Ανεβαίνουν οι πωλήσεις της Amazon-Πώς προετοιμάζεται για τα Χριστούγεννα

Η Amazon ανακοίνωσε κέρδη και πωλήσεις τρίτου τριμήνου πάνω από τις εκτιμήσεις της Wall Street, που οδηγήθηκαν από τις ευνοϊκές πωλήσεις λιανικής, στέλνοντας τις μετοχές της με άνοδο 5,7% μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης.

Η εταιρεία ανέφερε ότι αναμένει υγιή αποτελέσματα στο τρίμηνο των εορτών, το μεγαλύτερο του έτους, χάρη στους ταχύτερους χρόνους αποστολής της και την κίνηση να αποθηκεύει είδη χαμηλότερου κόστους. Τα αισιόδοξα αποτελέσματα της Amazon θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν μια καλύτερη από ό,τι φοβόταν εορταστική περίοδο για τους λιανοπωλητές, οι οποίοι προετοιμάζονται για τον πιο αργό ρυθμό αύξησης των εορταστικών πωλήσεων των τελευταίων έξι ετών.

Πριν από τρεις μήνες, στελέχη της Amazon προειδοποίησαν ότι οι καταναλωτές ήταν «προσεκτικοί με τις δαπάνες τους» και αναζητούσαν λιγότερο δαπανηρές επιλογές.

Η Amazon ανακοίνωσε βελτίωση 7% στις λιανικές πωλήσεις το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου στα 61,41 δις δολάρια. Η μετασυνεδριακή άνοδος της τιμής της μετοχής υπερκάλυψε την πτώση κατά την κανονική διαπραγμάτευση.

«Το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο στα κέρδη της Amazon ήταν η εκπληκτική βελτίωση των περιθωρίων κέρδους», δήλωσε ο Γκιλ Λούρια, επικεφαλής τεχνολογικής έρευνας στην D.A. Davidson. «Οι επενδυτές ανησυχούσαν για την ικανότητα της επιχείρησης λιανικής να διατηρήσει τα περιθώρια κέρδους και η Amazon κατάφερε στην πραγματικότητα να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους».

Κινεζικός ανταγωνισμός και δαπάνες για AI

Η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από εκπτωτικά καταστήματα λιανικής πώλησης όπως η Shein και η Temu, τα οποία πωλούν ένα ευρύ φάσμα αγαθών σε τιμές ευκαιρίας που αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα.

Όπως και οι ομότιμοι τεχνολογικοί όμιλοί της, η Amazon δήλωσε ότι αναμένει υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες για το άμεσο μέλλον, προκειμένου να βοηθήσει στην ανάπτυξη λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης. Σε μια κλήση με αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος Άντι Τζάσι χαρακτήρισε την τεχνητή νοημοσύνη «ίσως μια ευκαιρία τύπου once-in-a-lifetime» και ότι «την επιδιώκουμε επιθετικά».

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες αναμένεται να αυξηθούν σε περίπου 75 δις δολάρια φέτος από 48,4 δις δολάρια πέρυσι. Ο Τζάσι δήλωσε ότι η Amazon αναμένει ότι αυτό θα αυξηθεί το επόμενο έτος. Η Amazon Web Services, η επιχείρηση cloud της εταιρείας, ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 19% στα 27,5 δις δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Ήταν ο ταχύτερος ρυθμός ανάπτυξης σε επτά τρίμηνα για την AWS, η οποία αντιπροσωπεύει το ένα πέμπτο των συνολικών πωλήσεων της Amazon, αλλά περίπου τα δύο τρίτα των εσόδων της.

Αυξάνει το μερίδιο στις διαφημίσεις η Amazon

Η Amazon, ωστόσο, έχει αποσπάσει μέρος της διαφημιστικής δραστηριότητας της Google, καθώς έχει γίνει δημοφιλής στους διαφημιστές που επιθυμούν να αξιοποιήσουν μια έτοιμη δεξαμενή αγοραστών στον ιστότοπό της.

Οι διαφημιστικές πωλήσεις της Amazon αυξήθηκαν κατά 19% στα 14,3 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας οριακά τις προσδοκίες, χάρη εν μέρει στις διαφημιστικές θέσεις της Amazon στα καλάθια αγορών σε καταστήματα τούβλων και στις διαφημίσεις στην υπηρεσία ροής Prime Video.

Το μέσο σημείο της πρόβλεψης εσόδων της Amazon για το τέταρτο τρίμηνο – 185 δις δολάρια – μόλις που απέτυχε από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 186,16 δις δολάρια. Ο Luria δήλωσε ότι η εταιρεία ήταν συντηρητική σχετικά με το «πώς θα είναι η περίοδος των διακοπών, δεδομένου του υψηλού επιπέδου μεταβλητότητας γύρω από αυτό».

Η Amazon με έδρα το Σιάτλ ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στο τμήμα της στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 9% σε 95,5 δις δολάρια το τρίτο τρίμηνο. Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 158,9 δις δολάρια, έναντι της μέσης εκτίμησης των αναλυτών για 157,20 δις δολάρια.

Τα καθαρά κέρδη ήταν 15,3 δις δολάρια, αυξημένα κατά 55% από τα 9,9 δις δολάρια του 2023. Η Amazon ανακοίνωσε κέρδη 1,43 δολάρια ανά μετοχή, ξεπερνώντας τις προσδοκίες για 1,14 δολάρια ανά μετοχή.

Ο Τζάσι περικόπτει θέσεις εργασίας τον τελευταίο χρόνο και θα εφαρμόσει μια αμφιλεγόμενη πολιτική πέντε ημερών την εβδομάδα στο γραφείο από τον Ιανουάριο. Αυτό έχει προκαλέσει κάποιες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 500 που έστειλαν χθες επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο της AWS διαμαρτυρόμενοι για την αλλαγή.

Η Amazon σταμάτησε μια πρακτική που χρονολογείται από τουλάχιστον 23 χρόνια, να πραγματοποιεί ξεχωριστή τηλεδιάσκεψη με τον οικονομικό διευθυντή της και τους δημοσιογράφους, μειώνοντας τη διαφάνεια.

Δειτε Επισης

Τα Public Κύπρου παρουσίασαν το «Βιβλίο των Σχολείων ΙΙΙ»
Ανεβαίνουν οι πωλήσεις της Amazon-Πώς προετοιμάζεται για τα Χριστούγεννα
Κενή θέση εργασίας στην VitaTrace Nutrition-Τα καθήκοντα, τα προσόντα και τι προσφέρει η εταιρεία
Οι 10+1 τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Οι big spenders millennials και οι λάτρεις των διαδικτυακών αγορών Gen Z
Τα προϊόντα με μηδενικό ΦΠΑ από τις 4 Νοεμβρίου-Τι προβλέπει το Διάταγμα του Υπουργικού Συμβουλίου
Δανάη Ευθυμιοπούλου: Η EDA προσδίδει νέα δυναμική στις online αγορές
Νέα Bentley Continental GT Speed: Περισσότερο στιλ, πολυτέλεια και εκρηκτικές επιδόσεις
Πώς χειρίζεται ο Κύπριος καταναλωτής το ηλεκτρονικό εμπόριο-Μεγάλη έρευνα αποκαλύπτει την online συμπεριφορά του
Νίκη Ζαχαρίου: Το ταξίδι της πλατφόρμας Jinius και οι προτιμήσεις των καταναλωτών
Γ. Μαλέκκος: Η επόμενη γενιά του ηλεκτρονικού εμπορίου-Πρωταγωνιστές το ΑΙ και η ανάλυση δεδομένων