Για ποιους λόγους κάνουν παράπονα οι Κύπριοι καταναλωτές και το επίπεδο ικανοποίησης από τον χειρισμό τους

Το 94,44% έφτασε το επίπεδο ικανοποίησης των καταναλωτών από τις υπηρεσίες χειρισμού υποθέσεων αναφέρει στην Ετήσια Έκθεσή του για το 2023 το Ευρωπαϊκό Κέντρου Καταναλωτή (ΕΚΚ) Κύπρου.

Η πλειοψηφία των παραπόνων (54%) αφορούσαν σε είδη ένδυσης και υπόδησης, ακολουθούμενα από μεταφορές - 22% - και άλλα (15%).

Τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν συναλλαγές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου (50%), ενώ το 48% ήταν για αγορές από καταστήματα, 1% μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, και 1% για άλλου είδους συναλλαγές.

Σύμφωνα με την Έκθεση, κατά τη διάρκεια του 2023, έλαβε συνολικά 606 αιτήματα πληροφόρησης και 710 διασυνοριακά παράπονα «με σημαντική αύξηση κατά 33% σε σύγκριση με το 2022».

Περίπου το 65% ερωτημάτων και υποθέσεων «επιλύθηκε επιτυχώς, από κοινού με τα ΕΚΚ των υπολοίπων κρατών-μελών, στην επίτευξη ικανοποιητικών για τα εμπλεκόμενα μέρη εξωδικαστικών συμβιβασμών», αναφέρεται.

Όπως σημειώνεται, «οι δεξιότητες αποτελεσματικής διαμεσολάβησης και η υψηλή νομική κατάρτιση των στελεχών του ΕΚΚ Κύπρου αντικατοπτρίζονται στο γεγονός ότι ήταν πολύ χαμηλό το ποσοστό εκείνων των υποθέσεων (7%) που παραπέμφθηκαν σε άλλους φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών».

«Αξιοσημείωτο είναι το επίπεδο ικανοποίησης των καταναλωτών από τις υπηρεσίες χειρισμού υποθέσεων του ΕΚΚ Κύπρου που φτάνει το 94,44%», προστίθεται στην Έκθεση. «Τα σχετικά υψηλά επίπεδα ικανοποίησης των καταναλωτών από τις υπηρεσίες μας αποτελούν ένα σταθερό, διαχρονικό επίτευγμα», αναφέρεται.

Σημειώνεται ότι στα πλαίσια του προγράμματος Εκπαίδευσης «Ασφαλείς Αγορές από το Διαδίκτυο» επωφελήθηκαν πάνω από 710 μαθητές Δημοτικών σχολείων.

Επιπλέον, λειτουργοί του ΕΚΚ Κύπρου συμμετείχαν σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές ενημερώνοντας το καταναλωτικό κοινό για τα δικαιώματα τους, κυρίως σε θέματα αεροπορικών μεταφορών και ηλεκτρονικών αγορών.

Το ΕΚΚ Κύπρου, το οποίο φιλοξενείται στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, αναφέρει ακόμη η Έκθεση, «κατάφερε να εκπληρώσει με επιτυχία τους στόχους που είχαν τεθεί», να ενδυναμώσει και να βοηθήσει τους καταναλωτές στην αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων τους, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι είχαν συνεχή, πλήρη και εύκολη πρόσβαση στον εξωδικαστικό μηχανισμό επίλυσης διαφορών του Δικτύου ΕΚΚ.

Δειτε Επισης

Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA
Πώλησε και τα πολυκαταστήματα ERA η Ermes-Στην Gencom που αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις έναντι του τυπικού ποσού του €1,00
15 χρόνια Lidl Κύπρου με 15 επιχειρηματικά ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της
Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»
22ο Cyprus Grocery Retail Conference: Οι νέες τάσεις και η τεχνητή νοημοσύνη-Τι δήλωσαν χορηγοί και ομιλητές (vid)
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη, αυξάνονται οι πιέσεις λόγω δασμών Τραμπ
Kiabi: Σε διαδικασία προσλήψεων για το κατάστημα στο Mall of Cyprus-Πότε αναμένεται το grand opening