Η «τέλεια καταιγίδα» στην Ευρώπη ρίχνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων-Πτώση στα EV, άνοδος στα υβριδικά

Λιγότερα νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ευρώπη το Νοέμβριο, μετά από μια ισχνή αύξηση τον Οκτώβριο. Οι πωλήσεις επιβαρύνθηκαν από τις απότομες μειώσεις στη Γαλλία και την Ιταλία και τη στασιμότητα στη Γερμανία, όπως έδειξαν τα στοιχεία του κλάδου, σύμφωνα με το Reuters.

Η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αντισταθμίστηκε μόνο εν μέρει από την αύξηση των ταξινομήσεων υβριδικών αυτοκινήτων, οι οποίες ξεπέρασαν το πετρέλαιο για τρίτο συνεχόμενο μήνα, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με μια «τέλεια καταιγίδα» αδύναμης ζήτησης, υψηλού κόστους παραγωγής και της διαχείρισης της στροφής προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ προσπαθούν να αποκρούσουν τον ανταγωνισμό από την Κίνα.

Ο αριθμός των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν τον Νοέμβριο στην Ε.Ε., τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) μειώθηκε κατά 2% σε ετήσια βάση σε 1,06 εκατομμύρια.

Μεταξύ των εμπορικών σημάτων, οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε., τη Βρετανία και την ΕΖΕΣ στη Volkswagen αυξήθηκαν κατά 2,8% και κατά 9,2% στη Renault, ενώ μειώθηκαν κατά 10,8% στη Stellantis.

Η Tesla και η SAIC Motor, οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στους νέους δασμούς της Ε.Ε. για τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα από τον Νοέμβριο, είδαν τις πωλήσεις τους στο μπλοκ να μειώνονται κατά 40,9% και 7,8% αντίστοιχα.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα – είτε BEV, HEV είτε plug-in υβριδικά (PHEV) – που πωλήθηκαν στο μπλοκ αντιπροσώπευαν το 55,8% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων τον Νοέμβριο, από 51,8% το προηγούμενο έτος.

Καθώς οι νέοι στόχοι της Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα διαφαίνονται το επόμενο έτος, η ACEA δήλωσε ότι απαιτείται αναθεώρηση του κανονισμού και ότι διεξάγει συζητήσεις με τους βουλευτές της Ε.Ε. σχετικά με αυτό.

«Η μετάβαση εκπονήθηκε στα χαρτιά. Στα χαρτιά, μπορεί να είναι τέλεια η εικόνα, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική», δήλωσε στο Reuters η γενική διευθύντρια της ACEA, Σίγκριντ ντε Βρις.

«Στην Ευρώπη, έχουμε μερικά ζητήματα. Έχουμε πολύ δαπανηρές τιμές ενέργειας. Δεν έχουμε ακόμη στην ίδια την Ευρώπη τις πρώτες ύλες και την αλυσίδα εφοδιασμού που χρειαζόμαστε για την ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε η ίδια.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού GOLD: Τα 13α Invest Cyprus International Investment Awards
Γιάννης Μουρουζίδης: Οι κρίσιμες δεξιότητες για τις επιχειρήσεις και το σύγχρονο και ευέλικτο σύστημα κατάρτισης της ΑνΑΔ
Ανεύθυνος συνδικαλισμός χωρίς αναστολές παίζει κορώνα-γράμματα τον τουρισμό και την οικονομία
Εξαγόρασε το 100% της Stoiximan και ενισχύει περαιτέρω την ηγετική του θέση σε Ελλάδα και Κύπρο ο ΟΠΑΠ
Η παρέμβαση στην άτυπη σύνοδο του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας και οι διμερείς επαφές Παπαναστασίου στην Κοπεγχάγη
Αντίστροφη μέτρηση για την φορολογική μεταρρύθμιση-Αυτά είναι τα έξι νομοσχέδια που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση
Lidl Κύπρου: Αναδεικνύει τη δέσμευσή της στην τοπική ποιότητα μέσα από μία ξεχωριστή γαστρονομική εμπειρία ΓΑΛΠΟ
Παραβιάζουν τον Κώδικα Βιομηχανικών Σχέσεων οι συντεχνίες των ξενοδοχοϋπαλλήλων-Καταδικάζουν ΟΕΒ και ΚΕΒΕ
Έτοιμες να τορπιλίσουν την τουριστική σεζόν οι συντεχνίες των ξενοδοχοϋπαλλήλων-Τελεσίγραφο για απεργίες
Οι δέκα βασικότεροι «αιμοδότες» της τουριστικής βιομηχανίας της Κύπρου το πρώτο μισό του χρόνου