Powered by

Emirates: Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα με ρεκόρ εσόδων ύψους $2,8 δις το πρώτο εξάμηνο

Ο Όμιλος Emirates ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους 2024-25, τα οποία αντικατοπτρίζουν το πιο κερδοφόρο εξάμηνο στην ιστορία του.

Ο Όμιλος καταγράφει καθαρά κέρδη εξαμήνου ύψους 10,4 δις AED (2,8 δις δολάρια ΗΠΑ), ξεπερνώντας το περσινό ρεκόρ εσόδων που καταγράφηκε κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.

Αυτό είναι το πρώτο οικονομικό έτος που ο φόρος εισοδήματος εταιρειών των ΗΑΕ, που θεσπίστηκε το 2023, εφαρμόζεται στον Όμιλο Emirates. Μετά από φορολογική επιβάρυνση της τάξης του 9%, τα κέρδη του Ομίλου ανέρχονται σε 9,3 δις AED (2,5 δις δολάρια ΗΠΑ).

Αποδεικνύοντας την ισχυρή λειτουργική κερδοφορία του, ο Όμιλος κατέγραψε EBITDA 20,4 δις AED (5,6 δις δολάρια ΗΠΑ), σημειώνοντας ελάχιστη μείωση από τα 20,6 δις AED (5,6 δις δολάρια ΗΠΑ) της αντίστοιχης περσινής περιόδου.

Τα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε 70,8 δις AED (19,3 δις δολάρια ΗΠΑ) για το πρώτο εξάμηνο του 2024-25, καταγράφοντας αύξηση κατά 5% από 67,3 δις AED (18,3 δις δολάρια ΗΠΑ) πέρυσι.

Αυτό οφείλεται στην έντονη ζήτηση των πελατών σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, σε όλο τον κόσμο.

Ο Όμιλος έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2024-25 με σταθερό ταμειακό υπόλοιπο 43,7 δις AED (11,9 δις δολάρια ΗΠΑ) στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 συγκριτικά με τα 47,1 δις AED (12,8 δις δολάρια ΗΠΑ) στις 31 Μαρτίου 2024.

Τα ισχυρά ταμειακά αποθέματα του Ομίλου αξιοποιήθηκαν ώστε να υποστηρίξουν τις επιχειρηματικές ανάγκες, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών για παραγγελίες νέων αεροσκαφών και των πληρωμών οφειλών.

Επιπλέον, ο Όμιλος κατέβαλε μέρισμα ύψους 2 δις AED στον ιδιοκτήτη του, όπως δηλώθηκε στο τέλος του οικονομικού έτους 2023-2024.

Η Αυτού Υψηλότητα Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Emirates Airline και του Ομίλου Emirates, δήλωσε: «Ο Όμιλος ξεπέρασε το ρεκόρ επίδοσης του προηγούμενου έτους, καταγράφοντας εξαιρετικές επιδόσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024-25.

Αυτό αποδεικνύει για ακόμη μία φορά τη δυναμική του επιχειρηματικού μας μοντέλου που συνδυάζεται με την αναπτυξιακή πορεία του Ντουμπάι και την καθιέρωσή του ως πόλη για να ζήσει κάποιος, να εργαστεί, να την επισκεφτεί, καθώς και να δραστηριοποιηθεί σε επιχειρηματικό επίπεδο.

Η ισχυρή κερδοφορία του Ομίλου μας επιτρέπει να προβούμε στις απαραίτητες επενδύσεις ώστε να διασφαλίσουμε την επιτυχημένη πορεία μας στο μέλλον.

Επενδύουμε δισεκατομμύρια δολάρια για να φέρουμε νέα προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά για τους πελάτες μας, για να υιοθετήσουμε προηγμένες τεχνολογίες και να υλοποιήσουμε έργα καινοτομίας που θα οδηγήσουν σε περαιτέρω ανάπτυξη, καθώς για τα μέλη της ομάδας της Emirates που επιδιώκουν καθημερινά να διασφαλίσουν την ασφάλεια και την ικανοποίηση των πελατών».

