Η πρεμούρα για να βγει το e-kalathi πριν από τα Χριστούγεννα και οι βάσιμες ανησυχίες

Σε αποστολή της λίστας προς τις υπεραγορές με τους 400 κωδικούς προϊόντων, στα οποία θα γίνεται η σύγκριση τιμών στο πλαίσιο της δοκιμαστικής φάσης του e-kalathi, προχωρά η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Η πρώτη μορφή της εφαρμογής αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία πριν από τις γιορτές, προκειμένου να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο ενημέρωσης των καταναλωτών ενόψει των χριστουγεννιάτικων αγορών.

Παρόλο που στόχος είναι η δημιουργία μίας εύχρηστης πλατφόρμας, η οποία θα συμβάλει στη σύγκριση των τιμών λειτουργώντας υποβοηθητικά στις αυξημένες αγορές για το γιορτινό τραπέζι, εντούτοις τα χρονικά περιθώρια στενεύουν με τη σωρεία τεχνικών και διαδικαστικών λεπτομερειών να διευθετούνται την υστάτη.

Σύγκριση προϊόντων με ίδιο γραμμικό κώδικα

Η προφανής ανησυχία των υπεραγορών, την οποία έθεσαν ενώπιον του αρμόδιου υπουργού, είναι η διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης και αντιμετώπισης μεταξύ των επιχειρήσεων που θα συμμετάσχουν στο νέο διαδικτυακό εργαλείο της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.

Δηλαδή, να υπάρξει διαβεβαίωση ότι η σύγκριση των τιμών των προϊόντων για κάθε υπεραγορά με ετήσιο τζίρο άνω των €5 εκατ. που θα συμμετάσχει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα θα διεξάγεται στη βάση του ίδιου γραμμικού κώδικα.

Το λιανεμπόριο τροφίμων είναι ένας τομέας με οξύ, έντονο και ταυτόχρονα υγιή ανταγωνισμό, ο οποίος λειτουργεί προς όφελος των καταναλωτών.

Πρόθεση των λιανεμπόρων είναι να γίνεται όντως σύγκριση ίδιων προϊόντων, προκειμένου να μην δημιουργηθεί αναστάτωση ή προβλήματα στην αγορά από τυχόν λάθος συγκρίσεις τιμών και ενδεχόμενα εσφαλμένα συμπεράσματα, στα οποία μπορεί να οδηγηθούν οι καταναλωτές.

Η δυσμενής θέση μικρών υπεραγορών

Το εύλογο ερώτημα επίσης που προκύπτει είναι κατά πόσο υπεραγορές μικρού βεληνεκούς, οι οποίες δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό προσωπικού, θα είναι σε θέση να ανανεώνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αν όχι σε καθημερινή βάση, τις λίστες με τις αναθεωρημένες τιμές προϊόντων.

Υπενθυμίζεται ότι η εφαρμογή e-kalathi θα αναγράφει τις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών, από τις υπεραγορές, οι οποίες αποφάσισαν να συμμετέχουν, με στόχο οι καταναλωτές να έχουν σαφή εικόνα της αγοράς.

Δεν θα πρέπει να συγχέεται με το e-kofini, στο οποίο θα αναγράφονται οι τιμές λαχανικών και φρούτων, όπως τις ορίζουν τόσο οι παραγωγοί στις λαϊκές όσο και οι υπεραγορές.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραλείπεται το γεγονός ότι οι υπεραγορές, μέσω διαφημιστικών σποτ, διαφημιστικών φυλλαδίων (έντυπων ή ηλεκτρονικών), ηλεκτρονικών καταστημάτων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαχρονικά προβάλλουν έντονα τιμές, προσφορές και εκπτώσεις σε προϊόντα προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές.

Δειτε Επισης

Πέραν των €33 δισ. έσοδα ΦΠΑ το 2024 μέσω συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ενώπιον της ΕΠΑ η εξαγορά του Foody Market από τις υπεραγορές Αλφαμέγα
Toyota Κύπρου: Ολοκλήρωσε το μεγάλυτερο μέρος των ανακλήσεων σε οχήματα ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Lidl Κύπρου: Γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του καταστήματός της στο Neon Mall of Pafos
Epic: Ακραία φαινόμενα προσφορών με έως €320 σε smartphones και 50% έκπτωση στο πάγιο 2ης γραμμής
Διαπιστώνουν υπέρμετρη αύξηση των λιανικών τιμών φρούτων και λαχανικών οι καταναλωτές-Ζητούν λήψη μέτρων
Δυναμική είσοδος στην κυπριακή αγορά για τη BYD...Ξεπέρασε τις 100 παραγγελίες μέσα σε μόλις 50 ημέρες
Τα υβριδικά οδηγούν την κούρσα της αγοράς αυτοκινήτων μαζί με τα βενζινοκίνητα-Οι κορυφαίες μάρκες του πρώτου εξαμήνου
Η γαλακτοβιομηχανία Όμηρος, το μπαράζ επενδύσεων και η πολλαπλή στόχευση της καθόδου στην Κύπρο
Τα κριτήρια για τα €4 εκατ. ανά έτος την επόμενη τριετία με στόχο την αύξηση της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος