Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών

Τις αρμόδιες αρχές να ερευνήσουν σε βάθος για να διαφανούν οι λόγοι της διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής μεταξύ των επαρχιών στο θέμα της τιμής των καυσίμων, καλεί ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, ενώ λέει ότι τουλάχιστον στην επαρχία Λευκωσίας «δεν φαίνεται να λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός».

Σε ανακοίνωση, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών αναφέρει ότι οι ψηλότερες και οι χαμηλότερες λιανικές τιμές παρατηρούνται κατά κανόνα μόνο στη Λευκωσία και ως εκ τούτου «οι καταναλωτές των άλλων επαρχιών δεν μπορούν να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές».

Σύμφωνα με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, στην επαρχία Λευκωσίας υπάρχει «πολύ μεγάλη απόκλιση μεταξύ της ψηλότερης και της χαμηλότερης» τιμής καυσίμων, με την απόκλιση στις 14 Νοεμβρίου για την τιμή της βενζίνης 95 να ανέρχεται στα 12 σεντς το λίτρο, για το πετρέλαιο κίνησης στα 14 σεντς το λίτρο και για το πετρέλαιο θέρμανσης στα 28,8 σεντς το λίτρο.

Αναφέρει ότι τη ψηλότερη μέση τιμή για όλα τα είδη καυσίμων την έχει η επαρχία Πάφου, ενώ η επαρχία Αμμοχώστου έχει τη μικρότερη απόκλιση μεταξύ της ψηλότερης και της χαμηλότερης τιμής.

Σύμφωνα με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών, «τουλάχιστο στην επαρχία Λευκωσίας δεν φαίνεται να λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός».

Αναφέρει ότι το μέσο περιθώριο κέρδους που παραχωρείται από τις εταιρείες εισαγωγής πετρελαιοειδών στα πρατήρια λιανικής πώλησης είναι 6 - 6,5 σεντς το λίτρο και προσθέτει πως «δεν μπορεί σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού να υπάρχουν οι αποκλίσεις τιμής που παρατηρούνται τον τελευταίο χρόνο που το Σεπτέμβριο 2024 έφθασαν τα 21 μέχρι τα 23 σεντς το λίτρο».

«Το επιχείρημα που προβάλλεται από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ότι οι μεγάλες αποκλίσεις των τιμών είναι ένδειξη υγιούς και έντονου ανταγωνισμού, στην παρούσα περίπτωση των λιανικών τιμών των πετρελαιοειδών δεν φαίνεται να ευσταθεί», προσθέτει.

Αναφέρει επίσης ότι «φαίνεται να υπάρχει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική σε κάθε επαρχία χωριστά» και «αυτό θα πρέπει να μελετηθεί για να διαφανούν οι λόγοι της διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής μεταξύ των επαρχιών».

Προσθέτει ότι οι ενδείξεις για στρεβλώσεις στην εμπορία καυσίμων συνεχίζουν να υπάρχουν.

«Η δημόσια δήλωση του Υπουργού Ενέργειας ότι το σύστημα παρακολούθησης της εμπορίας καυσίμων παρουσιάζει αδυναμίες και γίνονται ενέργειες για αλλαγή του ή τροποποίησή του δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για όσα παρατηρούνται στην εμπορία των καυσίμων», προσθέτει.

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών αναφέρει πως από καιρό σημείωνε τις αδυναμίες του συστήματος και ζητούσε απαντήσεις.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που Συνδέσμου Καταναλωτών, στις 16 Νοεμβρίου του 2024, η μέση τιμή για τη Βενζίνη 95 στην Αμμόχωστο ήταν € 1,435, στην Λάρνακα €1,432, στη Λεμεσό €1,437 στη Λευκωσία €1,435 και στη Πάφο €1,46.

Για το πετρέλαιο κίνησης, η μέση τιμή στην Αμμόχωστο ήταν € 1,598 , στην Λάρνακα €1,594, στη Λεμεσό €1,607, στη Λευκωσία € 1,596 και στην Πάφο €1,621.

Για το πετρέλαιο θέρμανσης, η μέση τιμή στην Αμμόχωστο ήταν €1,166 , στην Λάρνακα € 1,161, στη Λεμεσό €1,164, στη Λευκωσία € 1,163 και στην Πάφο €1,169.

Δειτε Επισης

Αυτά είναι τα 19 σχέδια για ανέργους και εργαζομένους που θα «τρέξει» η ΑνΑΔ το 2025-Όλες οι πληροφορίες
Γιώργος Παπαναστασίου: Καλά νέα για το έργο η συμμετόχη της Meridiam στον GSI-Προχωρά κανονικά η Κ.Δ.
H πληθώρα και το άλμα των κενών θέσεων εργασίας-Οι κλάδοι με τις περισσότερες
Τζώρτζια Κωνσταντίνου-Παναγιώτου: Ανησυχώ για τον τομέα της δικαιοσύνης και των διοικητικών υπηρεσιών
Φτάνει στο peak της χρονιάς η κίνηση στις υπεραγορές-Οι προσφορές «σώζουν» το αυξημένο κόστος
Σε εικονική λειτουργία με εικονικούς πελάτες το e-kalathi...Ο τρόπος λειτουργίας και εφαρμογής της πλατφόρμας
Αξιολογεί τις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών η ΚΤΚ-Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής αυξημένων κεφαλαίων
Αυτά είναι τα στοχευμένα μέτρα της Ελληνικής για στήριξη της κοινωνίας, των νοικοκυριών και των ευάλωτων ομάδων
Βαλεντίνος Πολυκάρπου: Σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη του τομέα της τεχνολογίας τα διατάγματα Παναγιώτου
Ανοίγει ο δρόμος για περισσότερους εργαζόμενους υψηλής ειδίκευσης από τρίτες χώρες και αλλοδαπούς φοιτητές