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024-25, αναμένουμε ότι η ζήτηση των επιβατών θα είναι ισχυρή και ευελπιστούμε ότι θα αυξήσουμε τα έσοδά μας καθώς νέα αεροσκάφη εντάσσονται στο στόλο της Emirates και νέες διαδικτυακές εγκαταστάσεις προστίθενται στη dnata.

Παρά τις θετικές προοπτικές, δεν εφησυχάζουμε και θα συνεχίσουμε να είμαστε ευέλικτοι όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούμε τους πόρους μας σε αυτή τη δυναμική αγορά».

Με στόχο να υποστηρίξει την αυξημένη επιχειρηματική του δραστηριότητα, , ο Όμιλος Emirates ενίσχυσε το ανθρώπινο δυναμικό του κατά 3% συγκριτικά με τις 31 Μαρτίου 2024, φτάνοντας τους 114.610 εργαζόμενους στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.

Τόσο η Emirates όσο και η dnata διερευνούν συνεχώς νέες προσλήψεις προκειμένου να υποστηρίξουν τις μελλοντικές τους απαιτήσεις.

Η απόδοση της Emirates

Η Emirates συνέχισε να επεκτείνει το δίκτυό της και να αυξάνει τη συνδεσιμότητά της μέσω του κόμβου της στο Ντουμπάι. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024-25, η αεροπορική εταιρεία αύξησε τα προγραμματισμένα δρομολόγια από και προς τις ακόλουθες 8 πόλεις: Άμστερνταμ, Κεμπού, Κλαρκ, Λουάντα, Λυών, Μαδρίτη, Μανίλα και Σιγκαπούρη.

Τον Μάιο, η Emirates ξανάρχισε τις καθημερινές πτήσεις προς την Πνομ Πεν στην Καμπότζη μέσω της Σιγκαπούρης. Τον Ιούνιο, ξεκίνησε καθημερινά δρομολόγια προς την Μπογκοτά μέσω του Μαϊάμι, επεκτείνοντας την παρουσία της αεροπορικής εταιρείας στη Νότια Αμερική και συγκεκριμένα στην Κολομβία.

Τον Σεπτέμβριο, η Emirates ξεκίνησε ένα νέο δρομολόγιο προς τη Μαδαγασκάρη μέσω των Σεϋχελλών – επεκτείνοντας το δίκτυο των επιβατικών μεταφορών και των μεταφορών φορτίου της σε 148 αεροδρόμια σε 80 χώρες.

Με σκοπό να ενισχύσει περαιτέρω τη συνδεσιμότητα, κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2024-25, η Emirates σύναψε νέες συμφωνίες για πτήσεις κοινού κωδικού, πτήσεις διασύνδεσης και διατροπικών μεταφορών με τους ακόλουθους 7 συνεργάτες: AirPeace, Avianca, BLADE, ITA Airways, Iceland Air, SNCF Railway και Viva Aerobus.

Η αεροπορική εταιρία το διάστημα από την 1η Απριλίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου, συμπεριέλαβε στο στόλο της 8 αεροσκάφη (3 αεροσκάφη τύπου A380 και 5 αεροσκάφη τύπου Boeing 777) με πλήρως ανακαινισμένους εσωτερικούς χώρους, από το πρόγραμμα μετατροπής αεροσκαφών ύψους 4 δις δολαρίων.

Με αυτό τον τρόπο η Emirates παρείχε στους επιβάτες τη δυνατότητα να απολαύσουν πτήσεις με το τελευταίο αεροσκάφος τύπου Boeing 777 4 θέσεων που διαθέτει νέα διάταξη 1-2-1 με ανακλινόμενα καθίσματα και προσωπικά μίνι μπαρ στη Business Θέση και τη δημοφιλή Premium Οικονομική Θέση.

