powered by

Κίνα: Απόλυτη κυριαρχία στη ναυπηγική βιομηχανία με το 65% των παγκόσμιων παραγγελιών

Μετά την πρόσφατη επαναδραστηριοποίηση της Jiangsu Rongsheng Heavy Industries για την υλοποίηση μιας σημαντικής παραγγελίας από την MSC για οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 12.000 TEU, αξίζει μια πιο προσεκτική ματιά στις εξελίξεις και τη δυναμική του κινεζικού ναυπηγικού τομέα.

Σύμφωνα με τον Νίκο Ταγκούλη αναλυτή του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal «μετά τη σταδιακή επαναλειτουργία της παγκόσμιας οικονομίας και την ανάκαμψη του διεθνούς εμπορίου στη μετά-COVID εποχή, η ναυπηγική βιομηχανία γνώρισε μια αξιοσημείωτη αύξηση της ζήτησης.

Η τάση αυτή αντικατοπτρίζεται στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, το οποίο έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 41%, από 3.591 πλοία το 2021 σε 5.049 τον Νοέμβριο του 2024. Τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν επωφεληθεί από αυτή τη ζήτηση, αυξάνοντας σταθερά το μερίδιό τους στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών.

Ωστόσο, η υπερβολική ζήτηση για νέα χωρητικότητα, έχει οδηγήσει σε συμφόρηση στα ναυπηγεία, περιορίζοντας τις διαθέσιμες χρονοθυρίδες και παρατείνοντας τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης» και συνεχίζει:

«Σε απάντηση, η ικανότητα της Κίνας για νέες ναυπηγήσεις αυξήθηκε μέσω της επαναλειτουργίας αδρανών ναυπηγείων και της επέκτασης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων. Εκτός από την Jiangsu Rongsheng, ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά κινεζικά ναυπηγεία, που ιδρύθηκε το 2006, άλλα ναυπηγεία, όπως η Hengli Heavy Industry, η Yangzhou Guoyu Shipbuilding και η Dalian Shipbuilding Offshore, ξεκίνησαν εκ νέου τη λειτουργία τους.

Εν τω μεταξύ, τα New Times Shipbuilding, Wuhu Shipyard και Nantong Xiangyu Shipbuilding, μεταξύ άλλων, έχουν επεκτείνει τις δυνατότητες παραγωγής τους. Αυτή η αύξηση της ναυπηγικής ικανότητας αναμένεται να απορροφήσει μέρος της υπερβάλλουσας ζήτησης, μειώνοντας τους χρόνους παράδοσης των πλοίων».

Για να αποκτήσουμε μία μεγαλύτερη εικόνα των θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς, είναι χρήσιμο να ρίξουμε μια ματιά στην εξέλιξη των ναυπηγικών παραγγελιών των τριών μεγάλων δυνάμεων του κλάδου, της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας, και των μεριδίων τους στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών σε όρους εκατ. dwt. από την είσοδο της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου το 2000.

«Μέσω της κυβερνητικής στήριξης και των δημόσιων επενδύσεων στο εθνικό ναυπηγικό οικοσύστημα, η Κίνα αναδείχθηκε σε ηγέτη της αγοράς, κατέχοντας σήμερα σχεδόν το 65% των παγκόσμιων ναυπηγικών παραγγελιών, μια εντυπωσιακή άνοδος αν αναλογιστεί κανείς ότι το μερίδιο της το 2000 ήταν μικρότερο από 10%” σχολιάζει ο Νίκος Ταγκούλης:

«Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας στο βιβλίο παραγγελιών μειώθηκε από 78% σε 31% κατά την ίδια περίοδο. Τον Νοέμβριο του 2024, το βιβλίο παραγγελιών της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας μετρά 3.256 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 224m dwt, σημειώνοντας αύξηση 37% από το 2023 και 72% από το 2022, με το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών να αυξάνεται κατά 21% από το 2023» και προσθέτει:

«Στον τομέα των νέων συμβάσεων, τα κινεζικά ναυπηγεία παραμένουν κυρίαρχα, εξασφαλίζοντας 1.338 πλοία συνολικής χωρητικότητας 103,9 εκατομμυρίων dwt, που αντιπροσωπεύει το 70% του συνόλου των νέων συμβάσεων.

