Ε. Λοϊζίδης: Το συστατικό της επιτυχίας για ένα ξενοδοχείο και τα μελλοντικά πλάνα της εταιρείας για επέκταση

Το συστατικό της επιτυχίας για ένα ξενοδοχείο, καθώς και τα πλάνα τόσο του ιδίου όσο και των παιδιών του για επέκταση των δραστηριοτήτων τους στον ξενοδοχειακό τομέα, αποκαλύπτει ο ιδιοκτήτης του Mayfair Hotel και Πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ Πάφου, Ευριπίδης Λοϊζίδης.

Παράλληλα, σε συνέντευξή του στον «Ξενοδόχο» εκφράζει τη βεβαιότητα ότι η Πάφος έχει όλα τα φόντα και μπορεί τα επόμενα χρόνια να αναδειχθεί σε ολόχρονο τουριστικό προορισμό, ενώ αναλύει τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Σε σχέση, μάλιστα, με τις προκλήσεις του τομέα τονίζει ότι «η εποχικότητα είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που πρέπει να λυθεί για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε κόσμο στην τουριστική βιομηχανία».

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΛΟΙΖΙΔΗΣ

Κύριε Λοϊζίδη, αρχικά θα θέλαμε να μας πείτε πόσα χρόνια ασχολείστε με τον ξενοδοχειακό τομέα και τι ήταν αυτό που σας οδήγησε να ασχοληθείτε με αυτόν;

Με τον τομέα ασχολούμαι πολύ ενεργά τα τελευταία 38 χρόνια. Υπήρξε μία περίοδος μετά την αποφοίτηση μου από τις σπουδές στη Βρετανία που δειλά-δειλά εκεί ξεκίνησα εκεί με κάποια μικρά hostels. Είμαι αρκετά χρόνια στην βιομηχανία και πλέον έχω αποκτήσει αρκετή εμπειρία.

Σε ό,τι αφορά το τι με οδήγησε να ασχοληθώ με τον τομέα, θα ήθελα να σας αποκαλύψω κάτι που έγινε όταν ήμουν πολύ μικρός. Σε μία έκθεσή μου όταν ήμουν μαθητής της έκτης τάξης του δημοτικού είχα γράψει ότι θα ήθελα να κτίσω ένα ξενοδοχείο. Πώς μου εμποτίστηκε αυτό το πράγμα στη ζωή μου δεν ξέρω. Ίσως ήταν γραφτό να ασχοληθώ με αυτόν τον τομέα.

Άρα είστε ξενοδόχος πρώτης γενιάς…

Ναι είμαι ξενοδόχος πρώτης γενιάς. Δεν υπήρξε οποιαδήποτε άλλη σχέση της οικογένειας μου με τον τομέα.

Τι σας δίδαξε η μέχρι σήμερα πορεία σας στον χώρο της ξενοδοχειακής βιομηχανίας;

Ένα από τα βασικά διδάγματα της πορείας μου είναι ότι για να επιτύχει ένα ξενοδοχείο, πρέπει να συνδυάζει το κόστος με την ποιότητα, το λεγόμενο value for money. Δηλαδή, να μπορεί το ξενοδοχειακό κατάλυμα να ξεπερνά την προσδοκία του πελάτη και την ίδια ώρα η επιχείρησή του να είναι επικερδής.

Αυτό πιστεύω είναι το συστατικό της επιτυχίας και το κάθε ξενοδοχείο μπορεί να βρει το δυνατό σημείο του προκειμένου να φθάσει στην επιτυχία. Αυτή είναι η απάντηση, δεν υπάρχει κάτι άλλο μαγικό.

Και των τριών και του ενός και των πέντε αστέρων ξενοδοχεία μπορούν να φθάσουν στην επιτυχία, φθάνει να είναι επαγγελματίες και να συνδυάζουν το κόστος με την ποιότητα.

