Α. Άννινος: Τα «γκρίζα αυτοκίνητα» και οι ανακλήσεις-Μας φορτώνουν εκκρεμότητα και ευθύνη που δεν μας αναλογεί

Την έντονη αντίθεση και ανησυχία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων & Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ) και των μελών του προκαλεί η πρόθεση του Υπουργείου Μεταφορών και της Βουλής να τους... φορτώσουν μια τεράστια εκκρεμότητα.

Αυτή που αφορά την διευθέτηση των εκκρεμουσών ανακλήσεων αυτοκινήτων, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η νομοθεσία και ο φοβερός όγκος δουλειάς που απαιτείται για την επίλυση μιας κατάστασης που, όπως την χαρακτηρίζει μιλώντας στο InBusinessNews o πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ), Αλέξης Άννινος, λόγω του όγκου της, είναι μη διαχειρίσιμη.

Μιλώντας για το ζήτημα που αφορά τους ελαττωματικούς αερόσακους Takata στην Κύπρο, ο κ. Άννινος εξήγησε στο InBusinessNews ότι για πολλά χρόνια υπήρχε ένα κενό με τα αυτοκίνητα χωρίς Ευρωπαϊκή Έγκριση Τύπου, τα οποία δεν τύγχαναν ενημέρωσης και χειρισμού ανακλήσεων.

Γεγονός που, όπως υπέδειξε, ήρθε στην επιφάνεια τον τελευταίο μήνα, μετά τη θανατηφόρα οδική σύγκρουση στο Αυγόρου, με εισαγόμενο αυτοκίνητο της Ιαπωνίας.

Από το δυστύχημα, σύμφωνα με τον κ. Άννινο, διαφάνηκε ότι για πολλά χρόνια τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν περιλαμβάνονταν στην τακτική πληροφόρηση των κατασκευαστών προς τους γενικούς διανομείς, και ως εκ τούτου δεν περιλήφθηκαν μέσα στις ανακλήσεις.

Εμείς προειδοποιήσαμε...

Αυτά τα λεγόμενα «γκρίζα αυτοκίνητα», που εισάγονται από τρίτες χώρες εκτός Ε.Ε. αποτελούν το 60% των εγγραφών αυτοκινήτων στην Κύπρο και για αυτά τα οχήματα δεν έγινε ανάκληση ή ενημέρωση προς τους ιδιοκτήτες τους.

«Δεν ήταν τα μέλη του ΣΕΜΗΟ, οι γενικοί διανομείς, οι οποίοι εισήγαγαν και τοποθέτησαν στην αγορά αυτά τα αυτοκίνητα. Ούτε τα επιθεωρήσαμε, ούτε τα εγγράψαμε, ούτε τα πουλούσαμε για τόσα πολλά χρόνια.

Δηλαδή, δεν είμαστε εμείς που δημιουργήσαμε αυτή την εκκρεμότητα, η οποία αφέθηκε να συσσωρευτεί. Εμείς προειδοποιούσαμε για αυτή την κατάσταση», υπογράμμισε ο κ. Άννινος.

Όπως σημείωσε περαιτέρω, αυτά τα αυτοκίνητα είναι εκτεθειμένα και ο ΣΕΜΗΟ απευθύνει έκκληση προς τα μέλη του να συνεργαστούν, ώστε να συμβάλουν στην επίλυση του προβλήματος που συσσωρεύτηκε.

«Διότι μιλάμε για πολύ μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων, για τα οποία μπορεί να εκκρεμούν από μηδέν μέχρι και αρκετές ανακλήσεις, ιδιαίτερα για αυτοκίνητα που δεν έτυχαν χειρισμού για αρκετά χρόνια», επισήμανε.

Δεν θα αναλάβουμε την ευθύνη

Παράλληλα, όμως, ο κ. Άννινος ξεκαθάρισε ότι τα μέλη του ΣΕΜΗΟ δεν μπορούν να αναλάβουν νομικές ή άλλες ευθύνες που δεν τους αναλογούν, «από τη στιγμή που το ζήτημα δεν προέκυψε εξαιτίας μας, ούτε είχαμε οποιανδήποτε ανάμειξη».

Σε μια προσπάθεια να λύσει το ζήτημα, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών έστειλε στους γενικούς διανομείς όλο τον στόλο των αυτοκινήτων του μητρώο του, για τις μάρκες που διανέμει ο καθένας τους, ώστε οι γενικοί διανομείς να αποταθούν στους κατασκευαστές και να προχωρήσουν σε όσες ανακλήσεις εκκρεμούν.

