Powered by

Λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Γερμανία το 2023 έναντι βενζινοκίνητων

Αυξήθηκαν το 2023 οι πωλήσεις νέων οχημάτων στη Γερμανία, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη, ωστόσο η λήξη των κρατικών προγραμμάτων επιδότησης για αγορά οχήματος είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να είναι μειωμένες, σε σχέση με αυτές των οχημάτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.

Συνολικά 2,8 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν στους δρόμους της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης το 2023, σημειώνοντας αύξηση 7,3%, σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή αρχή μεταφορών KBA.

Μεταξύ των διαφόρων τύπων κινητήρων, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση, κατά 13,3%, σε σχέση με το 2022, αγγίζοντας τις 979.000.

Η σημαντική άνοδος καταδεικνύει ότι συνολικά τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους μετά από χρόνια σχετικής μείωσης.

Συγκριτικά, οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν κατά το πιο μέτριο ποσοστό του 11,4%, σε 524.000, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων μειώθηκαν πέραν του 50%, σε 176.000.

Οι πελάτες υβριδικών οχημάτων προέβησαν στις τελευταίες αγορές στο τέλος του 2022 για να επωφεληθούν από τα κρατικά κίνητρα που δόθηκαν για αγορά υβριδικών οχημάτων, πριν από τη σταδιακή κατάργησή τους.

Στη συνέχεια, η γερμανική Κυβέρνηση τερμάτισε στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023 τις επιχορηγήσεις για τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και στα μέσα Δεκεμβρίου τερμάτισε απότομα ένα πρόγραμμα στήριξης των καταναλωτών.

Η έλλειψη κρατικής στήριξης "θα οδηγήσει σε μείωση των ταξινομήσεων νέων ηλεκτρικών οχημάτων φέτος", δήλωσε ο αναλυτής της ΕΥ Constantin Gall.

"Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν στέκεται ακόμη στα δικά της πόδια, αλλά εξαρτάται από τις κρατικές επιδοτήσεις", πρόσθεσε ο κ. Gall.

Η ζωτικής σημασίας αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας έχει σημειώσει μια μέτρια ανάκαμψη μετά την αναστάτωση που προκάλεσαν τα lockdown που σχετίζονται με την πανδημία και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας τα τελευταία χρόνια, καθώς οι εταιρείες ασχολούνταν με τις ανεκτέλεστες παραγγελίες.

Ωστόσο, οι πωλήσεις παραμένουν κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα και οι προοπτικές είναι αβέβαιες, καθώς ο υψηλός πληθωρισμός ανεβάζει το κόστος παραγωγής και διαβρώνει την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, μειώνοντας τη ζήτηση.

Η αναμενόμενη αδύναμη οικονομική ανάπτυξη σημαίνει ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι ένα ακόμη "χαμένο έτος" για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, είπε ο κ. Gall.

Δειτε Επισης

Στον προϋπολογισμό 2025 τα πρώτα 25 εκατ. για την ηλεκτρική διασύνδεση, ανοικτή πληγή το τερματικό
Μ. Κεραυνός: Οι προτεραιότητες του προϋπολογισμού 2025 και του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού πλαισίου 2025-2027
Προϋπολογισμός 2025: Αυξημένες αναπτυξιακές δαπάνες κατά 2,1%, μείωση μόνιμων θέσεων στο δημόσιο
Στο 100% του ΑΕΠ το βρετανικό δημόσιο χρέος-Για πρώτη φορά από τη δεκαετία ‘60
Γιατί διαφώνησε με την απόφαση για αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου για τον GSI ο αντιπρόεδρος της ΡΑΕΚ
Μέχρι και 5% η πιθανή αύξηση στο κόστος του καλωδίου-Ολόκληρη η κατά πλειοψηφία απόφαση της ΡΑΕΚ για GSI
Όλα ανοικτά για πιθανή χρηματοδότηση του GSI από ΕΤΕπ-Τι είπε για το τερματικό ο Κυριάκος Κακουρής
Έπεσαν οι υπογραφές με ΕΤΕπ για δάνεια συνολικού ύψους €125 εκατ.-Σε τι αφορούν οι συμφωνίες
Tα συνολικά κέρδη των κυπριακών τραπεζών το πρώτο εξάμηνο του 2024
Αποσυμφορείται από τα κόκκινα δάνεια ο κυπριακός τραπεζικός τομέας-Περαιτέρω μείωση των ΜΕΧ