Μάριος Λουκαΐδης: Μονόδρομος οι εξαγορές στο λιανεμπόριο-Πώς θα κινηθούν οι τρεις μεγάλοι παίκτες της αγοράς

Νέα δεδομένα και καινούριες ισορροπίες στο λιανεμπόριο και δη τον τομέα των υπεραγορών δημιουργεί η συμφωνία συγχώνευσης των Υπεραγορών Παπαντωνίου από την Σκλαβενίτης Κύπρου, η οποία ουσιαστικά επισφραγίστηκε την περασμένη Παρασκευή με το πράσινο φως που έλαβε από την Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού(ΕΠΑ).

Το deal Παπαντωνίου-Σκλαβενίτης έρχεται ουσιαστικά ως εξέλιξη όχι απλώς να επαναχαράξει τον χάρτη του λιανεμπορίου στο νησί μας, αλλά και να επιβεβαιώσει την νέα εποχή στην οποία δείχνει να έχει εισέλθει το κυπριακό επιχειρείν, αυτή των εξαγορών και των συγχωνεύσεων, ως μια δυναμική τάση που φαίνεται-όπως όλα δείχνουν-να εδραιώνεται και στον τομέα των υπεραγορών.

Μια μια περί τούτου διαπίστωση, υπενθυμίζεται, εξέφρασε σε πρόσφατες δηλώσεις του στο InBusinessNews o αντιπρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών (ΠΑ.Σ.ΥΠΕ) Μιχάλης Παναγίδης, ο οποίος μιλώντας για τις νέες τάσεις στον κλάδο των υπεραγορών, ανέφερε ότι αναμένεται μεγαλύτερη συγκέντρωση των μεριδίων της αγοράς, με εξαγορές και συγχωνεύσεις.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο άριστος γνώστης του λιανεμπορίου, ιδρυτής της Synpraxis Management Services, Μάριος Λουκαΐδης, ο οποίος μιλώντας στο InBusinessNews για τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στον χώρο και τις επικείμενες κινήσεις των μεγάλων παικτών της αγοράς, χαρακτήρισε την εξαγορά των Υπεραγορών Παπαντωνίου από την Σκλαβενίτης ως αναμενόμενη.

Και τούτο, όπως εξήγησε, στο πλαίσιο της ανάγκης που έχουν οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου να είναι ανταγωνιστικοί στον τομέα τους, για να προβλέψει συναφώς ότι θα ακολουθήσουν νέες προσπάθειες για περισσότερες εξαγορές, ιδιαίτερα για περιπτώσεις υπεραγορών με τρία έως έξι καταστήματα.

Έρχονται νέες κινήσεις

Μάλιστα, ο ίδιος αναμένει ότι οι νέες κινήσεις θα γίνουν μέσα στο επόμενο διάστημα, ενώ εκτίμησε ότι ίσως να γίνονται ήδη και κάποιες πρώτες προσεγγίσεις.

Ο λόγος, όπως υπέδειξε ο κ. Λουκαΐδης, αφορά στις οικονομίες κλίμακας του λιανικού εμπορίου, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές, αλλά απαιτούν ένα συγκεκριμένο όγκο εργασίας και οι οποίες καθιστούν ως μονόδρομο τις εξαγορές.

Ειδικότερα, σε αυτό το πλαίσιο, οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς δουλεύουν με δικό τους κέντρο διανομής, αναπτύσσουν διαφημιστικές καμπάνιες, εξασφαλίζουν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές, διαχειρίζονται own labels και χτίζουν τα στελέχη τους.

«Οι τρεις μεγάλοι παίκτες θα χτίσουν το brand τους, ο κάθε ένας με τον δικό του τρόπο. Μέσω της διαφήμισης, μέσω της εξυπηρέτησης, άλλος μέσω του Word of Mouth (WOM) marketing (από στόμα σε στόμα)», επισήμανε ο Μάριος Λουκαΐδης, ο οποίος βλέπει τις Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ και την Σκλαβενίτης να δίνουν ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στα own labels προϊόντα, και τις Lidl να προσθέτουν περισσότερα brands στα ράφια τους.

Νωρίτερα η συγκέντρωση

Μάλιστα, ο Μάριος Λουκαΐδης, προχώρησε και σε αναθεώρηση προηγούμενης πρόβλεψής του, σημειώνοντας ότι μέχρι το 2035-αντί το 2040-η συγκέντρωση του λιανεμπορίου θα αφορά τρεις κύριους λιανέμπορους, οι οποίοι θα έχουν συνολικό μερίδιο πέραν του 60% της συνολικής αγοράς.

Ερωτηθείς σχετικά με την επίδραση μιας τέτοιας εξέλιξης στους καταναλωτές και την αγορά, ο κ. Λουκαΐδης απάντησε ότι ο ανταγωνισμός στο λιανεμπόριο θα συνεχιστεί, οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να έχουν επιλογές και δεν θα επηρεαστούν-θα επιλέγουν τις πλησιέστερες υπεραγορές τους, όπως και σήμερα- ενώ οι τιμές, υπό κανονικές συνθήκες, θα πρέπει να παρουσιάσουν πτώση.

Λόγω του μεγέθους της Κύπρου η κλίμακα δεν μπορεί να χωρέσει πολλούς παίκτες στην αγορά του λιανεμπορίου, υπέδειξε, κάνοντας λόγο για μάξιμουμ τρεις, όπως και σε μεγαλύτερες χώρες.

Δειτε Επισης

Οι βραβευθέντες των Carob Awards: Eνέπνευσαν, εντυπωσίασαν και τιμήθηκαν από τον θεσμό (pics)
Πολυκλινική Λευκωσίας: Αναβάθμιση, προσθηκομετατροπές και επέκταση με νέο κτίριο
Τα κίνητρα στους επιχειρηματίες ανάπτυξης γης για προσιτή στέγη και οι τρόποι αξιοποίησης με παραδείγματα
Ώθηση στην ορεινή ύπαιθρο Τροόδους με έργα και δράσεις πέραν των €30 εκατ.-Μέτρα για προώθηση της επιχειρηματικότητας
Η συμφωνία για «Προμηθέα», το ρεαλιστικό σενάριο για ολοκλήρωση του τερματικού και η επιδότηση σε εκκρεμότητα
«Ο πόλεμος των Τρώων»... Η νέα ανατρεπτική διαφημιστική καμπάνια της Pizza Hut
Σε χαμηλό δύο ετών οι πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη
Ελίκκος Ηλία: Αυξημένο ενδιαφέρον επιχειρηματιών ανάπτυξης γης για επενδύσεις στην αγορά προσιτής κατοικίας
Range Rover Experience: Βιώνοντας μια αυθεντική «modern luxury» εμπειρία από το Range Rover House
Βάζουν σε μπελάδες την ξενοδοχειακή βιομηχανία οι συντεχνίες-«Όχι» ΠΕΟ και επιφυλάξεις ΣΕΚ για την μεσολαβητική