Η «τέλεια καταιγίδα» στην Ευρώπη ρίχνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων-Πτώση στα EV, άνοδος στα υβριδικά
InBusinessNews 09:12 - 19 Δεκεμβρίου 2024
Λιγότερα νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στην Ευρώπη το Νοέμβριο, μετά από μια ισχνή αύξηση τον Οκτώβριο. Οι πωλήσεις επιβαρύνθηκαν από τις απότομες μειώσεις στη Γαλλία και την Ιταλία και τη στασιμότητα στη Γερμανία, όπως έδειξαν τα στοιχεία του κλάδου, σύμφωνα με το Reuters.
Η επιβράδυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αντισταθμίστηκε μόνο εν μέρει από την αύξηση των ταξινομήσεων υβριδικών αυτοκινήτων, οι οποίες ξεπέρασαν το πετρέλαιο για τρίτο συνεχόμενο μήνα, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με μια «τέλεια καταιγίδα» αδύναμης ζήτησης, υψηλού κόστους παραγωγής και της διαχείρισης της στροφής προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ προσπαθούν να αποκρούσουν τον ανταγωνισμό από την Κίνα.
Ο αριθμός των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν τον Νοέμβριο στην Ε.Ε., τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) μειώθηκε κατά 2% σε ετήσια βάση σε 1,06 εκατομμύρια.
Μεταξύ των εμπορικών σημάτων, οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε., τη Βρετανία και την ΕΖΕΣ στη Volkswagen αυξήθηκαν κατά 2,8% και κατά 9,2% στη Renault, ενώ μειώθηκαν κατά 10,8% στη Stellantis.
Η Tesla και η SAIC Motor, οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στους νέους δασμούς της Ε.Ε. για τα κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα από τον Νοέμβριο, είδαν τις πωλήσεις τους στο μπλοκ να μειώνονται κατά 40,9% και 7,8% αντίστοιχα.
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα – είτε BEV, HEV είτε plug-in υβριδικά (PHEV) – που πωλήθηκαν στο μπλοκ αντιπροσώπευαν το 55,8% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων τον Νοέμβριο, από 51,8% το προηγούμενο έτος.
Καθώς οι νέοι στόχοι της Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα διαφαίνονται το επόμενο έτος, η ACEA δήλωσε ότι απαιτείται αναθεώρηση του κανονισμού και ότι διεξάγει συζητήσεις με τους βουλευτές της Ε.Ε. σχετικά με αυτό.
«Η μετάβαση εκπονήθηκε στα χαρτιά. Στα χαρτιά, μπορεί να είναι τέλεια η εικόνα, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική», δήλωσε στο Reuters η γενική διευθύντρια της ACEA, Σίγκριντ ντε Βρις.
«Στην Ευρώπη, έχουμε μερικά ζητήματα. Έχουμε πολύ δαπανηρές τιμές ενέργειας. Δεν έχουμε ακόμη στην ίδια την Ευρώπη τις πρώτες ύλες και την αλυσίδα εφοδιασμού που χρειαζόμαστε για την ηλεκτροκίνηση», πρόσθεσε η ίδια.