Η «τέλεια καταιγίδα» στην Ευρώπη ρίχνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων-Πτώση στα EV, άνοδος στα υβριδικά

Λιγότερα νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ευρώπη το Νοέμβριο, μετά από μια ισχνή αύξηση τον Οκτώβριο. Οι πωλήσεις επιβαρύνθηκαν από τις απότομες μειώσεις στη Γαλλία και την Ιταλία και τη στασιμότητα στη Γερμανία, όπως έδειξαν τα στοιχεία του κλάδου, σύμφωνα με το Reuters.

Η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αντισταθμίστηκε μόνο εν μέρει από την αύξηση των ταξινομήσεων υβριδικών αυτοκινήτων, οι οποίες ξεπέρασαν το πετρέλαιο για τρίτο συνεχόμενο μήνα, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με μια «τέλεια καταιγίδα» αδύναμης ζήτησης, υψηλού κόστους παραγωγής και της διαχείρισης της στροφής προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ προσπαθούν να αποκρούσουν τον ανταγωνισμό από την Κίνα.

Ο αριθμός των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν τον Νοέμβριο στην Ε.Ε., τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) μειώθηκε κατά 2% σε ετήσια βάση σε 1,06 εκατομμύρια.

Μεταξύ των εμπορικών σημάτων, οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε., τη Βρετανία και την ΕΖΕΣ στη Volkswagen αυξήθηκαν κατά 2,8% και κατά 9,2% στη Renault, ενώ μειώθηκαν κατά 10,8% στη Stellantis.

Η Tesla και η SAIC Motor, οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στους νέους δασμούς της Ε.Ε. για τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα από τον Νοέμβριο, είδαν τις πωλήσεις τους στο μπλοκ να μειώνονται κατά 40,9% και 7,8% αντίστοιχα.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα – είτε BEV, HEV είτε plug-in υβριδικά (PHEV) – που πωλήθηκαν στο μπλοκ αντιπροσώπευαν το 55,8% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων τον Νοέμβριο, από 51,8% το προηγούμενο έτος.

Καθώς οι νέοι στόχοι της Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα διαφαίνονται το επόμενο έτος, η ACEA δήλωσε ότι απαιτείται αναθεώρηση του κανονισμού και ότι διεξάγει συζητήσεις με τους βουλευτές της Ε.Ε. σχετικά με αυτό.

«Η μετάβαση εκπονήθηκε στα χαρτιά. Στα χαρτιά, μπορεί να είναι τέλεια η εικόνα, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική», δήλωσε στο Reuters η γενική διευθύντρια της ACEA, Σίγκριντ ντε Βρις.

«Στην Ευρώπη, έχουμε μερικά ζητήματα. Έχουμε πολύ δαπανηρές τιμές ενέργειας. Δεν έχουμε ακόμη στην ίδια την Ευρώπη τις πρώτες ύλες και την αλυσίδα εφοδιασμού που χρειαζόμαστε για την ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε η ίδια.

Δειτε Επισης

ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκατ. στους μετόχους της
«Το πλαφόν δεν είναι αυτοσκοπός...Οι ελεύθερες αγορές δουλεύουν στη βάση της κερδοφορίας»
Α. Χατζηαδάμου: Πιέσεις στην αγορά λόγω «e-kalathi»-Παρέμβαση που δημιούργησε προβλήματα σε συγκεκριμένες υπεραγορές
Αλέξανδρος Ιωσηφίδης: Ανήσυχοι για τα στενά του Ορμούζ οι Κύπριοι πλοιοκτήτες-Κίνδυνος εγκλωβισμού των πλοίων
Ο Πόλυς Μιχαηλίδης στα Δ.Σ. CTC, Ermes και Woolworth-Ο Μενέλαος Σιακόλας μέλος της Επιτροπής Διορισμών
Πώς κινήθηκαν οι τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων τον Μάιο...Μεγάλη αύξηση σε μαλάκια και λάδι
Έκθεση KPMG: Χαμένα έσοδα ύψους 22 εκατ. από την κατανάλωση παράνομων τσιγάρων το 2024 για την Κύπρο
Μαρίνα Χατζημανώλη: Τι θα επιφέρει ένα ενδεχόμενο κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Αλυσιδωτές οι επιπτώσεις
Κάγια Κάλας: Εξαιρετικά επικίνδυνο το κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Δεν θα ήταν καλό για κανένα
Δυσαρεστημένοι με το e-kalathi οι καταναλωτές… «Κατώτερο των προσδοκιών, περιορισμένη η χρησιμότητά του»