Τι είναι αυτό που σας συναρπάζει περισσότερο σε αυτόν τον χώρο;

Το γεγονός ότι καμία μέρα δεν είναι ίδια με την προηγούμενη. Καθημερινά καλείσαι να ασχοληθείς και να αντιμετωπίσεις διαφορετικά πράγματα, δεν βαριέσαι και εάν είσαι άτομο που σου αρέσει να συναναστρέφεσαι με κόσμο, είναι η βιομηχανία στην οποία μπορείς να πετύχεις. Όπως προείπα, εάν αγαπάς αυτό που κάνεις, τότε σίγουρα θα πετύχεις.

Mayfair Hotel1 Mayfair Hotel2 Mayfair Hotel3 Mayfair Hotel4
Mayfair Hotel1 Mayfair Hotel2 Mayfair Hotel3 Mayfair Hotel4

Τι μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας για τα μελλοντικά σας σχέδια/επενδύσεις/αγορές για το 2024 και πιο πέρα;

Αυτή τη στιγμή διαθέτω δύο ξενοδοχεία, ένα στην Κύπρο και ένα στην Ελλάδα. Νιώθω τυχερός που τα παιδιά μου αποφάσισαν να ακολουθήσουν τα χνάρια μου και να ασχοληθούν με τον ξενοδοχειακό τομέα.

Έχουν μπει ήδη στον χώρο αρκετά βαθιά και πλέον σκεφτόμαστε πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να επεκτείνουμε περαιτέρω τις δραστηριότητές μας, τόσο σε management όσο και σε ιδιόκτητο επίπεδο.

Κύριε Λοϊζίδη, πώς αποτιμάτε τη φετινή την καλοκαιρινή σεζόν, τόσο για το ξενοδοχείο σας όσο και για την επαρχία Πάφου ευρύτερα.

Για το ξενοδοχείο μας στην Πάφο, ίσως η φέτος να ήταν η καλύτερη χρονιά που είχαμε ποτέ, και απ’ ότι καταλαβαίνω και οι συνάδελφοι-ξενοδόχοι της επαρχίας κατέγραψαν μία εξαιρετική σεζόν. Ένα ευχάριστο γεγονός ήταν ότι για τα περισσότερα ξενοδοχεία η περίοδος εργασιών δεν ήταν για έξι ή για επτά μήνες, αλλά είναι για οκτώ ή και για εννέα μήνες.

Ποια είναι τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και με ποιο τρόπο μπορούν να αντιμετωπιστούν;

Ένα από τα κύρια ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο είναι το λειτουργικό κόστος. Τα τελευταία χρόνια είχαμε μία ραγδαία αύξηση στο ηλεκτρικό ρεύμα, στις αγορές κλπ και ελπίζουμε πραγματικά ότι από δω και πέρα θα ηρεμήσουν τα πράγματα και θα βελτιωθούν κάπως τα πράγματα, γιατί πραγματικά αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Ένα άλλο πολύ σοβαρό ζήτημα που απασχολεί την βιομηχανία είναι το θέμα του προσωπικού, το οποίο συνεχώς οξύνεται. Κατά την άποψή μου, το πρόβλημα αυτό έχει να κάνει και με την εποχικότητα. Δεν μπορείς να έχεις Κύπριους στη βιομηχανία από τη στιγμή που τους προσφέρεις εργασία για έξι ή για εφτά ή για οκτώ μήνες. Αυτό, εκτιμώ, είναι αδιανόητο, γιατί ένας που θέλει να δουλέψει, θέλει να δουλεύει 12 μήνες και να έχει ένα κανονικό μισθό που να καλύπτει τις ανάγκες του. Το ενοίκιο ή η δόση δανείου πρέπει να καταβάλλεται κάθε μήνα όλο τον χρόνο, όχι μόνο για οκτώ ή για εννέα μήνες.

Συνεπώς, η εποχικότητα είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που πρέπει να λυθεί για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε κόσμο στην τουριστική βιομηχανία.

Επίσης, επειδή η Κύπρος έχει αναπτυχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της ιδιαίτερα σε προσωπικό μόνο με Κύπριους και ως εκ τούτου πρέπει να δοθούν άδειες για πρόσληψη προσωπικού από τρίτες χώρες. Έχουν δοθεί ήδη κάποιες άδειες, αλλά οι διαδικασίες χρήζουν βελτίωσης.

Mayfair Hotel5 Mayfair Hotel6 Mayfair Hotel7 Mayfair Hotel8
Mayfair Hotel5 Mayfair Hotel6 Mayfair Hotel7 Mayfair Hotel8

Μπορεί η Πάφος να αναδειχθεί σε έναν ολόχρονο τουριστικό προορισμό; Αν ναι, πώς και ποιες οι ενδείξεις μέχρι στιγμής;

Η Πάφος σίγουρα μπορεί να αναδειχθεί σε ολόχρονο προορισμό γιατί ήδη αρκετά ξενοδοχεία παραμένουν ανοικτά περισσότερους μήνες σε σχέση με προηγουμένως. Για φέτος έχουμε ήδη ενημέρωση ότι θα υπάρχουν διαθέσιμες 11.000 κλίνες την χειμερινή περίοδο στην Πάφο.

Επίσης, σε πολλά ξενοδοχεία της επαρχίας η αναστολή των εργασιών τους ξεκινά τον Δεκέμβριο μέχρι και τον Φεβρουάριο. Δηλαδή, ο Νοέμβριος και ο Μάρτιος σε πολύ μεγάλο βαθμό έχει κερδηθεί με την μεγάλη πλειοψηφία των ξενοδοχείων να παραμένουν ανοιχτά.

Με βάση τα δεδομένα αυτά, πιστεύω ότι η Πάφος πλησιάζει ολοένα και περισσότερο στον χρόνο να καταστεί ολόχρονος προορισμός και μπορεί να το καταφέρει τα επόμενα χρόνια. Προς την κατεύθυνση αυτή συμβάλλει και η λειτουργία τριών πανεπιστημίων στην Πάφο.

Γενικά τολμώ να πω ότι η Πάφος τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολύ όμορφη, έχει αναπτυχθεί σημαντικά και έχει όλα τα φόντα για να τα καταφέρει και να αναδειχθεί σε ολόχρονο προορισμό.

Συνεπώς θεωρείται ότι οι προοπτικές είναι ευοίωνες για την Πάφο;

Ναι το πιστεύω πολύ αυτό. Οι προοπτικές πραγματικά είναι πολύ καλές και ευοίωνες, αλλά ας μην ξεχνάμε το τι συμβαίνει δίπλα μας, το οποίο, δυστυχώς, μας ανησυχεί όλους κι ευελπιστούμε ότι η όλη αστάθεια στην περιοχή μας θα αμβλυνθεί.

Mayfair Hotel9 Mayfair Hotel10 Mayfair Hotel11 Mayfair Hotel12
Mayfair Hotel9 Mayfair Hotel10 Mayfair Hotel11 Mayfair Hotel12

Δειτε Επισης

Χρίστος Αγγελίδης: Οι στόχοι και προτεραιότητες του νέου Γενικού Διευθυντή του ΠΑΣΥΞΕ
Έτσι θα γίνει το Palm Beach Resort-Η αναβίωση του εμβληματικού ξενοδοχείου της Λάρνακας (photos)
To Sunprime Protaras Beach Hotel παίρνει και φέτος διεθνή πρωτιά
«Πράσινο» από Έφορο Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων στο σχέδιο για έργα αναβάθμισης ξενοδοχείων σε ύπαιθρο και ορεινά
Μελέτη προσβασιμότητας για τον προορισμό από την ΕΤΑΠ Πάφου
Στους 100 πιο πράσινους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου η Πάφος
ΕΤΑΠ Πάφου: Επιτυχία και συμμετοχή σε νέο πρόγραμμα για «Έξυπνο Τουρισμό»
Η ΕΤΑΠ Πάφου συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για θρησκευτικό τουρισμό
Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου συζήτησε με την Easyjet Holidays η ΕΤΑΠ Αμμοχώστου
Ανοικτά τα μισά ξενοδοχεία της Κύπρου με τα περισσότερα σε Λάρνακα και Πάφο-Το ενδιαφέρον των Κυπρίων