Σε λειτουργία ο «Ψηφιακός Βοηθός»-Η πρώτη εφαρμογή παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στο κυπριακό δημόσιο

Τίθεται από σήμερα σε λειτουργία στην κυβερνητική πύλη gov.cy ο «Ψηφιακός Βοηθός», η πρώτη εφαρμογή Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης (Generative AI) στο κυπριακό δημόσιο, με στόχο, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, να διευκολύνει την αμεσότερη και ταχύτερη επικοινωνία των πολιτών με το κράτος, παρέχοντας πληροφόρηση σε ζητήματα που τους απασχολούν σε 24ωρη βάση,

Επίσης ο πολίτης θα μπορεί πλέον να υποβάλλει τα ερωτήματά του τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική γλώσσα, ενώ το εκάστοτε ερώτημα θα μπορεί να πληκτρολογηθεί και σε χαρακτήρες Greeklish.

Διευκρινίζεται ότι στην πρώτη του πιλοτική (beta) έκδοση, ο "Ψηφιακός Βοηθός" θα μπορεί να εξυπηρετήσει τον πολίτη μόνο για θέματα που αφορούν τις Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ενώ θα προστίθενται σταδιακά νέες θεματικές ενότητες για διεύρυνση του περιεχομένου στο οποίο θα μπορεί να ανταποκριθεί.

Ως εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, ο "Ψηφιακός Βοηθός" θα εκπαιδεύεται, θα εξελίσσεται και θα βελτιώνεται συνεχώς, μέσα από τις συνομιλίες και τη διάδραση με τους χρήστες, ούτως ώστε να ανταποκρίνεται όλο και καλύτερα στις ανάγκες τους, αναφέρεται.

Οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλουν τα ερωτήματά τους τόσο γραπτά όσο και προφορικά, ενώ ο "Ψηφιακός Βοηθός" θα παρέχει απαντήσεις με απλό, κατανοητό και φιλικό τρόπο, διασφαλίζοντας τη βέλτιστη εμπειρία για τον χρήστη και ο χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία, σημειώνεται.

Προστίθεται πως ο "Ψηφιακός Βοηθός" απαντά σε ερωτήματα γενικής φύσεως, και συνεπώς δεν χρειάζεται προσωπικές πληροφορίες του πολίτη, όπως το όνομα, η ηλικία ή η διεύθυνσή του, προκειμένου να απαντήσει, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Επίσης σημειώνεται πως ο "Ψηφιακός Βοηθός" βασίζεται σε τεχνολογίες Microsoft Azure OpenAI και υλοποιήθηκε σύμφωνα με το Πρότυπο Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Microsoft (Microsoft Responsible AI Standard), διασφαλίζοντας, μεταξύ άλλων, διαφάνεια, ισότητα και σεβασμό προς την ιδιωτικότητα των χρηστών και την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR). Ως προς το περιεχόμενο, έχει εκπαιδευτεί σε έγγραφα που έχουν παραχωρηθεί από κυβερνητικά τμήματα/ υπηρεσίες και είναι σε ισχύ την δεδομένη χρονική περίοδο.

Διευκρινίζεται, εξάλλου, πως η συνομιλία με τον "Ψηφιακό Βοηθό" δεν αποτελεί συνομιλία με άνθρωπο και ότι ο "Ψηφιακός Βοηθός" έχει αποκλειστικά πληροφοριακό χαρακτήρα και οι απαντήσεις του δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως επίσημη συμβουλή ή γνώμη των εκάστοτε αρμόδιων φορέων.

Δειτε Επισης

Ξεκινά έρευνα για τα καύσιμα η ΕΠΑ...Διαμορφώνει εικόνα διετίας και ελέγχει χονδρικές και λιανικές τιμές πώλησης
Τεράστια επιτυχία για την κυπριακή ναυτιλία...O Θωμάς Καζάκος στο πηδάλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου
Σε λειτουργία ο «Ψηφιακός Βοηθός»-Η πρώτη εφαρμογή παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στο κυπριακό δημόσιο
Μ. Κεραυνός: Υπεύθυνη στάση από τις τράπεζες...Ενέργειες από τις οποίες θα επωφεληθούν αρκετές χιλιάδες πολίτες
Άμεσες μεταφορές μεταξύ τραπεζών χωρίς καμία χρέωση από τα μέσα του 2025-Έρχονται ανακοινώσεις σε δύο άξονες
Ψηφίζεται με μικρές...παρεμβάσεις ο προϋπολογισμός-Οι τροπολογίες που εξασφαλίζουν πλειοψηφία και τι προνοούν
Δεύτερη συνάντηση σε τρεις ημέρες...Τι περιμένει ν' ακούσει από Πανίκο Νικολάου και Μιχάλη Λούη ο Χριστοδουλίδης
Θάνος Μιχαηλίδης: Βελτιωμένα δεδομένα στον τουρισμό, επέκταση των ξενοδοχείων Amyth και νέες συνεργασίες
Με δυναμική προοπτική η αγορά εργασίας...Οι καλύτερες την τελευταία δεκαπενταετία οι επιδόσεις το 2024
IN Business Forecasting 2025: Οι εκτιμήσεις και προβλέψεις των ηγετών του κυπριακού επιχειρείν