Άνοδος στις λιανικές πωλήσεις της ευρωζώνης τον Οκτώβριο-Αύξηση σε τρόφιμα και ποτά

Αυξημένος κατά 1,9% ήταν στην ευρωζώνη ο ημερολογιακά προσαρμοσμένος δείκτης για τις λιανικές πωλήσεις ενώ στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 2,1% με τον κλάδο τροφίμων ποτών και καπνού καθώς και των μη εδώδιμων προϊόντων (εκτός καυσίμων) να κινούνται ανοδικά.

Σε μηνιαία βάση, τον Οκτώβριο του 2024, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2024, οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,5% στη ζώνη του ευρώ και κατά 0,3% στην Ε.Ε., σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της Eurostat, της στατιστικής υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σημειώνεται ότι, τον Σεπτέμβριο του 2024, ο όγκος του λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 0,5% στη ζώνη του ευρώ και κατά 0,4% στην Ε.Ε..

Ποιοι κλάδοι κινήθηκαν ανοδικά, ποιοι υποχώρησαν στις λιανικές πωλήσεις

Σε ετήσια σύγκριση ο όγκος του λιανικού εμπορίου αυξήθηκε για τρόφιμα, ποτά, καπνό κατά 0,6%, για τα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός από τα καύσιμα αυτοκινήτων) κατά 2,7% και για τα καύσιμα αυτοκινήτων σε εξειδικευμένα καταστήματα κατά 1,9%.

Στην Ε.Ε., ο όγκος του λιανικού εμπορίου αυξήθηκε για τρόφιμα, ποτά, καπνό κατά 0,7%, για τα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός από τα καύσιμα αυτοκινήτων) κατά 3,0%, και για τα καύσιμα αυτοκινήτων σε εξειδικευμένα καταστήματα κατά 0,6%.

Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις στον συνολικό όγκο λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο (+15,4%), στη Ρουμανία (+10,2%) και στην Κροατία (+6,7%). Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στη Φινλανδία (-2,9%), στο Βέλγιο (-2,5%) και στην Εσθονία (-1,6%).

Σε μηνιαία σύγκριση, μεταξύ Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου 2024, στην ευρωζώνη ο όγκος του λιανικού εμπορίου αυξήθηκε για τρόφιμα, ποτά, καπνό κατά 0,1%, ενώ μειώθηκε για τα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός από τα καύσιμα αυτοκινήτων) κατά 0,9% και για τα καύσιμα αυτοκινήτων σε εξειδικευμένα καταστήματα κατά 0,3%.

Στην Ε.Ε., ο όγκος του λιανικού εμπορίου μειώθηκε για τρόφιμα, ποτά, καπνό κατά 0,1%, για τα μη εδώδιμα προϊόντα (εκτός των καυσίμων αυτοκινήτων) κατά 0,7%, και για τα καύσιμα αυτοκινήτων σε εξειδικευμένα καταστήματα κατά 0,5%.

Μεταξύ των κρατών μελών για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι μεγαλύτερες μηνιαίες μειώσεις του συνολικού όγκου λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στο Βέλγιο (-1,7%), στη Γερμανία (-1,4%), στη Δανία και στην Κύπρο (και οι δύο -1,1%). Οι υψηλότερες αυξήσεις παρατηρήθηκαν στο Λουξεμβούργο (+2,4%), στην Πολωνία (+2,2%) και στη Λιθουανία (+1,5%).

Δειτε Επισης

Πέραν των €33 δισ. έσοδα ΦΠΑ το 2024 μέσω συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ενώπιον της ΕΠΑ η εξαγορά του Foody Market από τις υπεραγορές Αλφαμέγα
Toyota Κύπρου: Ολοκλήρωσε το μεγάλυτερο μέρος των ανακλήσεων σε οχήματα ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Lidl Κύπρου: Γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του καταστήματός της στο Neon Mall of Pafos
Epic: Ακραία φαινόμενα προσφορών με έως €320 σε smartphones και 50% έκπτωση στο πάγιο 2ης γραμμής
Διαπιστώνουν υπέρμετρη αύξηση των λιανικών τιμών φρούτων και λαχανικών οι καταναλωτές-Ζητούν λήψη μέτρων
Δυναμική είσοδος στην κυπριακή αγορά για τη BYD...Ξεπέρασε τις 100 παραγγελίες μέσα σε μόλις 50 ημέρες
Τα υβριδικά οδηγούν την κούρσα της αγοράς αυτοκινήτων μαζί με τα βενζινοκίνητα-Οι κορυφαίες μάρκες του πρώτου εξαμήνου
Η γαλακτοβιομηχανία Όμηρος, το μπαράζ επενδύσεων και η πολλαπλή στόχευση της καθόδου στην Κύπρο
Τα κριτήρια για τα €4 εκατ. ανά έτος την επόμενη τριετία με στόχο την αύξηση της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος