Προσπάθειες για να βγει η πρώτη μορφή του e-kalathi τον Δεκέμβριο-Δεν απειλείται από το e-kofini

Στην τελική ευθεία φαίνεται ότι έχουν μπει οι διαδικασίες για τη δημιουργία του e-kalathi, το οποίο χαρακτηρίζεται ως ένα σημαντικό εργαλείο, που θα βοηθήσει αρκετά τους πολίτες, με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή να τονίζει πως στόχος είναι μέχρι τον Δεκέμβριο να δοθεί στους καταναλωτές η πρώτη μορφή της εφαρμογής.

Στο μεταξύ, ξεκαθαρίζεται πως δεν απειλείται από το e-kofini, το οποίο θα αφορά στην αναγραφή των τιμών των λαχανικών και των φρούτων, όπως της ορίζουν οι παραγωγοί στις λαϊκές, αλλά και όπως τις ορίζουν οι υπεραγορές.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Ολομέλεια της Βουλής ψήφισε ομόφωνα τη νομοθεσία που προωθείτο από το Υπουργείο Εμπορίου, αναφορικά με τη δημιουργία της εφαρμογής e-kalathi. Μίας εφαρμογής που θα αναγράφει τις τιμές σημαντικών, βασικών καταναλωτικών αγαθών, από τις υπεραγορές που αποφάσισαν να συμμετέχουν, σε μία προσπάθεια να μπορεί το κοινό να γνωρίζει την εικόνα που υπάρχει στην αγορά.

Ένα χρόνο μετά την ψήφιση της σχετικής νομοθεσίας, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή επιδιώκει να περάσει στο επόμενο βήμα της διαδικασίας, ώστε να δώσει στους καταναλωτές την πρώτη μορφή της συγκεκριμένης εφαρμογής. Πρόκειται για την διαδικτυακή μορφή, στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι καταναλωτές και θα μπορούν να διαμορφώνουν το δικό τους καλάθι, αναλόγως και των επιλογών τους. Σημειώνεται πως βάσει του συμβολαίου που έχει υπογραφεί ανάμεσα στις δύο πλευρές, ο χρόνος παράδοσης της εφαρμογής έχει οριστεί ο Ιούνιος. Τότε, ουσιαστικά, αναμένεται να δοθεί προς το κοινό και η εφαρμογή, όπως έχει σχεδιαστεί.

Αυτό που διαμηνύεται από πλευράς Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή είναι ότι το e-kalathi είναι ένα εργαλείο εύχρηστο για τους καταναλωτές, που θα παρέχει διαφάνεια στην αγορά και θα μπορεί ο κάθε καταναλωτής να γνωρίζει τις τιμές στις υπεραγορές, να τις συγκρίνει και να φτιάχνει το καλάθι του, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσει την ακρίβεια.

Την ίδια ώρα, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή επισημαίνει πως οι καταναλωτές θα μπορούν να βλέπουν τις αλλαγές στις τιμές από το σπίτι τους, ανά πάσα ώρα και στιγμή και αν λειτουργήσει το e-kalathi με τον τρόπο που προωθείται, θα πρόκειται για ένα αρκετά εμβληματικό εργαλείο, το οποίο θα παρέχει βοήθεια σε αρκετό κόσμο.

Επικρίσεις από βουλευτές για καθυστέρηση

Σημειώνεται πως στην περασμένη συνεδρία της Επιτροπής Εμπορίου, κατά την οποία συζητήθηκε το θέμα της ακρίβειας, σε συνάρτηση με την μελέτη του Κυπριακού Συνδέσμου Προστασίας Καταναλωτή, οι βουλευτές μέλη της Επιτροπής άφησαν αιχμές κατά της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, επικαλούμενοι αρκετή καθυστέρηση στην ετοιμασία της εφαρμογής. Μάλιστα, ανέφεραν πως εκβιαστικά κλήθηκαν να ψηφίσουν τη νομοθεσία, ωστόσο σχεδόν ένα χρόνο μετά, ακόμη δεν υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή.

Αυτό που υποστηρίζει η Υπηρεσία, απαντώντας στις εν λόγω επικρίσεις, είναι πως για να δημιουργηθεί η εφαρμογή και να είναι σωστή, χωρίς να δοθεί στους πολίτες ένα εργαλείο που δεν θα δουλεύει, έπρεπε να ακολουθηθούν κάποιες διαδικασίες, πριν καταχωρηθεί η συμφωνία με την ανάδοχο εταιρεία, η οποία είναι και εκείνη που ετοιμάζει την εφαρμογή. Σημειώνεται πως όπως διαφάνηκε, δεν υπήρξε οποιαδήποτε ένσταση στις διαδικασίες και την επιλογή του ανάδοχου, κάτι που έδωσε την ευκαιρία στους αρμόδιους να προχωρήσουν.

Πέραν της διαδικασίας, η Υπηρεσία προβάλλει και το γεγονός ότι λόγω των αρκετών εμπλεκομένων, ήταν συνεπακόλουθο πως θα υπάρχουν καθυστερήσεις, αφού στην εφαρμογή εμπλέκονται προμηθευτές και υπεραγορές, ενώ πρέπει να υπάρχει διασύνδεση με συστήματα.

Διαφορετικό το e-kofini

Στο μεταξύ, η Κυβέρνηση προωθεί και τη δημιουργία του e-kofini, ενός ακόμη εργαλείου κατά της ακρίβειας, που αφορά τους παραγωγούς και τις υπεραγορές. Ουσιαστικά, η εν λόγω εφαρμογή, δείχνει τις τιμές των οποροκηπευτικών όπως τις καθορίζουν οι αγρότες και τις τιμές στις υπεραγορές. Δείχνει την αντίθεση στις τιμές.

Ο ρόλος και η φύση της νέας εφαρμογής δεν φαίνεται να απειλεί την λειτουργία του e-kalathi, δεδομένου ότι θα είναι διαφορετική η λειτουργία τους, καθώς επίσης και τα προϊόντα που θα περιέχουν.

Δειτε Επισης

Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus
Αντανακλάται στις τιμές η συγκράτηση του πληθωρισμού-Οι μειώσεις που καταγράφει το Παρατηρητήριο
Nicosia Mall: Οι πιο incredible εκπλήξεις και δώρα για τα 6α του γενέθλια
'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν