταση Παναγιώτου
City of Dreams Mediterranean: Κατά €778,750 πλουσιότερος ο νικητής του πρωταθλήματος ρουλέτας
Bean Bar: Συνδράμει το έργο του Hope For Children στηρίζοντας τα παιδιά