Το πρώτο ανακαινισμένο αεροσκάφος της Emirates τύπου 777 εντάχθηκε σε πτήσεις από και προς τη Γενεύη τον Αύγουστο, ακολουθούμενο από το Τόκιο Haneda και τις Βρυξέλλες.

Για τους επόμενους έξι μήνες, καθώς περισσότερα αεροσκάφη θα αναβαθμίζονται, η Emirates έχει προγραμματίσει τη διεξαγωγή 10 ακόμη δρομολόγιων τα οποία θα εκτελούνται με τα ανακαινισμένα αεροσκάφη τύπου 777 από και προς τους ακόλουθους προορισμούς: Ριάντ, Ζυρίχη, Κουβέιτ, Damman, Σικάγο, Βοστώνη, Ντάλας Φορτ Γουόρθ, Σιάτλ, Νιούαρκ-Αθήνα και Μαϊάμι-Μπογκοτά.

Μέχρι το τέλος του έτους, η αναβαθμισμένη πτητική εμπειρία με αεροσκάφη τύπου A380 και Boeing 777 της Emirates, τα οποία θα συμπεριλαμβάνουν την Premium Οικονομική Θέση, θα διατίθενται σε περισσότερα από 30 δρομολόγια.

Όσον αφορά τις υπηρεσίες εδάφους, 44 εκατ. AED επενδύθηκαν σε νέα σαλόνια αναμονής της Emirates για premium πελάτες στα αεροδρόμια Stansted και Jeddah του Λονδίνου και για την ανακαίνιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στο Charles De Gaulle του Παρισιού. Αυτό αποτελεί μέρος ενός συνεχιζόμενου προγράμματος πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για την ενίσχυση του δικτύου των ιδιόκτητων σαλονιών αναμονής της Emirates.

Τον Ιούλιο, η Emirates εγκαινίασε ένα νέο concept travel store στο Χονγκ Κονγκ, το πρώτο κατάστημα εκτός των ΗΑΕ, και σχεδιάζει να προχωρήσει στο άνοιγμα και άλλων καταστημάτων σε προορισμούς του δικτύου της.

Η Emirates συνέχισε να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη μείωση του αποτυπώματος στο περιβάλλον, προωθώντας τη χρήση Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) όπου υπάρχει διαθεσιμότητα και είναι εφικτό. Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2024-25, η Emirates έκανε χρήση SAF για πρώτη φορά στη Σιγκαπούρη και το Λονδίνο Heathrow.

Η Emirates έγινε μέλος της aireg (Aviation Initiative for Renewable Energy in Germany) και σύναψε συμφωνία ως συνεργάτης του Aviation Impact Accelerator (AIA) στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, συμβάλλοντας στη διερεύνηση τρόπων μείωσης των εκπομπών ρύπων μέσω της έρευνας και ανάπτυξης.

Η συνεργασία με τον Aviation Impact Accelerator σηματοδότησε επίσης την πρώτη εκταμίευση της Emirates από το ταμείο ύψους 200 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, το οποίο προορίζεται για την υποστήριξη της έρευνας και ανάπτυξης για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων στις αερομεταφορές.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024-25, η Emirates ενίσχυσε τις επενδύσεις για την προβολή της σε παγκόσμιο επίπεδο, υπογράφοντας νέα συμφωνία χορηγίας ως Επίσημος Συνεργάτης Αερομεταφορών του The Championships – Wimbledon.

Η Emirates επέκτεινε επίσης τις μακροχρόνιες συνεργασίες της με το Διεθνές Συμβούλιο Κρίκετ (International Cricket Council) για άλλα 8 χρόνια και με την ποδοσφαιρική ομάδα SL Benfica της Πορτογαλίας για άλλα 5 χρόνια.

Κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, η συνολική χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5% σε 29,9 δις Διαθέσιμους Τόνους ανά Χιλιομετρική Απόσταση (ATKM), καθώς διευρύνθηκε το πρόγραμμα πτήσεων.