«Μιλάμε για πέραν των 700.000 αυτοκινήτων, από τα οποία εάν το 50% είναι αυτοκίνητα χωρίς Ευρωπαϊκή Έγκριση Τύπου, πρόκειται για πέραν των 300.000 αυτοκινήτων», εξήγησε.

«Μιλάμε για ένα τεράστιο αριθμό αυτοκινήτων και ένα όγκο εργασίας που κανένας δεν κλήθηκε να διαχειριστεί σε τέτοια κλίμακα οπουδήποτε στον κόσμο», πρόσθεσε.

Ο ευρωπαϊκός κανονισμός και τα ερωτήματα

Γενικότερα, όσον αφορά το ζήτημα των ανακλήσεων υπάρχει ευρωπαϊκός κανονισμός, ο οποίος στην Κύπρο έχει ενσωματωθεί σε νομοθεσία.

Σύμφωνα με τον κανονισμό, ο οποίος αφορά και τα αυτοκίνητα, ένας εμπορευόμενος που τοποθετεί προϊόν στην αγορά έχει ευθύνη για την ασφάλεια του προϊόντος, καθώς και αργότερα στις περιπτώσεις πιθανών ανακλήσεων.

«Σε περίπτωση που ο εισαγωγέας αυτοκινήτων δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του, τότε αναλαμβάνει πρωτοβουλία η αρμόδια αρχή, δηλαδή-στην περίπτωση της Κύπρου-το Τμήμα Οδικών Μεταφορών», ανέφερε ο κ. Άννινος, ο οποίος διερωτήθηκε για το γεγονός ότι από την συνεδρία της Τρίτης στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού, απουσίαζαν από το κάδρο οι εισαγωγείς αυτοκινήτων και το Τμήμα Οδικών Μεταφορών.

«Το οποίο αποφάσισε να μετατοπίσει το πρόβλημα σε εμάς και πλέον να έχει απαιτήσεις για τον όγκο της ευθύνης που μας μετέφερε», υπογράμμισε.

Τα ερωτήματα του ΣΕΜΗΟ είναι αρκετά και χρήζουν απαντήσεων:

  • Εάν χρειάζονται αρκετά χρόνια για να διεκπεραιωθεί αυτός ο όγκος εργασίας, ποιος θα διαχειριστεί την κρίση που θα προκύψει;
  • Ποιος θα εξυπηρετεί τους πελάτες, ποιος θα βάζει ραντεβού και να τους εξηγεί ότι θα εξυπηρετηθούν μετά από μήνες ή χρόνια;
  • Στις περιπτώσεις των παλαιών αυτοκινήτων στις οποίες δεν θα μπορεί να γίνει ανάκληση ποιος θα αντιμετωπίσει τους πελάτες;

«Πρόκειται για μια φοβερή εκκρεμότητα την οποία ρίχνουν στους ιδιώτες, χωρίς να ενδιαφέρονται για το εάν υπάρχει τρόπος διευθέτησης», τόνισε ο κ. Άννινος.

Η αγορά αυτοκινήτου

Ερωτηθείς εξάλλου σχετικά, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων εξέφρασε ικανοποίηση για τους αριθμούς της αγοράς αυτοκίνητου κατά το 2024, λέγοντας ότι «φαίνεται ότι η αγορά κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα».

«Ο καθένας μας όταν έχει την ανάγκη να αγοράσει αυτοκίνητο καθοδηγείται από αυτή. Κάποιοι μπορεί να το καθυστερήσουν, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς και άλλους παράγοντες, αλλά στο τέλος της ημέρας οι περισσότεροι αγοράζουν αυτοκίνητα για να καλύψουν τις ανάγκες τους», σημείωσε.

Δειτε Επισης

Ασταμάτητο το ράλι των τιμών του καφέ-Σε υψηλό 50 ετών ο arabica
Garcon's: Ο νέος all day προορισμός του Mall of Engomi (photos)
Black Friday: Επεκτάθηκε, αλλά ατόνησε-Χαμηλές προσδοκίες και μούδιασμα στην αγορά
Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Anymaster: Η πλατφόρμα με χρηματοδότηση από τη Lamda επεκτείνεται στην Αθήνα
Προϊόντα 21 κυπριακών εταιρειών στην διεθνή έκθεση «Alles für den Gast» στην Αυστρία
Σε ιδιαίτερα θετική πορεία οι πωλήσεις πετρελαιοειδών από τα πρατήρια καυσίμων-Αύξηση 8,9%,
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Η δυναμική της Λευκωσίας και οι επενδυτικές ευκαιρίες που κάνουν τη διαφορά