Powered by

Λιγότερες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Γερμανία το 2023 έναντι βενζινοκίνητων

Αυξήθηκαν το 2023 οι πωλήσεις νέων οχημάτων στη Γερμανία, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν την Πέμπτη, ωστόσο η λήξη των κρατικών προγραμμάτων επιδότησης για αγορά οχήματος είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να είναι μειωμένες, σε σχέση με αυτές των οχημάτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.

Συνολικά 2,8 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν στους δρόμους της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης το 2023, σημειώνοντας αύξηση 7,3%, σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή αρχή μεταφορών KBA.

Μεταξύ των διαφόρων τύπων κινητήρων, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση, κατά 13,3%, σε σχέση με το 2022, αγγίζοντας τις 979.000.

Η σημαντική άνοδος καταδεικνύει ότι συνολικά τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους μετά από χρόνια σχετικής μείωσης.

Συγκριτικά, οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν κατά το πιο μέτριο ποσοστό του 11,4%, σε 524.000, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων μειώθηκαν πέραν του 50%, σε 176.000.

Οι πελάτες υβριδικών οχημάτων προέβησαν στις τελευταίες αγορές στο τέλος του 2022 για να επωφεληθούν από τα κρατικά κίνητρα που δόθηκαν για αγορά υβριδικών οχημάτων, πριν από τη σταδιακή κατάργησή τους.

Στη συνέχεια, η γερμανική Κυβέρνηση τερμάτισε στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023 τις επιχορηγήσεις για τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και στα μέσα Δεκεμβρίου τερμάτισε απότομα ένα πρόγραμμα στήριξης των καταναλωτών.

Η έλλειψη κρατικής στήριξης "θα οδηγήσει σε μείωση των ταξινομήσεων νέων ηλεκτρικών οχημάτων φέτος", δήλωσε ο αναλυτής της ΕΥ Constantin Gall.

"Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν στέκεται ακόμη στα δικά της πόδια, αλλά εξαρτάται από τις κρατικές επιδοτήσεις", πρόσθεσε ο κ. Gall.

Η ζωτικής σημασίας αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας έχει σημειώσει μια μέτρια ανάκαμψη μετά την αναστάτωση που προκάλεσαν τα lockdown που σχετίζονται με την πανδημία και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας τα τελευταία χρόνια, καθώς οι εταιρείες ασχολούνταν με τις ανεκτέλεστες παραγγελίες.

Ωστόσο, οι πωλήσεις παραμένουν κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα και οι προοπτικές είναι αβέβαιες, καθώς ο υψηλός πληθωρισμός ανεβάζει το κόστος παραγωγής και διαβρώνει την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, μειώνοντας τη ζήτηση.

Η αναμενόμενη αδύναμη οικονομική ανάπτυξη σημαίνει ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι ένα ακόμη "χαμένο έτος" για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, είπε ο κ. Gall.

Δειτε Επισης

Ανοδικά ξανά οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών
Ευρωζώνη: Απροσδόκητη πτώση για τον ιδιωτικό τομέα τον Νοέμβριο-«Φλερτάρει» με την ύφεση
Γερμανία: Ταχύτερη η συρρίκνωση στον ιδιωτικό τομέα-«Αγκάθι» οι υπηρεσίες
Bitcoin: Ο «βασιλιάς» των cryptos φλερτάρει με τα $100.000
Εκτίμηση αναλυτών: Γεωπολιτικά και δασμοί θα φέρουν απόλυτη ισοτιμία μεταξύ ευρώ και δολαρίου το 2025
Βιλερουά: Δεν βλέπει μεγάλο πληθωριστικό «χτύπημα» από τους δασμούς του Τραμπ
Τι σημαίνει η επιστροφή Τραμπ για τις αποδόσεις των ομολόγων και τα νομίσματα
Bitcoin: Έσπασε το φράγμα των 95.000 δολαρίων λόγω του «φαινομένου Τραμπ»
Βρετανία: Απροσδόκητη αύξηση του πληθωρισμού στο 2,3% τον Οκτώβριο
Morgan Stanley: Φρένο στην ανάπτυξη και πληθωρισμός από τους δασμούς Τραμπ