Τα ερωτηματικά για e-kalathi, η πίεση του χρόνου και μια πλατφόρμα που πονοκεφαλιάζει τους εμπλεκόμενους

Σοβαρά ερωτηματικά γύρω από τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-kalathi εξακολουθούν να ταλανίζουν τους εμπλεκόμενους φορείς, λίγες μόνο μέρες πριν το λανσάρισμά της.

Η πλατφόρμα πρόκειται να τεθεί σε πιλοτική και εθελούσια βάση στις 20 Δεκεμβρίου, χωρίς να είναι υποχρεωτική η συμμετοχή των υπεραγορών.

Δηλαδή, δεν θα υπάρχει καμία νομική υποχρέωση για τις υπεραγορές με ετήσιο τζίρο άνω των €5 εκατ. να συμμετάσχουν, καθώς δεν θα εκδοθεί υπουργικό διάταγμα.

Τι πρέπει να ξεκαθαριστεί

Σε ανακοίνωσή της, την περασμένη εβδομάδα, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τόνιζε ότι παρά το γεγονός ότι κατά την πιλοτική περίοδο εφαρμογής η συμμετοχή των υπεραγορών θα είναι σε εθελούσια βάση, εντούτοις υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση εκ μέρους τους.

Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι, μέχρι στιγμής, δεν έχει υποβληθεί επίσημο και γραπτό, τουλάχιστον, ενδιαφέρον από μεγάλες υπεραγορές για συμμετοχή στην πλατφόρμα, μιας και δεν έχουν διασαφηνιστεί πλήρως σημαντικές παράμετροι, όπως η σύγκριση τιμών προϊόντων με ίδιο γραμμικό κώδικα, η εκτενής παρουσία της εφαρμογής και η δοκιμασία της από τους ενδιαφερόμενους πριν το λανσάρισμά της.

Σε περίπτωση που δεν επιδειχθεί τελικά ζωηρό ενδιαφέρον από τις υπεραγορές για συμμετοχή στην πλατφόρμα κατά την πρώτη φάση, τότε η εικονική/πιλοτική λειτουργία θα αποδειχθεί άνευ αντικειμένου, καθώς δεν θα υπάρξει ούτε επαρκής σύγκριση τιμών ούτε η απαιτούμενη συνεχής ανατροφοδότηση.

Η κανονική λειτουργία της πλατφόρμας προγραμματίζεται στα μέσα Φεβρουαρίου, αφού ληφθεί η απαιτούμενη ανατροφοδότηση από τους χρήστες (καταναλωτές και υπεραγορές).

Για την ώρα, όμως, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το InBusinessNews, προμηθευτές, λιανέμποροι και καταναλωτές δεν έχουν λάβει ούτε πρόσκληση για τη λεπτομερή παρουσίαση της λειτουργίας της εφαρμογής ούτε demo (δοκιμαστική έκδοση), προκειμένου να δοκιμαστεί σε μη πραγματικό περιβάλλον προτού τεθεί σε λειτουργία.

Στη δοκιμαστική φάση τα προβλήματα

Η πιλοτική εφαρμογή της πλατφόρμας e-kalathi είναι αυτή που θα καταδείξει τυχόν προβλήματα, τα οποία θα πρέπει να διορθωθούν στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, οπόταν θα εκδοθεί το υπουργικό διάταγμα που θα υποχρεώνει τις υπεραγορές, οι οποίες με βάση τη νομοθεσία, είναι υποχρεωμένες, να αναρτούν τις τιμές τους για τα 480 προϊόντα που έχουν καθοριστεί.

Για την εν λόγω λίστα δε, την οποία κατήρτισε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, δεν προηγήθηκε οποιαδήποτε διαβούλευση με τους γνώστες της αγοράς, δηλαδή προμηθευτές και λιανεμπόρους.

Εντούτοις, όπως είχε τονίσει την περασμένη Παρασκευή στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΚΕΒΕ, Μάριος Τσιακκής, μετά το πέρας της συνάντησης με τον υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, στην οποία συμμετείχε επίσης ο πρόεδρος του ΚΕΒΕ, οι ονομασίες και οι κωδικοί των εν λόγω προϊόντων έχουν ήδη δοθεί στους ενδιαφερόμενους, προκειμένου να κάνουν τις ανάλογες ενέργειες και να είναι σε θέση να καταθέσουν σχετικά στοιχεία.

Δεδομένου ότι η ψηφιακή πλατφόρμα θα πρέπει να αποτελέσει ένα εύχρηστο εργαλείο για τους καταναλωτές, η αξιολόγησή της από καταναλωτές, υπεραγορές και προμηθευτές, πριν την εφαρμογή της, έστω σε πιλοτική βάση, θα έπρεπε να θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ.

Υπενθυμίζεται και πάλι ότι από πλευράς Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή δόθηκε την περασμένη Παρασκευή η διαβεβαίωση ότι οι εργασίες για το e-kalathi προχωρούν εντατικά σε συνεργασία με τον ανάδοχο και τις συμμετέχουσες υπεραγορές, ώστε η πλατφόρμα να τεθεί στη διάθεσή τους, σε πιλοτική βάση, πριν από τα Χριστούγεννα.

Δειτε Επισης

Σε χαμηλό πέντε μηνών οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο-Εξαίρεση EV και υβριδικά
Δυναμική παρουσία Κύπρου σε διεθνή έκθεση οίνου στη Γερμανία
Χαλλούμι: Σε ποιες χώρες έφθασε το 2024 το εξαγωγικό όπλο των €324 εκατ.
Dynamec: Πώς το packaging ενισχύει το brand identity και αυξάνει τις πωλήσεις
Χ. Χατζηκυριάκος: Επενδύσεις, έργα σε εξέλιξη, νέα projects στα σκαριά και η επέκταση της Frou Frou στη διεθνή αγορά
Aναληθή στοιχεία από τους αιγοπροβατοτρόφους για το χαλλούμι-Πώς απαντά το Υπουργείο Γεωργίας
Πώς μοιράστηκε η πίτα των κυπριακών εξαγωγών το 2024-Φάρμακα, χαλλούμι και άλλα προϊόντα που πρωταγωνιστούν
Takata: Ανάκληση 112 οχημάτων CITROEN για αντικατάσταση αερόσακων οδηγού και συνοδηγού
Πρεμιέρα ερευνητικής επιτροπής για τους takata με εκπροσώπους των εισαγωγέων-Στις 3 Απριλίου η πρώτη συνεδρία
So-Easy Stores: Νέος εμπορικός διευθυντής ο Διονύσης Αγάθος