Να επενδύσω ή όχι σε podcast ads; Οι αριθμοί κάνουν θόρυβο…
Παναγιώτης Όθωνος 10:21 - 27 Νοεμβρίου 2024
Τα podcasts έχουν καθιερωθεί ως ένα ισχυρό Μέσο επικοινωνίας και ψυχαγωγίας στην Ευρώπη άρα και η δική μας (μικρή) αγορά δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί από το booming. Σε πραγματικό χρόνο ο κάθε χρήστης μπορεί να γίνει podcaster και αυτό με ελάχιστο budget πχ 2 μικρόφωνα – 2 κάμερες, ελάχιστη γνώση μοντάζ και ελάχιστη αισθητική και το podcast είναι έτοιμο. Ας μην ξεχνάμε ότι η ουσία του Podcast βρίσκεται στο περιεχόμενο, στην ατάκα ή στην εξειδικευμένη – τεκμηριωμένη θέση ή άποψη.
Ένα από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα της διαφήμισης σε podcast είναι η αποτελεσματικότητα. Είναι γεγονός πλέον ότι οι ακροατές βρίσκουν τις διαφημίσεις στα podcast πιο αυθεντικές και λιγότερο ενοχλητικές, ειδικά όταν παρουσιάζονται από τον οικοδεσπότη (host-read ads).
Οι host-read διαφημίσεις, έχουν υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης, καθώς οι ακροατές αισθάνονται ότι το προϊόν ή η υπηρεσία υποστηρίζεται πραγματικά από το άτομο που εμπιστεύονται.
Σε αντίθεση με παραδοσιακές διαφημιστικές καμπάνιες, η διαφήμιση σε podcast παρέχει πιο ακριβή δεδομένα μέτρησης και απόδοσης. Μέσω εργαλείων ανάλυσης, οι διαφημιστές μπορούν να παρακολουθούν την αλληλεπίδραση, το ποσοστό ακρόασης και την ανταπόκριση του κοινού. Η χρήση μοναδικών κωδικών προσφοράς και προσαρμοσμένων URL επιτρέπει την άμεση μέτρηση της αποτελεσματικότητας των καμπανιών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Backlinko, υπάρχουν πάνω από 546 εκατομμύρια ακροατές podcast παγκοσμίως. Το 47% του πληθυσμού των ΗΠΑ άνω των 12 ετών ακούει ένα podcast τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
Οι διαφημίσεις σε podcast μπορούν να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα του προϊόντος έως και 67%, ενώ οι ακροατές είναι 4 φορές πιο πιθανό να αναζητήσουν πληροφορίες για το προϊόν μετά την ακρόαση.
Το 2024, οι παγκόσμιες δαπάνες για διαφημίσεις podcast υπολογίστηκαν σε 4,02 δισεκατομμύρια δολάρια (ΝΑΙ δις). Αντίστοιχη είναι η τάση και στην Ευρώπη. Επίσης, οι πλατφόρμες YouTube, το Spotify και Apple Podcasts συμβάλουν στην παγκόσμια κυριαρχία των podcast.
Το podcast ως νέο Μέσο φαίνεται να έχει πλεονέκτημα στην στόχευση αλλά και την εμπλοκή ακροατών στην διαδικασία. Ας μην πάμε μακριά, στις πρόσφατες Προεδρικές Εκλογές είδαμε τους υποψηφίους να επιλέγουν να επικοινωνούν μέσω podcast αφού έστω και «πειραματικά» είχαν την ευκαιρία να τσαλακωθούν συνειδητά χωρίς πολιτικό κόστος καθώς και να μιλήσουν σε μια γλώσσα την οποία δεν μπορούν να εφαρμόσουν στα παραδοσιακά Μέσα. Παράλληλα στόχευσαν και σε ένα τεράστιο κοινό που δεν ακολουθεί πλέον τα παραδοσιακά Μέσα για ενημέρωση.
Επιπρόσθετα, τα podcast εστιάζουν σε συγκεκριμένες θεματικές, από την τεχνολογία και την υγεία έως την επιχειρηματικότητα και την ψυχαγωγία ή την αυτοβελτίωση, ενώ οι διαφημίσεις μπορούν να τοποθετηθούν εντέχνως ως περιεχόμενο σε κοινά που ενδιαφέρονται πραγματικά για το μήνυμα.
Στρατηγικά που θα έδινα βάση; Στην συναισθηματική σύνδεση του χρήστη με το Μέσο! Με δεδομένο ότι τα podcast προσφέρουν μια προσωπική εμπειρία ακρόασης, εντοπίζουμε ένα σοβαρό πλεονέκτημα που δεν είναι άλλο από το engagement, αφού οι ακροατές αναπτύσσουν σχέση εμπιστοσύνης με τους podcasters, κάτι που ενισχύει τη συναισθηματική σύνδεση με το περιεχόμενο άρα και τις διαφημίσεις. Αυτό το επίπεδο δέσμευσης δεν μπορεί να επιτευχθεί εύκολα με άλλες μορφές διαφήμισης.
Εν κατακλείδι, η επένδυση σε διαφημίσεις μέσω podcast είναι μια στρατηγική επιλογή που συνδυάζει υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), πρόσβαση σε εξειδικευμένα κοινά και αυξημένη εμπιστοσύνη από το ακροατήριο. Καθώς η βιομηχανία συνεχίζει να εξελίσσεται, οι επιχειρήσεις που αξιοποιούν έγκαιρα αυτήν την ευκαιρία θα βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση, χτίζοντας μακροχρόνιες σχέσεις με το κοινό τους.
Υ.Γ.: SOS η συναισθηματική σύνδεση του χρήστη με το podcast ως Μέσο μπορεί να αποτελέσει κλειδί!.
*Διευθυντής Ραδιοφωνικού Τομέα ALPHA Κύπρου / Επικοινωνιολόγος