Carob Awards: Η οργανωτική επιτροπή αποτιμά την διοργάνωση και σκιαγραφεί τον τομέα της διαφήμισης και επικοινωνίας
Χαράλαμπος Χαραλάμπους 06:40 - 08 Νοεμβρίου 2024
Μια μοναδική πλατφόρμα για να λάμψουν τα κορυφαία δημιουργικά μυαλά του νησιού προσέφερε και φέτος η μεγαλύτερη εκδήλωση βραβείων διαφήμισης και επικοινωνίας στην Κύπρο, τα Carob Awards 2024.
Σε μια φαντασμαγορική τελετή που έλαβε χώρα στο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας στις 22 Οκτωβρίου, τα Carob Awards 2024 βράβευσαν για μια ακόμη χρονιά τις πιο εντυπωσιακές επικοινωνιακές καμπάνιες των δύο τελευταίων χρόνων, ιστορίες που κέρδισαν την αγάπη και την εκτίμηση του κόσμου και που έφεραν χαμόγελα επιτυχίας στους δημιουργούς τους.
Στη φετινή διοργάνωση, διαγωνίστηκαν 451 έργα και βραβεύτηκαν εταιρείες σε έξι ενότητες(Ad, Design & Illustration, Digital, PR, Production και Integration), ενώ την εκδήλωση παρακολούθησαν πέραν των 550 θεατών.
Η βραδιά της διοργάνωσης των Carob Awards αποτέλεσε την κορύφωση μιας προσπάθειας η οποία άρχισε έναν χρόνο προηγουμένως και την οποία έτρεξε η Οργανωτική Επιτροπή των βραβείων, καθότι για να πραγματοποιηθούν οι βραβεύσεις, προηγήθηκαν έξι συνεδριάσεις Επιτροπών Ελέγχου με 38 στελέχη και οκτώ συνεδριάσεις Κριτικών Επιτροπων με 106 στελέχη.
- Διαβάστε εδώ: Οι βραβευθέντες των Carob Awards: Eνέπνευσαν, εντυπωσίασαν και τιμήθηκαν από τον θεσμό (pics)
Σε συνέντευξή τους στους InBusinessNews, τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής, και συγκεκριμένα οι Ηλίας Αντωνιάδης-πρόεδρος- (RedwolfOgilvy), Άνθη Πάσιη (Partners Connected Communications), Στέλλα Βιολάρη (Hub & Spoke), Ηλίας Αρβανίτης (Telia & Pavla BBDO) και Γεωργία Γεωργιάδου (Delema McCann), μιλούν για τους στόχους και την εξέλιξη των βραβείων, τις φετινές αλλαγές, την πορεία του κλάδου και τις νέες τάσεις στους τομείς της διαφήμισης και επικοινωνίας.
Ποιοι είναι οι διαχρονικοί στόχοι των CAROB Awards;
Ηλίας Αντωνιάδης: Τα Carob Awards δημιουργήθηκαν για να αποτελέσουν την πλατφόρμα ανάδειξης της δημιουργικότητας στους τομείς της διαφήμισης, και της επικοινωνίας της Κύπρου.
Πρώτιστος στόχος η ανάδειξη του έργου της βιομηχανίας της επικοινωνίας και του επαγγελματισμού των στελεχών της. Η δημιουργία κινήτρων προς τις εταιρείες και τα στελέχη για να γινόμαστε όλοι κάθε χρόνο καλύτεροι, πιο αποτελεσματικοί, πιο δημιουργικοί.
Έχουμε ατομική και συλλογική ευθύνη σε σχέση με το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς μας. Όλα αρχίζουν από το σκεπτικό της ιδέας (concept) και την στρατηγική προσέγγιση και μετά ακολουθούν πολλά που θα κάνουν μια δουλεία να ξεχωρίσει.
Μερικά από αυτά είναι η ποιότητα της εκτέλεσης η διαφορετικότητα, η πρωτοτυπία, η σχεδιαστική αρτιότητα το disruption και το impact που θα προκαλέσει, η ευστοχία και σίγουρα η αποτελεσματικότητα που θα επιφέρει.
Καταληκτικά σε σχέση με όλα τα πιο πάνω ο πιο καίριος στόχος των Carob Awards είναι η ανάπτυξη της ποιότητας της δουλειάς, της βιομηχανίας της επικοινωνίας.
Πόσο ικανοποιημένους σας άφησαν τα φετινά βραβεία;
Άνθη Πάσιη: Πιστεύω μιλώ εκ μέρους όλων μας όταν σας πω πως είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τα φετινά Carob Awards 2024. Ξεκινώντας από την διοργάνωση η οποία ήταν εξαιρετική, και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην Οργανωτική Επιτροπή αλλά και σε όλους τους συνεργάτες μας που ήταν δίπλα μας καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας αλλά και κατά τη διάρκεια της βραδιάς.
Το πιο εμφανές σημάδι όμως μιας επιτυχημένης εκδήλωσης είναι η ατμόσφαιρα. Αν και ήταν λίγο πιο μεγάλη σε διάρκεια εκδήλωση απ’ ότι θα θέλαμε και εμείς αλλά και οι παρευρισκόμενοι, ήταν ένα βράδυ γεμάτο ενθουσιασμό, χιούμορ, αλληλοσεβασμό, περηφάνεια και πολλή δημιουργικότητα.
Όταν ένα ολόκληρο industry ενώνεται για να βραβεύσει τις καλύτερες δουλειές του χώρου μας, η εμπειρία γίνεται πολύ συναισθηματική. Αυτή η εκδήλωση δεν είναι απλώς μια τελετή απονομής βραβείων, αλλά μια γιορτή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας που ενώνει επαγγελματίες από διαφορετικούς τομείς της διαφήμισης και επικοινωνίας.
Αυτές οι ιστορίες επιτυχίας εμπνέουν όλους μας να συνεχίζουμε να προσπαθούμε για την αριστεία, ενθαρρύνοντάς μας να επενδύσουν σε νέες ιδέες και προσεγγίσεις. Οπότε όταν φεύγεις από μια εκδήλωση νιώθοντας έμπνευση, ενθουσιασμό αλλά και ώθηση να γίνεις ακόμα καλύτερος και να πετύχεις ακόμα περισσότερα, μόνο επιτυχημένη μπορείς να την χαρακτηρίσεις.
Πόσο μεγάλη είναι η εξέλιξή των βραβείων από την πρώτη διοργάνωση, του 2019;
Ηλίας Αντωνιάδης: Η εξέλιξη είναι μέρος της επικοινωνίας και της διαφήμισης, οπόταν και τα Carob Awards που αποτελούν κομμάτι της, απαιτούν από τον εαυτό τους να γίνονται ακόμη καλύτερα κάθε φορά. Τα βραβεία διοργανώθηκαν για πρώτη φορά το 2019 μετά από τουλάχιστον πέντε χρόνια προετοιμασίας. Έπρεπε όλα να είναι δομημένα σωστά, αξιοκρατικά και να καλύπτουν όλες τις πτυχές των επικοινωνιακών δράσεων.
Μέσα από τις συμμετοχές που κατατέθηκαν τότε ανά κατηγορία, διαφάνηκαν τα σημεία που έχριζαν διαφοροποίησης, ώστε τα δεύτερα βραβεία που διοργανώθηκαν λόγω Covid τρία χρόνια μετά, το 2022, να είναι ακόμη πιο σωστά δομημένα. Κάποιες υποκατηγορίες συμπτύχθηκαν, κάποιες καινούργιες εμφανίστηκαν και όλο και περισσότερα γραφεία επικοινωνίας ξεκίνησαν να λαμβάνουν μέρος στην διοργάνωση.
Ένα σημείο που διαφάνηκε στην διοργάνωση του 2022 και ακόμη πιο έντονα σε αυτή του 2024 είναι ότι η κατηγορία της Διαδικτυακής Επικοινωνίας είναι εκείνη που έχει την περισσότερη ανάπτυξη σε υποκατηγορίες και συμμετοχές.
Παράλληλα με την όλη διαδικασία της κατάθεσης και αξιολόγησης των υποψηφιοτήτων, ένα μεγάλο στοίχημα είναι και η διοργάνωση μιας καλύτερης η πιο δυναμικής εκδήλωσης βραβεύσεων κάθε φορά. Ένα στοίχημα που απαιτεί πολύ χρόνο και κόπο από μια εθελοντική οργανωτική επιτροπή που φέτος απαρτιζόταν από εμάς τους πέντε.
Το κοινό των συγκεκριμένων βραβείων είναι ο μεγαλύτερος γνώστης των δυνατοτήτων διοργάνωσης μιας τέτοιας εκδήλωσης οπόταν ίσως και το πιο απαιτητικό. Πιστεύουμε ότι και οι τρεις διοργανώσεις άφησαν το δικό τους ξεχωριστό στίγμα και έντονες αναμνήσεις σε όσους συμμετείχαν σε αυτές.