Ειδικότερα, τα κινεζικά ναυπηγεία κατέλαβαν το 89% των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 81% των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και το 74% των συμβάσεων δεξαμενόπλοιων».

Όπως εξηγεί «η άνοδος της Κίνας ως κυρίαρχης δύναμης στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της σημαντικής κυβερνητικής στήριξης, των επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες, του χαμηλού κόστους εργασίας και των δυνατοτήτων παραγωγής μεγάλης κλίμακας.

Επιπλέον, η Κίνα έχει αξιοποιήσει με επιτυχία τις συνεργασίες με διεθνείς εταιρείες, διευκολύνοντας τη μεταφορά πολύτιμης τεχνογνωσίας, επιτρέποντας την πρόοδο στην κατασκευή πιο εξελιγμένων πλοίων, όπως δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων ή μεταφοράς αερίου.

Η εγχώρια ζήτηση τόσο για την κατασκευή νέων πλοίων όσο και για υπηρεσίες επισκευής αποτελεί επίσης βασικό παράγοντα, με τον κινεζικό στόλο να αντιπροσωπεύει περίπου το 13% της παγκόσμιας χωρητικότητας» και καταλήγει επισημαίνοντας ότι:

«Τα παραπάνω αποτελούν τα κύρια πλεονεκτήματα του κινεζικού ναυπηγικού τομέα, σε συνδυασμό με μια καλά ολοκληρωμένη αλυσίδα εφοδιασμού που εξασφαλίζει την έγκαιρη παράδοση των υλικών που απαιτούνται για την κατασκευή των πλοίων και περιβαλλοντικά βιώσιμες πρακτικές.

Στην τρέχουσα παγκόσμια ναυπηγική αγορά, η ισχυρή ζήτηση για νέα πλοία, που αποδεικνύεται από το σταθερά αυξανόμενο βιβλίο παραγγελιών στη μετά-COVID εποχή και οι αυξανόμενες τιμές των νέων πλοίων, αναμένεται να οδηγήσουν στην περαιτέρω επέκταση του κινεζικού ναυπηγικού τομέα και να διατηρήσουν την ηγετική του θέση».

Δειτε Επισης

Ανδρέας Πίττας: Με φιλοδοξία, πολιτισμό και όραμα για το μέλλον προχωρά η Λεμεσός 2030
Στην τελική ευθεία η ψηφοφορία για τα 17α IN Business Awards-Συνεχίζεται μέχρι τις 30 Απριλίου η διαδικασία
Η Κωνσταντίνα Χριστοφή συστήνει το HEATWAVE Fitness Festival...«Ένα πάρτι για όσους έχουν μπει στην εποχή της ευεξίας»
Πνευματικά δικαιώματα: Η σημασία της απόφασης του Ανωτάτου και η ανάγκη για σύσταση Αρχής Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Η τεκμηριωμένη πρόταση της G.A.P. Vassilopoulos για το υδατικό και η άρνηση μιας πολιτείας που…πέρα βρέχει
Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Εννέα κορυφαίες εταιρείες με έδρα την Κύπρο που υιοθέτησαν εργαλεία AI
Familychef: Πλάνα...διατροφής και μια εταιρεία που έχει ως στόχο οι πελάτες της να μάθουν να τρώνε σωστά
Stoiximan και Απόλλων Λεμεσού στο πλευρό της τρίτης ηλικίας με ουσιαστική στήριξη στο Αλεξάνδρειο Μέλαθρο
Προχωρά στη δημιουργία δικτύου εγκαταστάσεων διαχείρισης δημοτικών αποβλήτων το Τμήμα Περιβάλλοντος
Επενδύει στη δημιουργία ενός καλύτερου αύριο ο ΣΕΛΚ-Εκδήλωση με επίκεντρο την δεντροφύτευση και την βιωσιμότητα