Σ. Ατανάσοφ: Το μεγάλο στοίχημα του νέου επικεφαλής της Coca Cola Τρία Έψιλον-Προανήγγειλε μεγαλύτερες επενδύσεις

Αν και μόλις δύο μήνες στο «τιμόνι» της Coca Cola Τρία Εψιλον ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Σβέτοσλαβ Ατανάσοφ (στο κεντρ. της φωτ.), ήδη έχει διαμορφώσει το βασικό πλαίσιο ώστε να πετύχει τη διατήρηση της ελληνικής θυγατρικής του Ομίλου Coca Cola HBC σε ανοδική τροχιά.

Κι ας η προκάτοχος του, κα Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς, που αναβαθμίστηκε στα κεντρικά, έβαλε τα θεμέλια ώστε η ελληνική αγορά να μνημονεύεται φέτος στον Ομιλο για τις υπεραποδόσεις της σε κάθε τρίμηνο και επιπρόσθετα να βραβευτεί απ’ την The Coca Cola Co ως η πλέον πετυχημένη αγορά στην εκτέλεση σχεδίου και επίτευξης στόχων στο “σύμπαν” της, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής The Coca Cola Co κ. Σταύρος Μουρελάτος (δεξ. στη φωτ.) κατά την χθεσινή κοινή εκδήλωση των δύο εταιρειών.

Και η αλήθεια είναι πως η Coca Cola Τρία Έψιλον τα τελευταία χρόνια όχι μόνο δεν κάμφθηκε απ’ το κύμα της ακρίβειας αλλά οι ανατιμήσεις που έκανε συνοδεύτηκαν από αύξηση του όγκου των πωλήσεων με “αιχμή” κυρίως το τουριστικό ρεύμα και την κατανάλωση στο HORECA, που μεταφράστηκε σε παχυλά μερίσματα, που όπως φαίνεται θα συνεχιστούν και φέτος.

Διότι όπως απάντησε ο Βούλγαρος νέος επικεφαλής της εταιρείας στο newmoney οι ρυθμοί ανάπτυξης της θυγατρικής για τους οποίους επευφημήθηκε στα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου του Ομίλου, συνεχίστηκαν και στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, δείχνοντας ότι συνολικά το 2024 θα είναι μια εξαιρετική χρονιά για την εταιρεία.

Υπενθυμίζεται ότι ο Ομιλος στα αποτελέσματα γ’ τριμήνου που είχε κοινοποιήσει ανέφερε πως στην Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, «επωφελούμενοι από την υλοποίηση της καλά σχεδιασμένης στρατηγικής μας κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της Coke Zero και της Sprite. Ο καφές κατέγραψε ισχυρή διψήφια αύξηση, ενώ τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά κατέγραψαν μεσαία μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στην καλή απόδοση του νερού και των χυμών».

Με δεδομένο ότι η Τρία Έψιλον προχώρησε ήδη σε ανατιμήσεις σε κάποιους δημοφιλείς κωδικούς προϊόντων της τον περασμένο Νοέμβριο, ήδη έχει στρωθεί το χαλί για ‘διόγκωση’ της κερδοφορίας της, όπως είχε γίνει και το 2023. Σημειωτέον πως σε εκείνη τη χρήση η θυγατρική εμφάνισε αύξηση εσόδων, της τάξεως του 16,7%, φθάνοντας τα 669,4 εκατ. ευρώ, η οποία ωστόσο ήταν σε μεγάλο βαθμό πληθωριστική, δεδομένου ότι ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 6,1%, στα 119,6 εκατ. κιβώτια. Ετσι τα καθαρά κέρδη είχαν αυξηθεί κατά 65%, στα 43,9 εκατ. ευρώ, το μέρισμα που έλαβε η μητρική ξεπέρασε τα 39 εκατ. ευρώ και τα στελέχη της εταιρείας μοιράστηκαν 2,7 εκατ. ευρώ σε μπόνους!

Στην πρώτη του επίσημη παρουσίαση στους δημοσιογράφους χθες ο Βούλγαρος μάνατζερ τόνισε πως στόχος παραμένει η ανάπτυξη της εταιρείας. «Μακροπρόθεσμη δέσμευσή μας είναι να μεγαλώσουμε την αγορά. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ατανάσοφ. Προανήγγειλε μάλιστα για το 2025 μεγαλύτερες επενδύσεις απ’ τα περίπου 65 εκατ. ευρώ του 2025, υποσχόμενος να γνωστοποιήσει το σχέδιο του τον ερχόμενο μήνα.

«Είμαστε σε έναν τομέα που πρέπει να πετυχαίνεις να αναπτύσσεσαι κάθε χρόνο. Οπότε και για μένα αυτός είναι ο στόχος», έλεγε στο newmoney, ερωτηθείς για τον τρόπο που θα μπορούσε να ξεπεράσει τις φετινές πολύ καλές επιδόσεις της εταιρείας. «Πρέπει να δουλέψουμε διαφορετικά, να φέρουμε νέες ιδέες και να τις εφαρμόσουμε.