Γενικότερα, υπήρξαν κάποιες αλλαγές στο φετινό διαγωνισμό; Προστέθηκαν κάποιες νέες ενότητες;
Γεωργία Γεωργιάδου: Στα φετινά βραβεία υπήρχαν κάποιες προσθήκες, όπως στην ενότητα Digital, στην κατηγορία Social Media, είχαμε την «Προσαρμογή / Εξέλιξη Διεθνούς Concept» και το «Social Purpose».
Στην ενότητα Production, προστέθηκε η κατηγορία «Video for online use». Φέτος, μέσω ειδικού λογισμικού η ψηφοφορία έγινε online, που βοήθησε στην εξοικονόμηση χρόνου.
Μπορείτε να μας μιλήσετε για τις έξι ενότητες των βραβείων;
Στέλλα Βιολάρη: – Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να διαγωνιστούν σε έξι ενότητες, συγκεκριμένα στις ενότητες Ad, Design & Illustration, Digital, PR, Production και Integration. Σε κάθε ενότητα μπορούσαν να υποβληθούν έργα σε διάφορες κατηγορίες, ενώ σε κάποιες υπήρχαν και υποκατηγορίες.
Πιο συγκεκριμένα, στην ενότητα Ad, οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να καταθέσουν συμμετοχές στις κατηγορίες Τηλεόραση και Ραδιόφωνο-Τύπος-Υπαίθρια Διαφήμιση. Σε κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες υπήρχαν υποκατηγορίες, ανάλογα με τον κλάδο ή τον σκοπό που εξυπηρετούσε κάθε έργο. Συνολικά, η ενότητα Ad περιλάμβανε 17 υποκατηγορίες.
Η ενότητα Design & Illustration, η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με την Ένωση Γραφιστών και Εικονογράφων Κύπρου, περιλάμβανε 13 κατηγορίες: Εταιρική Ταυτότητα, Λογότυπο, Πολλαπλές Εφαρμογές Ταυτότητας, Έντυπα και Εκδόσεις, Εξώφυλλα Εντύπων και Εκδόσεων, Αφίσα, Γραφικά Χώρου, Συσκευασία, Εικονογράφηση Συσκευασίας, Εικονογράφηση Εντύπου και Εκδόσεων, Εικονογράφηση Άρθρου / Διαφήμισης, Ψηφιακή Εικονογράφηση και Σχεδιασμός Εικόνας, Αυτοπροβολή.
Η ενότητα Digital, η οποία ήταν και η μεγαλύτερη, περιλάμβανε 5 κατηγορίες: Digital Campaigns, Social Media, Performance, New Tech και Landing Assets. Κάθε κατηγορία είχε από 1 έως 7 υποκατηγορίες, και συνολικά υπήρχαν 18 υποκατηγορίες σε αυτή την ενότητα.
Στην ενότητα PR, υπήρχαν 6 κατηγορίες: 1. Διαχείριση Φήμης Εταιριών/Οργανισμών, Αντιμετώπιση Κρίσεων, Διαχείριση Κρίσιμων Θεμάτων, 2. Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων μιας Επιχείρησης / ενός Οργανισμού προς συγκεκριμένα κοινά, 3. Επιχειρείν & Κοινωνία, 4. Υποστήριξη στρατηγικών Marketing Προϊόντων/Υπηρεσιών, 5. Digital PR και 6. Εκδηλώσεις / Experiential Events.
Η ενότητα Production, η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Παραγωγής Διαφημιστικών Ταινιών, είχε 8 κατηγορίες: Overall Production Achievement, Σκηνοθεσία, Διεύθυνση Φωτογραφίας, Production Design / Art Direction, Μουσική Παραγωγή/Σύνθεση/Σχεδιασμός Ήχου, Μοντάζ/Editing, Έργα Ειδικών Τεχνικών και Video for Online Use.
Η έκτη ενότητα ήταν το Integration, στην οποία μπορούσαν να υποβληθούν ολοκληρωμένα προγράμματα επικοινωνίας που είχαν υλοποιηθεί σε διαφορετικά ΜΜΕ και κανάλια επικοινωνίας.
Όπως αντιλαμβάνεστε, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να διαγωνιστούν καταθέτοντας έργα σε διάφορες κατηγορίες και υποκατηγορίες, αναδεικνύοντας έτσι τη δημιουργικότητά τους.
Πόσο μεγάλη ήταν η συμμετοχή σε σχέση με τις προηγούμενες διοργανώσεις;
Γεωργία Γεωργιάδου: Χρονολογικά, το 2022 είχαμε 463 και το 2024 είχαμε 465 συμμετοχές. Το 2024 όμως είχαμε σημαντική αύξηση στα χρυσά βραβεία, με τον αριθμό να ανεβαίνει στα 32, από 22 που είχαμε το 2022.
Ως μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής μπορείτε να μας πείτε πόσο απαιτητική είναι η διοργάνωση ενός τέτοιου event;
Στέλλα Βιολάρη: Καταρχάς, να αναφέρουμε ότι η βραδιά των βραβείων αποτέλεσε την κορύφωση της όλης διοργάνωσης των Carob Awards.
Μέχρι να φτάσουμε, βέβαια, εκεί, έπρεπε να προηγηθούν διάφορα βήματα σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των συμμετοχών (π.χ. ποιες κατηγορίες θα προστίθεντο και ποιες θα αφαιρούνταν, αν η διαδικασία υποβολής θα άλλαζε, οι επιτροπές ελέγχου και οι κριτικές επιτροπές), τους χώρους φιλοξενίας των κριτικών επιτροπών, την επικοινωνία των βραβείων, τη δημιουργία της ταυτότητας των Carob 2024, την επικοινωνία με τους χορηγούς και τους χορηγούς επικοινωνίας κ.ο.κ. Αυτή η διαδικασία διήρκεσε έναν χρόνο.
Όσον αφορά τη βραδιά της απονομής των βραβείων, η διοργάνωση, όπως σε κάθε μεγάλη εκδήλωση, ήταν πολύ απαιτητική. Το πιο σημαντικό ζήτημα ήταν η διάρκεια της βραδιάς. Λόγω του αριθμού των βραβείων, έπρεπε να γίνουν διάφορες διευθετήσεις ώστε η διάρκεια της απονομής να παραμείνει σε λογικά επίπεδα και να μην υπερβεί τον προκαθορισμένο χρόνο.
Παράλληλα, έπρεπε να εντάξουμε στο πρόγραμμα κάποια ψυχαγωγικά κομμάτια που θα έμπαιναν εμβόλιμα, ώστε να δώσουν τις απαραίτητες ανάσες στη ροή και στους θεατές. Επιπλέον, έπρεπε να σχεδιαστεί και να στηθεί το branding του χώρου, να ετοιμαστούν και να διατεθούν τα εισιτήρια, να σταλούν προσκλήσεις, να συντονιστούν οι διάφοροι συντελεστές, να γίνουν οι διευθετήσεις των θέσεων (seating arrangements), να επιλεγούν οι παρουσιαστές και να οργανωθεί η δεξίωση που ακολούθησε. Και, φυσικά, ακολούθησαν πολλές πρόβες.
Έτσι, φτάσαμε στη μεγάλη βραδιά, η οποία, κατά την άποψή μου και πιστεύω ολόκληρης της Οργανωτικής Επιτροπής, εξελίχθηκε πολύ καλά, χωρίς καθυστερήσεις και απρόοπτα.
Ποια είναι η πορεία του κλάδου της διαφήμισης στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια;
Ηλίας Αρβανίτης: Τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος της διαφήμισης στην Κύπρο έχει παρουσιάσει σημαντικές αλλαγές. Συγκεκριμένα:
- Στροφή στην digital επικοινωνία: Όπως και σε άλλες αγορές, η διαφήμιση στην Κύπρο έχει στραφεί έντονα προς τις ψηφιακές πλατφόρμες και μιλάμε για την Google και κυρίως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram, και πρόσφατα το TikTok έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς για τις διαφημιστικές καμπάνιες στην Κύπρο. Αυτές οι πλατφόρμες προσφέρουν αυξημένη αλληλεπίδραση και δυνατότητες ακριβούς στόχευσης, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν συγκεκριμένα κοινά. Την ίδια στιγμή οι δαπάνες για τα παραδοσιακά μέσα, όπως η τηλεόραση και ο τύπος, έχουν μειωθεί.
- Χρήση τεχνητής νοημοσύνης και ανάλυσης δεδομένων: Οι διαφημιστές στην Κύπρο αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και τα analytics για να κατανοήσουν καλύτερα τη συμπεριφορά των καταναλωτών και να βελτιστοποιήσουν τις καμπάνιες τους. Η εξατομίκευση και η ανάλυση δεδομένων έχουν βελτιώσει την απόδοση των διαφημίσεων.
- Αύξηση της χρήσης βίντεο: Οι διαφημίσεις βίντεο, ειδικά στο YouTube και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς, καθώς επιτρέπουν πιο δυναμική και ελκυστική επικοινωνία με το κοινό. Το περιεχόμενο ενός βίντεο προσελκύει υψηλότερα ποσοστά αλληλεπίδρασης σε σχέση με άλλες μορφές διαφήμισης.
Ως γενικό συμπέρασμα, η διαφήμιση στην Κύπρο μεταβαίνει σε έναν πιο και στοχευμένο χαρακτήρα, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις.
Πόσο έχει ανέβει ο ανταγωνισμός στον τομέα και πόσο έχει βελτιωθεί η ποιότητα της εργασίας που παράγεται;
Ηλίας Αρβανίτης: Ο ανταγωνισμός στον τομέα της διαφήμισης έχει αυξηθεί, κυρίως λόγω της ψηφιοποίησης και της αυξανόμενης χρήσης των ψηφιακών πλατφορμών. Οι νέες τεχνολογίες, η πληθώρα των καναλιών και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες, αλλά και μεγαλύτερο ανταγωνισμό για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών.
Την ίδια στιγμή, η ποιότητα της εργασίας που παράγεται έχει βελτιωθεί, καθώς οι διαφημιστικές εταιρείες επενδύουν περισσότερο σε τεχνολογίες ανάλυσης δεδομένων, AI, και πολύ στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ.
Οι καταναλωτές αναζητούν πιο σχετικό, δημιουργικό και ποιοτικό περιεχόμενο, και εμείς προσαρμοζόμαστε σε αυτές τις απαιτήσεις. Όποιος δεν προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα της εποχής βρίσκεται στο περιθώριο.
Ποιες είναι οι νέες τάσεις στον τομέα της διαφήμισης και επικοινωνίας;
Άνθη Πάσιη: Είμαστε πολύ τυχεροί γιατί βρισκόμαστε σε ένα industry το οποίο δεν επαναπαύεται. Συνεχώς εξελίσσεται, είτε το θέλει είτε όχι. Απαιτείται από τις τόσο ραγδαίες εξελίξεις, τόσο στις ανάγκες και προτιμήσεις του κοινού όσο και στην τεχνολογία.
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάλυση δεδομένων έχουν γίνει εργαλεία που επιτρέπουν στους δημιουργούς να ανακαλύψουν καινούργιους δρόμους. Να δημιουργούμε περιεχόμενο που όχι μόνο είναι πιο ελκυστικό, αλλά και πιο σχετικό με τις ανάγκες του κοινού μας. Που ίσως μας προσφέρουν εναλλακτικούς τρόπου σκέψεις. Η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τη δημιουργικότητα, αλλά την ενισχύει, προσφέροντας νέες δυνατότητες για καινοτομία.
Ένα άλλο πολύ σημαντικό trend, ή καλύτερα θέμα το οποίο βλέπουμε να εξελίσσεται είναι η κοινωνική ευθύνη. Όλο και περισσότερα brands αναγνωρίζουν τη σημασία του social purpose communication, κάτι που φάνηκε και σε κάποιες από τις βραβευμένες δουλειές φέτος.
Οι καταναλωτές σήμερα αναζητούν εταιρείες που δείχνουν δέσμευση για θετικές αλλαγές στην κοινωνία, είτε αυτό αφορά περιβαλλοντικά ζητήματα είτε κοινωνικά θέματα. Οι καμπάνιες που προάγουν τέτοιες αξίες δεν κερδίζουν μόνο βραβεία, αλλά και την εμπιστοσύνη του κοινού.
Το video content όλο και ανεβαίνει στις προτιμήσεις του κοινού και παρατηρούμε ότι αυτό δεν αφορά μόνο “polished” διαφημίσεις. Απαιτείται ένας συνδυασμός «high quality, long form» και «bite-sized, casual» video content.
Τέλος, σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον, η στρατηγική είναι πιο σημαντική από ποτέ. Τα brands και οι συνεργάτες που επιλέγουν, πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις τάσεις της αγοράς και να προσαρμόζουν τις καμπάνιες τους ανάλογα. Μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική, η οποία αξιολογείται, επανεξετάζεται και προσαρμόζεται, μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός relevant και ενός outdated brand.