Η πρεμούρα για να βγει το e-kalathi πριν από τα Χριστούγεννα και οι βάσιμες ανησυχίες

Σε αποστολή της λίστας προς τις υπεραγορές με τους 400 κωδικούς προϊόντων, στα οποία θα γίνεται η σύγκριση τιμών στο πλαίσιο της δοκιμαστικής φάσης του e-kalathi, προχωρά η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή.

Η πρώτη μορφή της εφαρμογής αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία πριν από τις γιορτές, προκειμένου να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο ενημέρωσης των καταναλωτών ενόψει των χριστουγεννιάτικων αγορών.

Παρόλο που στόχος είναι η δημιουργία μίας εύχρηστης πλατφόρμας, η οποία θα συμβάλει στη σύγκριση των τιμών λειτουργώντας υποβοηθητικά στις αυξημένες αγορές για το γιορτινό τραπέζι, εντούτοις τα χρονικά περιθώρια στενεύουν με τη σωρεία τεχνικών και διαδικαστικών λεπτομερειών να διευθετούνται την υστάτη.

Σύγκριση προϊόντων με ίδιο γραμμικό κώδικα

Η προφανής ανησυχία των υπεραγορών, την οποία έθεσαν ενώπιον του αρμόδιου υπουργού, είναι η διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης και αντιμετώπισης μεταξύ των επιχειρήσεων που θα συμμετάσχουν στο νέο διαδικτυακό εργαλείο της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή.

Δηλαδή, να υπάρξει διαβεβαίωση ότι η σύγκριση των τιμών των προϊόντων για κάθε υπεραγορά με ετήσιο τζίρο άνω των €5 εκατ. που θα συμμετάσχει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα θα διεξάγεται στη βάση του ίδιου γραμμικού κώδικα.

Το λιανεμπόριο τροφίμων είναι ένας τομέας με οξύ, έντονο και ταυτόχρονα υγιή ανταγωνισμό, ο οποίος λειτουργεί προς όφελος των καταναλωτών.

Πρόθεση των λιανεμπόρων είναι να γίνεται όντως σύγκριση ίδιων προϊόντων, προκειμένου να μην δημιουργηθεί αναστάτωση ή προβλήματα στην αγορά από τυχόν λάθος συγκρίσεις τιμών και ενδεχόμενα εσφαλμένα συμπεράσματα, στα οποία μπορεί να οδηγηθούν οι καταναλωτές.

Η δυσμενής θέση μικρών υπεραγορών

Το εύλογο ερώτημα επίσης που προκύπτει είναι κατά πόσο υπεραγορές μικρού βεληνεκούς, οι οποίες δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο αριθμό προσωπικού, θα είναι σε θέση να ανανεώνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αν όχι σε καθημερινή βάση, τις λίστες με τις αναθεωρημένες τιμές προϊόντων.

Υπενθυμίζεται ότι η εφαρμογή e-kalathi θα αναγράφει τις τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών, από τις υπεραγορές, οι οποίες αποφάσισαν να συμμετέχουν, με στόχο οι καταναλωτές να έχουν σαφή εικόνα της αγοράς.

Δεν θα πρέπει να συγχέεται με το e-kofini, στο οποίο θα αναγράφονται οι τιμές λαχανικών και φρούτων, όπως τις ορίζουν τόσο οι παραγωγοί στις λαϊκές όσο και οι υπεραγορές.

Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραλείπεται το γεγονός ότι οι υπεραγορές, μέσω διαφημιστικών σποτ, διαφημιστικών φυλλαδίων (έντυπων ή ηλεκτρονικών), ηλεκτρονικών καταστημάτων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαχρονικά προβάλλουν έντονα τιμές, προσφορές και εκπτώσεις σε προϊόντα προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές.

Δειτε Επισης

Η CPO φέρνει την Korres στο Mall of Cyprus-Ποιο είναι το ελληνικό brand που κατέφθασε στο εμπορικό κέντρο
Ετήσια αύξηση στην αξία κύκλου εργασιών στο χονδρικό εμπόριο και στα οχήματα το α΄ τρίμηνο
Προετοιμάζουν το έδαφος για απότομη αύξηση των τιμών καυσίμων οι πρατηριούχοι-«Απλώς ακολουθούμε τις τιμές»
Θέλουν να ανοίξει ξανά για τα αυτοκίνητα η Μακαρίου και ζητούν να εφαρμοστεί άμεσα η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Wolt+ Weeks: Εκπτώσεις μέχρι το 50% στο Wolt market και το 40% σε επιλεγμένα εστιατόρια μέχρι τις 29 Ιουνίου
M. Αντωνίου: Γιατί το «e-kalathi» δεν οδηγεί στη φθηνότερη υπεραγορά-Η ατυχής επιλογή προϊόντων και η πρώτη αποτίμηση
Συμφόρηση απόψεων για το άνοιγμα της Μακαρίου...«Πρέπει να είναι προορισμός και όχι κέντρο διέλευσης»
Α. Χατζηαδάμου: Δυσμενής διάκριση η μη συμμετοχή καταστημάτων που λειτουργούν ως υπεραγορές στο e-kalathi
Με ειδοποίηση πτώσης τιμής το «e-kalathi»... Η επίσημη πρώτη και ο οδηγός χρήσης για την ηλεκτρονική πλατφόρμα
Τα κύρια συμπεράσματα και οι θέσεις των θεσμικών και επιχειρηματικών φορέων για τη λεωφόρο Μακαρίου