Στα κορυφαία 500 πανεπιστήμια παγκοσμίως το Πανεπιστήμιο Κύπρου-Η νέα κατάταξη
Δελτίο Τύπου 11:25 - 09 Οκτωβρίου 2024
Στα κορυφαία 401-500 πανεπιστημιακά ιδρύματα παγκοσμίως συμπεριλαμβάνεται το Πανεπιστήμιο Κύπρου σύμφωνα με την κατάταξη του Οργανισμού Times Higher Education (ΤΗΕ), ενώ για άλλη μια χρονιά κατατάσσεται πρώτο ανάμεσα στα κυπριακά πανεπιστήμια, σημειώνοντας άνοδο από την προηγούμενη χρονιά όπου κατατασσόταν στα κορυφαία 501-600.
Σύμφωνα με ανακοίνωση ο ΤΗΕ δημοσίευσε τα αποτελέσματα της διεθνούς κατάταξης των πανεπιστημίων για το έτος 2025 (THE World University Rankings 2025) με το Πανεπιστήμιο Κύπρου να συμπεριλαμβάνεται στα κορυφαία 401-500 πανεπιστημιακά ιδρύματα παγκοσμίως σύμφωνα με την κατάταξη THE, ενώ για άλλη μια χρονιά κατατάσσεται πρώτο ανάμεσα στα κυπριακά πανεπιστήμια, σημειώνοντας άνοδο από την προηγούμενη χρονιά όπου κατατασσόταν στα κορυφαία 501-600.
Σημειώνεται ότι η συμπερίληψη του Πανεπιστημίου Κύπρου, του πρώτου δημόσιου πανεπιστημίου της χώρας, στην κατάταξη αποδεικνύει για ακόμα μία φορά τη δυνατότητά του να ανταγωνίζεται στον διεθνή χώρο διδασκαλίας και έρευνας.
«Στα 35 χρόνια από την ίδρυσή του, το Πανεπιστήμιο Κύπρου διακρίνεται και συγκαταλέγεται σε όλες τις διεθνείς κατατάξεις κύρους. Χωρίς η συμπερίληψη στις κατατάξεις να αποτελεί αυτοσκοπό για το ίδρυμα, αποτελεί έναν δείκτη σύγκρισης με τα πανεπιστήμια διεθνώς», αναφέρεται.
Προστίθεται ακόμη ότι η κατάταξη φανερώνει, επίσης, τις δυνατότητες του Πανεπιστημίου Κύπρου για περαιτέρω άνοδο, πράγμα που θα προκύψει και μέσα από τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας του (ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα, ίδρυση και λειτουργία πανεπιστημιακών κλινικών κ.ά.).
Περαιτέρω εξηγείται ότι η κατάταξη ΤΗΕ World University Rankings αξιολογεί χιλιάδες πανεπιστημιακά ιδρύματα, ενώ στη φετινή έκδοση δημοσιεύονται τα κορυφαία 2.092 εξ αυτών.
Σημειώνεται ότι ο Οργανισμός THE αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παρόχους πληροφοριών για την ανώτατη εκπαίδευση και η συγκεκριμένη κατάταξη αποτελεί μία από τις πιο έγκυρες αξιολογήσεις πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.
Αναφέρεται ακόμη ότι η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται επιτρέπει την αξιολόγηση σε όλο το φάσμα της αποστολής των πανεπιστημίων, λαμβάνοντας υπόψη τη διδασκαλία, την έρευνα και την επίδρασή τους, τη μεταφορά γνώσης και τη διεθνή προοπτική.