Η χωρητικότητα που μετρήθηκε σε Διαθέσιμα Καθίσματα ανά Χιλιομετρική Απόσταση (ASKM) αυξήθηκε κατά 4%, ενώ η επιβατική κίνηση της αεροπορικής, που μετρήθηκε σε Έσοδα Επιβατών ανά Χιλιομετρική Απόσταση (RPKM), αυξήθηκε κατά 2%, με μέσο συντελεστή θέσεων επιβατών 80%, σε σύγκριση με τον δείκτη του 81.5% του προηγούμενου έτους.

Από την 1η Απριλίου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2024, η Emirates μετέφερε 26,9 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 3%, συγκριτικά με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η Emirates Skycargo μετέφερε 1.198.000 τόνους εμπορευματικού φορτίου κατά το α’ εξάμηνο του έτους, καταγράφοντας αύξηση 16% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, με μεγάλο όγκο φορτίου να προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο της Κίνας και σημειώνοντας αύξηση των αποστολών με προορισμό το Ντουμπάι.

Η Emirates SkyCargo κάλυψε τη ζήτηση για χωρητικότητα προσθέτοντας ένα νέο αεροσκάφος τύπου Boeing 777 και 2 επιπλέον αεροσκάφη τύπου Boeing 747F. Κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι μηνών του 2024-25, η Emirates προέβη σε παραγγελία 10 επιπλέον αεροσκαφών τύπου Boeing 777.

Η ισχυρή ζήτηση για τα εξειδικευμένα προϊόντα της Emirates SkyCargo και το εξαιρετικό δίκτυο εμπορευματικών μεταφορών και μεταφορές φορτίου bellyhold οδήγησαν σε αύξηση των επιδόσεων κατά 11%.

Τα κέρδη της Emirates για το α’ εξάμηνο του 2024-25 σημείωσαν νέο ρεκόρ ύψους 9,7 δις AED (2,6 δις δολάρια ΗΠΑ), σε σύγκριση με τα 9,5 δις AED (2,6 δις δολάρια ΗΠΑ) της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι.

Τα έσοδα της Emirates, συμπεριλαμβανομένων των λοιπών λειτουργικών εσόδων, ύψους 62,2 δις AED (16,9 δις δολαρίων ΗΠΑ), αυξήθηκαν κατά 5% σε σύγκριση με τα 59,5 δις AED (16,2 δις δολάρια ΗΠΑ) της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι.

Οι επιδόσεις- ρεκόρ της αεροπορικής εταιρείας αποδίδονται στην ισχυρή ζήτηση των επιβατών για διεθνή ταξίδια και την αυξημένη ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές σε όλες τις αγορές, καθώς και την ικανότητα της Emirates να προσφέρει στους επιβάτες προστιθέμενη αξία και υπηρεσίες.

Το άμεσο λειτουργικό κόστος της Emirates, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται τα καύσιμα, αυξήθηκε κατά 6%, συμβαδίζοντας με την αυξημένη λειτουργία της. Τα καύσιμα αποτελούν τον μεγαλύτερο συντελεστή του λειτουργικού κόστους της αεροπορικής εταιρείας (32%), ενώ σημειώνεται ότι την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ανήλθε σε 34%.

Με γνώμονα την ισχυρή ζήτηση και την αύξηση των λειτουργιών κατά το εξάμηνο, το EBITDA της Emirates παρέμεινε ισχυρό στα 19,1 δις AED (5,2 δις δολάρια ΗΠΑ), σημειώνοντας μείωση της τάξης του 2% σε σύγκριση με τα 19.5 δις AED (5,3 δις δολάρια ΗΠΑ) της αντίστοιχης περιόδου πέρυσι.

