powered by

Οι 5+3 φάσεις του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας-Μέχρι πού θα φθάσει το μεγάλο έργο

Αναπόσπαστο μέρος του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας της Λευκωσίας (ΣΒΑΚ), το οποίο αναπτύχθηκε με σκοπό να βελτιώσει την κινητικότητα και την ποιότητα ζωής στην ευρύτερη αστική περιοχή της πόλης της Λευκωσίας, αποτελεί η κατασκευή του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας, μέρος του οποίου δόθηκε στην κυκλοφορία.

Μετά την πρόσφατη παράδοση της φάσης Α1, το έργο συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Λεμεσού με τον κυκλικό κόμβο Τσερίου και παρέχει απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων και των πολιτών από Λεμεσό προς Λευκωσία μέσω του ανισόπεδου κόμβου προς τη λεωφόρο Τσερίου, την ευρύτερη περιοχή δυτικής Λευκωσίας και από την περιοχή της δυτικής Λευκωσίας προς Λεμεσό και Λάρνακα.

ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

Με βάση την στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία εκπονείται στο πλαίσιο της διαδικασίας στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης και αφορά στην εφαρμογή του ΣΒΑΚ για την ευρύτερη αστική περιοχή της Λευκωσίας, το μεγάλο έργο χωρίζεται σε πέντε κύριες φάσεις.

Εξάλλου, η πρώτη φάση χωρίζεται σε άλλα τρία στάδια, ενώ η δεύτερη φάση σε δύο άλλα στάδια.

Ορισμένα από τα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή στην περιοχή μελέτης ΣΒΑΚ και σχετίζονται αναπόφευκτα με τον περιμετρικό αφορούν την αναβάθμιση της λεωφόρου εντός του δήμου Τσερίου, καθώς επίσης τη βελτίωση/κατασκευή των λεωφόρων Ιπποκράτους και Αργυρουπόλεως και τμήματος της λεωφόρου Τσερίου και Στροβόλου, στην Λακατάμια και στον Στρόβολο.

Περιμετρικός 32 χλμ.

Ο περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας, αποτελεί μέρος του προβλεπόμενου εθνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Κύπρου και αναπόσπαστο τμήμα του Κεντρικού Δικτύου (Core Network) του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ – Μ) (Trans – European Transport Network), καταδεικνύοντας την ευρωπαϊκή διάσταση του έργου.

Το γενικό έργο αφορά αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, συνολικού μήκους 32 χλμ., ο οποίος θα συνδέει τους αυτοκινητόδρομους που καταλήγουν στη Λευκωσία (αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας-Λεμεσού, αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας-Τροόδους και αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας- Παλαιχωρίου) και θα δρα ως παρακαμπτήριος για το πολεοδομικό συγκρότημα Λευκωσίας, εξυπηρετώντας δεκάδες δήμους και κοινότητες της επαρχίας Λευκωσίας.

Συνολικά, υπάρχουν 5 φάσεις (Α,Β,Γ,Δ,Ε) για αυτό το έργο και στο παρόν στάδιο βρίσκεται στην φάση Α1. Αναλυτικά, οι φάσεις του περιμετρικού Λευκωσίας είναι:

  • Φάση Α1:

Η συγκεκριμένη φάση αφορά τον αυτοκινητόδρομο στα δυτικά, μέσω της βιομηχανικής περιοχής Τσερίου προς τη βιοτεχνική περιοχή Λακατάμιας, μέχρι τη λεωφόρου Τσερίου/Στροβόλου.

Η φάση Α1 διαλαμβάνει οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 7,5 χλμ., και 10 χλμ., τοπικών/συνδετήριων δρόμων δύο και τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, με τους οποίους συνδέεται μέσω τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων.

ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 1
  • Φάση Α2:

Πρόκειται για επέκταση δύο δευτερευόντων οδικών δικτύων τοπικών/συνδετήριων δρόμων δύο και τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας μήκους 3,3 χλμ., καθώς και ολοκλήρωση ενός ανισόπεδου κόμβου.

Ακολούθως, ο αυτοκινητόδρομος θα διέλθει από τη Λακατάμια μέσω της περιοχής κοντά στο αθλητικό κέντρο του δήμου και ακολουθεί δυτική πορεία προς τον δρόμο Λακατάμιας-Δευτεράς (λεωφόρος Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’).

Η φάση Β1 διαλαμβάνει οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 3,05 χλμ., με αντίστοιχο υπογειοποιημένο τμήμα, καθώς και 4,5 χλμ., τοπικών/συνδετήριων δρόμων δύο και τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, με τους οποίους συνδέεται μέσω τριών ανισόπεδων κόμβων.

  • Φάση Β2:

Αφορά στην επέκταση συνδετήριου δρόμου τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας μήκους 2,5 χλμ., εντός της Λακατάμιας, αλλά και ολοκλήρωση ενός ισόπεδου κόμβου.

  • Φάση Β3:

Σε αυτή τη φάση, το έργο θα ακολουθήσει πορεία στα δυτικά της λεωφόρου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’, πέραν από τον Πεδιαίο ποταμό, με κατεύθυνση προς την περιοχή των συνοικισμών της Ανθούπολης και περιοχών της Δευτεράς.

Η φάση αυτή, διαλαμβάνει οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 2,15 χλμ., και 1 χλμ., τοπικών/συνδετήριων δρόμων δύο λωρίδων κυκλοφορίας, με τους οποίους συνδέεται μέσω δύο κόμβων.

  • Φάση Γ:

Κατά την τρίτη φάση του έργου, ο περιμετρικός διασταυρώνει το πρώτο σκέλος του αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας – Παλαιχωρίου και συνεχίζει σε μήκος 2,2 χλμ., προς τα δυτικά στα όρια Λακατάμιας – Αγίων Τριμιθιάς.

Η εν λόγω φάση διαλαμβάνει οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 9,2 χλμ., καθότι σε αυτή περιλαμβάνεται και το πιο πάνω πρώτο σκέλος που αρχίζει από την περιοχή του κόμβου Ανθούπολης/Μακεδονίτισσας και συνεχίζει προς τα νότια και στην περιοχή Αναγυιών όπου συνδέεται με τον δρόμο Παλαιχωρίου.

Παράλληλα, η Φάση Γ περιλαμβάνει και 3,5 χλμ., τοπικών/συνδετήριων δρόμων δύο και τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, με τους οποίους συνδέεται μέσω τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων, περιλαμβανομένου και ανισόπεδου κόμβου σύνδεσης των δύο αυτοκινητοδρόμων.

  • Φάση Δ:

Από την περιοχή Γερίου στα ανατολικά, ο περιμετρικός διέρχεται με κατεύθυνση δυτική στα βόρεια της Βιομηχανικής περιοχής Ιδαλίου και συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού στην περιοχή Χαλεπιανών. Η Φάση Δ διαλαμβάνει οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 6,6 χλμ., και 4 χλμ., τοπικών/συνδετήριων δρόμων δύο και τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, με τους οποίους συνδέεται μέσω δύο ανισόπεδων κόμβων.

  • Φάση Ε:

Τέλος, ο περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας θα ακολουθήσει πορεία προς τα βόρεια μέσω των περιοχών Δευτεράς, Αγίων Τριμιθιάς και Παλιομετόχου, με κατάληξη στον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Τροόδους με τον οποίο θα υπάρξει σύνδεση μέσω ανισόπεδου κόμβου δύο αυτοκινητοδρόμων.

Η Φάση Ε, διαλαμβάνει οδικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων μήκους 4,2 χλμ., και 1 χλμ., τοπικών/συνδετήριων δρόμων δύο και τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, με τους οποίους συνδέεται μέσω δύο ανισόπεδων κόμβων.

Δειτε Επισης

Cyfield: Ποιότητα κατασκευής και σίγουρος τίτλος ιδιοκτησίας-Έκδοση τίτλων για τρία ακόμα έργα
FIBA Eurobasket 2025: Με γοργούς ρυθμούς οι εργασίες της A&A Apostolides στο «Σπύρος Κυπριανού»
H Viomar Ltd εξοπλίζει τους The Landmark Nicosia Towers με πατώματα και επιφάνειες δαπέδου
Ντουμπάι: Ρεκόρ πωλήσεων για τα πολυτελή ακίνητα πριν την παγκόσμια αβεβαιότητα λόγω δασμών
J+A Philippou architects-engineers: Το αρχιτεκτονικό γραφείο πίσω από το ιδιόκτητο γήπεδο του ΑΠΟΕΛ
Μαρίνος Κυναιγείρου: Με το δεξί στο 2025 η κτηματαγορά-Θετικές οι προοπτικές για το μέλλον
Στεγαστική πολιτική: Διευρύνονται τα εισοδηματικά κριτήρια για το σχέδιο στέγασης μέτρια αμειβόμενων του ΚΟΑΓ
Ανοδικά οι τιμές των κατασκευαστικών υλικών το πρώτο τρίμηνο...Σε ποια οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Πρόσβαση για περισσότερους πολίτες στα στεγαστικά σχέδια του ΚΟΑΓ-Η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου
Ανακαλύψτε μοναδικές ευκαιρίες οικοπέδων από την Gordian σε Λεμεσό και Λάρνακα