Μεγαλύτερη καινοτομία, περισσότερες προωθητικές ενέργειες. Το ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων που ‘χτίζουμε’ μας επιτρέπει να συνδυάσουμε αρκετά πράγματα, οπότε μπορούμε να εστιάσουμε στο να δημιουργήσουμε συνδυασμούς και να πετύχουμε αυτό που λέμε ‘νέες στιγμές κατανάλωσης’. Από την Coca Cola και τον καφέ, το νερό και τον καφέ, τα κοκτέιλ με οινοπνευματώδη, cola ή Schweppes. Γενικά να βρίσκουμε πράγματα που μπορούν να εκπλήξουν, οπότε μέσα στη γενικότερη στρατηγική ‘247’ αναζητούμε αυτές τις ευκαιρίες που θα μπορέσουν να μας δώσουν ώθηση», σημείωσε.

Ο ίδιος πάντως θεωρεί ότι και το 2025 θα είναι ‘ούριος’ ο τουριστικός… “άνεμος”, οπότε η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην περαιτέρω βελτίωση της θέσης της στο HORECA μέσα απ’ τη διανομή, που για τον ίδιο σήμερα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.

Από εκεί και έπειτα υποσχέθηκε νέα λανσαρίσματα σε συνεργασία με την The Coca Cola Co για τη νέα χρονιά, αποφεύγοντας ωστόσο να δώσει κάποιο στοιχείο. Πληροφορίες του newmoney αναφέρουν ότι θα αφορούν τα προϊόντα Fanta και Schweppes. Σημειωτέον ότι πέρυσι ‘επανατοποθετήθηκε’ στην αγορά με νέα εικόνα η Sprite με ‘αιχμή’ τα προϊόντα Zero.

Ερωτηθείς ο κ. Ατανάσοφ για πιθανές κινήσεις εξαγορών στην ελληνική αγορά, σημείωσε πως προτεραιότητα του αποτελεί η ισχυροποίηση της δομής όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα, μετά και τις επεκτάσεις των τελευταίων ετών στο πλαίσιο της στρατηγικής 247.

Εμμέσως πλην σαφώς πάντως παραδέχθηκε ότι μεταξύ των μεγάλων προκλήσεων που έχει να αντιμετωπίσει είναι και η τιμολογιακή πολιτική, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει ‘εργαλειοποιηθεί’ με ιδιαίτερη επιτυχία απ’ τον Ομιλο Coca Cola HBC στηρίζοντας τις πωλήσεις και την κερδοφορία του! Στον απόηχο των τιμών ρεκόρ του κακάο και του καφέ στις διεθνείς αγορές, σημείωσε πως η εταιρεία απορροφά μεγάλο μέρος του κόστους, «γιατί μας ενδιαφέρει τα προϊόντα μας να είναι προσιτά», όπως τόνισε. Πάντως απέφυγε να προσδιορίσει πότε η εταιρεία θα προχωρήσει εκ νέου σε ανατιμήσεις και ποιο θα είναι το εύρος τους.

Πηγή: newmoney

Δειτε Επισης

Αναδιοργάνωση ΚΤΚ με ρόλο στους εκτελεστικούς συμβούλους-Οι αρμοδιότητες Καρατζιά και Χριστοδούλου
H Cyta έτοιμη για την ψηφιακή ταυτότητα από τις 23 Δεκεμβρίου
Αυτά είναι τα μέτρα της Τράπεζας Κύπρου για στήριξη της κυπριακής οικονομίας και των πελατών της
Τα νέα καταστήματα και υπηρεσίες στο Kings Avenue Mall-Μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών
Οι τρεις βασικοί άξονες της στρατηγικής της ΚΤΚ για EMI’s και PI’s-Σε διάφορα στάδια της διαδικασίας η εξέταση των νέων αιτήσεων
Διαμαρτύρονται οι καταστηματάρχες στο εμπορικό κέντρο Λάρνακας...«Ήταν λάθος ο χρόνος κατά τον οποίον ξεκίνησαν τα έργα»
Σ. Ατανάσοφ: Το μεγάλο στοίχημα του νέου επικεφαλής της Coca Cola Τρία Έψιλον-Προανήγγειλε μεγαλύτερες επενδύσεις
Triangle: Επαναπροσδιορίζοντας το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον στη Λεμεσό
Χριστίνα Κοκκάλου: Οργανική ανάπτυξη, ενίσχυση παρουσίας, ανοιχτοί σε συγχωνεύσεις ή στρατηγικές συνεργασίες
Δύο συν μία εταιρείες προς νέα μετοχική δομή στο τελός μιας χρονιάς γεμάτης μεγάλες εξαγορές και επενδύσεις