dnata

Η dnata κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη κατά το πρώτο εξάμηνο της οικονομικής περιόδου 2024-25, ενισχύοντας τη δραστηριότητά της στον τομέα των εμπορευμάτων και της εξυπηρέτησης εδάφους, της τροφοδοσίας και του λιανικού εμπορίου, καθώς και των ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Παράλληλα, η dnata συνέχισε τις στρατηγικές επενδύσεις της, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των πελατών και εκμεταλλευόμενη νέες προοπτικές της αγοράς. Κύρια επιτεύγματα περιλαμβάνουν την επέκταση στις ΗΠΑ με έναρξη λειτουργιών διαχείρισης εδάφους στο Διεθνές Αεροδρόμιο Raleigh-Durham, τη σύναψη σημαντικών συμβολαίων για τον εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης (GSE) αξίας άνω των 210 εκατ. δολαρίων, και την αύξηση κατά 50% της χωρητικότητας διαχείρισης εμπορευμάτων στη Ζυρίχη, με νέες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις.

Η dnata προχώρησε επίσης στο περιβαλλοντικό της πλάνο μείωσης εκπομπών, επενδύοντας στη μετάβαση του στόλου μη ηλεκτρικών οχημάτων και εξοπλισμού στα ΗΑΕ σε βιοντίζελ, ενώ πρόσθεσε ηλεκτρικά GSE στις δραστηριότητες της σε Βραζιλία και ΗΑΕ.

Τα συνολικά έσοδα της dnata, συμπεριλαμβανομένων άλλων λειτουργικών εσόδων, ανήλθαν σε 10,4 δις AED (2,8 δις δολάρια ΗΠΑ), σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με τα 9,3 δις AED πέρυσι.

Το συνολικό κέρδος προ φόρων ανήλθε σε 720 εκατ. AED (196 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), σημειώνοντας μείωση 5% ύψους 152 εκατ. AED, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 571 εκατ. AED (156 εκατ. δολάρια ΗΠΑ).

Η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) της dnata ανήλθε σε 1,3 δις AED (354 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), σημειώνοντας αύξηση 16% από πέρυσι.

Οι αεροδρομικές της δραστηριότητες αποτέλεσαν τον μεγαλύτερο συντελεστή στα έσοδα, με 4,8 δις AED (1,3 δις δολάρια ΗΠΑ), παρουσιάζοντας αύξηση 15% λόγω της ενίσχυσης των αεροπορικών δραστηριοτήτων σε Αυστραλία, Σιγκαπούρη, ΗΑΕ και Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο αριθμός των εξυπηρετούμενων πτήσεων αυξήθηκε κατά 2% σε 391.365, ενώ διακινήθηκαν 1,5 εκατ. τόνοι φορτίου, σημειώνοντας αύξηση 18% λόγω της αυξημένης παγκόσμιας ζήτησης.

Ο τομέας τροφοδοσίας και λιανικής της dnata συνεισέφερε 3,7 δισεκατομμύρια AED (1 δις δολάρια ΗΠΑ) στα έσοδα, σημειώνοντας αύξηση 8% μέσω της αυξημένης παραγωγής γευμάτων στην Αυστραλία και το Ηνωμένο Βασίλειο για την κάλυψη της ζήτησης, καθώς και της ανάπτυξης του προϊόντος λιανικής. Ο συνολικός αριθμός γευμάτων μειώθηκε κατά 5% στα 62,7 εκατ.

Τέλος, το ταξιδιωτικό τμήμα της dnata συνέβαλε στα έσοδα της εταιρείας με 1,8 δις AED (483 εκατομμύρια δολάρια), σημειώνοντας αύξηση 23% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, χάρη σε ισχυρές επιδόσεις των Imagine Cruising, Destination Asia και Corporate Travel στη Μέση Ανατολή. Οι συνολικές πωλήσεις (TTV) ανήλθαν σε 4,5 δις AED (1,2 δις δολάρια ΗΠΑ).

Δειτε Επισης

«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση
Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Στα καλύτερά του με άνοδο σε αφίξεις και έσοδα ο τουρισμός...Αύξηση της συνεισφοράς του τομέα στο ΑΕΠ
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου