Η πρεμούρα για να βγει το e-kalathi πριν από τα Χριστούγεννα και οι βάσιμες ανησυχίες

Σε αποστολή της λίστας προς τις υπεραγορές με τους 400 κωδικούς προϊόντων, στα οποία θα γίνεται η σύγκριση τιμών στο πλαίσιο της δοκιμαστικής φάσης του e-kalathi, προχωρά η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Η πρώτη μορφή της εφαρμογής αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία πριν από τις γιορτές, προκειμένου να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο ενημέρωσης των καταναλωτών ενόψει των χριστουγεννιάτικων αγορών.

Παρόλο που στόχος είναι η δημιουργία μίας εύχρηστης πλατφόρμας, η οποία θα συμβάλει στη σύγκριση των τιμών λειτουργώντας υποβοηθητικά στις αυξημένες αγορές για το γιορτινό τραπέζι, εντούτοις τα χρονικά περιθώρια στενεύουν με τη σωρεία τεχνικών και διαδικαστικών λεπτομερειών να διευθετούνται την υστάτη.

Σύγκριση προϊόντων με ίδιο γραμμικό κώδικα

Η προφανής ανησυχία των υπεραγορών, την οποία έθεσαν ενώπιον του αρμόδιου υπουργού, είναι η διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης και αντιμετώπισης μεταξύ των επιχειρήσεων που θα συμμετάσχουν στο νέο διαδικτυακό εργαλείο της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.

Δηλαδή, να υπάρξει διαβεβαίωση ότι η σύγκριση των τιμών των προϊόντων για κάθε υπεραγορά με ετήσιο τζίρο άνω των €5 εκατ. που θα συμμετάσχει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα θα διεξάγεται στη βάση του ίδιου γραμμικού κώδικα.

Το λιανεμπόριο τροφίμων είναι ένας τομέας με οξύ, έντονο και ταυτόχρονα υγιή ανταγωνισμό, ο οποίος λειτουργεί προς όφελος των καταναλωτών.

Πρόθεση των λιανεμπόρων είναι να γίνεται όντως σύγκριση ίδιων προϊόντων, προκειμένου να μην δημιουργηθεί αναστάτωση ή προβλήματα στην αγορά από τυχόν λάθος συγκρίσεις τιμών και ενδεχόμενα εσφαλμένα συμπεράσματα, στα οποία μπορεί να οδηγηθούν οι καταναλωτές.

Η δυσμενής θέση μικρών υπεραγορών

Το εύλογο ερώτημα επίσης που προκύπτει είναι κατά πόσο υπεραγορές μικρού βεληνεκούς, οι οποίες δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό προσωπικού, θα είναι σε θέση να ανανεώνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αν όχι σε καθημερινή βάση, τις λίστες με τις αναθεωρημένες τιμές προϊόντων.

Υπενθυμίζεται ότι η εφαρμογή e-kalathi θα αναγράφει τις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών, από τις υπεραγορές, οι οποίες αποφάσισαν να συμμετέχουν, με στόχο οι καταναλωτές να έχουν σαφή εικόνα της αγοράς.

Δεν θα πρέπει να συγχέεται με το e-kofini, στο οποίο θα αναγράφονται οι τιμές λαχανικών και φρούτων, όπως τις ορίζουν τόσο οι παραγωγοί στις λαϊκές όσο και οι υπεραγορές.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραλείπεται το γεγονός ότι οι υπεραγορές, μέσω διαφημιστικών σποτ, διαφημιστικών φυλλαδίων (έντυπων ή ηλεκτρονικών), ηλεκτρονικών καταστημάτων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαχρονικά προβάλλουν έντονα τιμές, προσφορές και εκπτώσεις σε προϊόντα προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές.

Δειτε Επισης

Καταναλωτές: Αυξημένο το επίπεδο των τιμών-Καμία ελπίδα για μείωση το 2025
Στα €54,8 δισ. ανήλθαν οι καταθέσεις και στα €24,9 δισ. τα δάνεια
Ετήσια αύξηση λιανικού εμπορίου 7,2% σε αξία και 6,3% σε όγκο τον Νοέμβριο
Στο 1,8% ο πληθωρισμός για το 2024-Μικρή άνοδος τον Δεκέμβριο
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Πολύ καλή η κίνηση στις υπεραγορές την εορταστική περίοδο, βοήθησαν οι προσφορές
Πόσο θα αυξηθούν μισθοί και συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων και κρατικών αξιωματούχων λόγω ΑΤΑ
Νέο αναρριχητικό πεδίο στα Φοινικάρια Λεμεσού-Δημιουργία εμπειριών στην ύπαιθρο
Τσαρλς Έλληνας: Καλές οι ενδείξεις για το τεμάχιο 5 της ΑΟΖ-«Να μην αναμένουμε άμεσες εξελίξεις»
Σχέδια ανάπτυξης και αναβάθμισης του Ε-Hotel στην Λάρνακα... Τα έργα που προγραμματίζονται
Μιχάλης Αντωνίου: Τα ανοικτά εργασιακά ζητήματα του 2025 και πώς θα τα προσεγγίσει η ΟΕΒ