Goldman Sachs: Άλμα 20 δολαρίων στο πετρέλαιο εάν το Ισραήλ κόψει τις ροές του Ιράν

Ο ένας μετά τον άλλο αναλυτές, traders και επενδυτικοί οίκοι αναθεωρούν προς τα επάνω τις εκτιμήσεις του για την τιμή του μαύρου χρυσού, που πάντως παρά το άλμα των 10 δολαρίων την τελευταία εβδομάδα, παραμένει διαχειρίσιμη. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει πολύ γρήγορα, εάν το Ισραήλ αποφάσιζε τελικά να πλήξει τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις του Ιράν και πολύ περισσότερο εφόσον η Τεχεράνη αποφάσιζε να κλείσει τα Στενά του Ορμούζ.

Η πιο πρόσφατη προειδοποίηση έρχεται από τη Goldman Sachs και κάνει λόγο για άνοδο των τιμών του πετρελαίου κατά 20 δολάρια το βαρέλι, από τα σημερινά επίπεδα των 77,8 δολαρίων το βαρέλι, σε περίπτωση πλήγματος στην ιρανική παραγωγή. Την Πέμπτη κατεγράφη άλμα 5%.

«Υπολογίζουμε ότι εάν έχουμε μία μείωση διαρκείας κατά 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως στην ιρανική παραγωγή, θα δούμε το πετρέλαιο να ανεβαίνει κατά 20 δολάρια το βαρέλι άμεσα», είπε στο CNBC ο Ντάαν Στρίβεν, επικεφαλής παγκόσμιων ερευνών της αγοράς εμπορευμάτων στην Goldman Sachs.

Ο ρόλος του ΟΠΕΚ

Θα μπορούσε να αποφευχθεί ένα τέτοιο σενάριο ακόμη και εάν το Ισραήλ τελικά πλήξει τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις; Η απάντηση του ειδικού της Goldman ήταν θετική. Μία δραματική αύξηση θα μπορούσε να αποτραπεί σε περίπτωση παρέμβασης από τον ΟΠΕΚ.

Τόσο η Σαουδική Αραβία όσο και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν αισθητά τη δική τους παραγωγή – εφόσον το θελήσουν.

Ακόμη και σε μία τέτοια περίπτωση, ωστόσο, θα υπήρχαν αναταράξεις στην αγορά και η τιμή θα μπορούσε να ανέβει κατά 10 δολάρια, δηλαδή κοντά στα 87 με 88 δολάρια το βαρέλι.

Να θυμίσουμε ότι το Ιράν, που είναι και το ίδιο μέλος του ΟΠΕΚ, είναι βασικός παίχτης της αγοράς πετρελαίου, παράγοντας περί τα 4 εκατ. βαρέλια ημερησίως ή το 4% της παγκόσμιας προσφοράς.

Ελέγχει δε τα Στενά του Ορμούζ, την πλέον σημαντική αρτηρία για τη μεταφορά του αργού παγκοσμίως.

Δειτε Επισης

«Εξοικονομώ-Αναβαθμίζω στις Κατοικίες (2024)»: Διαθέσιμα ακόμη €14 εκατ. για νέες αιτήσεις
Σχέδιο για αποθήκευση και επιστροφή προστίμων ρύπων στο Ταμείο ΑΠΕ ζητά η Βουλή-H απάντηση του Ρούσου
Κρίσιμο βήμα για την αναβάθμιση του «Προμηθέα» σε FSRU... Η επόμενη φάση για την πιστοποίηση του πλοίου
Αύξηση της ενεργειακής απόδοσης στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις-Δωρεάν ενεργειακοί έλεγχοι μέσω του EcoSMEnergy
ΑΔΜΗΕ: Στη φάση δεσμευτικών προσφορών ο διαγωνισμός για υποβρύχια καλώδια σε Δωδεκάνησα και ΒΑ Αιγαίο
Πιλοτική εγκατάσταση και λειτουργία έξυπνων μετρητών από την ΑΗΚ-Σε ποιες περιοχές θα εγκατασταθούν
Ξεκινούν οι γεωτρήσεις στον στόχο «Ηλέκτρα», τέλος Φεβρουαρίου γνωστά τα αποτελέσματα
Φωτοβολταϊκά σε γεωργικές αποθήκες και αγροτικές υποδομές χωρίς άδεια με νόμο που ψήφισε η Βουλή
Στασιμότητα σε όλα τα επιπέδα για την ηλεκτρική διασύνδεση-Οι εκκρεμότητες και οι διαφωνίες που παραμένουν
Οι μεγάλες πετρελαϊκές μετατρέπουν τα πρατήρια καυσίμων σε πρατήρια φόρτισης για την ηλεκτροκίνηση