Case Studies: Εφαρμόζοντας έξυπνες και καλές πρακτικές αποθήκευσης

Τρεις έξυπνες και καλές πρακτικές αποθήκευσης παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων στο 17ου Συνέδριο & Έκθεση Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics.

Η Ιφιγένεια Καμμίτση Φιερού, Logistics Manager της Argosy Trading Company Ltd, η Σοφία Μιλτιάδου, Γενική Διευθύντρια Εμπορικών Δραστηριοτήτων της Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ και ο Κωνσταντίνος Χριστούδιας, IT Business Development Manager της Christoudias Logistics βρέθηκαν επι σκηνής του θεσμού για να δώσουν πολύτιμες συμβουλές στους επαγγελματίες του χώρου που δήλωσαν το παρών τους.

Η κ. Καμμίτση Φιερού, αναφέρθηκε στις έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, λέγοντας ότι οικονομικά συστήματα αυξάνουν κατακόρυφα την παραγωγικότητα, όπως οι Voice picking, WMS κ.α.

«Η τεχνολογία voice picking ανεβάζει άμεσα την παραγωγικότητα και τα κόστη μειώνονται με μικρό χρόνο εκμάθησης», ήταν η χαρακτηριστική της παρατήρηση μέσα από την μεγάλη εμπειρία της. Οι σωστές διαδικασίες συνεργασίας και διαφάνειας μεταξύ τμημάτων και με προμηθευτές και πελάτες (SLAs) είναι καίριες, κατά την κ. Φιερού, η οποία αναφορά έκανε και στην ανάγκη για real-time παρακολούθηση και πληροφόρηση.

Επίσης το συνεχές optimization της αποθήκης και η συνεχής μελέτη της γκάμας προϊόντων είναι βασικά στοιχεία για ομαλή λειτουργία, καθώς και η πλήρης εκμετάλλευση χώρων. «Αξιολογούμε τις αποθηκευτικές ανάγκες και ανακατατάσσουμε τους κωδικούς ανάλογα με την ανάγκη τους», συμπλήρωσε.

Η κ. Μιλτιάδου τόνισε τη σημασία της ελαχιστοποίησης του χρόνου παραμονής στο κέντρο διανομής και την λιγότερη ανάγκη για αποθηκευτικούς χώρους, μέσα από γρήγορη εκτέλεση ροών.

Η μείωση κόστους και η εστίαση στην άμεση ανταπόκριση και διαχείριση ποιότητας είναι επίσης βασικά στοιχεία επιτυχίας, κατά την ίδια. Εξίσου αναγκαία είναι η «ευέλικτη προσαρμογή στις αλλαγές στη ζήτηση και στις συνθήκες αγοράς» και η αξιοποίηση τεχνολογίας, όπως RFID scanners για παρακολούθηση αποθεμάτων, WMS που μειώνει λάθη και αυξάνει αποτελεσματικότητα και της FΕFO για έλεγχο του κύκλου ζωής των προϊόντων.

Σε σχέση με τις προβλέψεις αναγκών και διαθεσιμότητας η κ. Μιλτιάδου έδωσε έμφαση στην ανάλυση δεδομένων για προσδιορισμό των αποθεμάτων, στη συνεργασία με προμηθευτές για παράδοση, στην καθημερινή, εβδομαδιαία και μηνιαία πρόβλεψη και rolling targets καθώς και στην σημαντικότητα παρακολούθηση αποθεμάτων ανά αποθήκη, επιστροφών/ληγμένων και KPIs ανά δρομολόγιο.

Κατά τον κ. Χριστούδια, ένας πεπαλαιωμένος στόλος οχημάτων, οι υψηλές φορολογίες για μεταχειρισμένα φορτηγά διανομής, οι αυξανόμενες τιμές ενέργειας και η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών με συνέπεια την αύξηση μισθολογικού κόστους αποτελούν μερικές από τις βασικές προκλήσεις στη σημερινή εποχή.

Οι ακατάλληλες υποδομές στα σημεία παράδοσης και το ότι συχνά δεν υπάρχουν ράμπες ή σημεία στάθμευσης για τα φορτηγά, είναι επίσης κάτι που έθιξε. Εκσυγχρονισμός επαγγέλματος επαγγελματία οδηγού και κίνητρα για την ανάπτυξή του.

Ως μέτρα επίλυσης των πιο πάνω, ο κ. Χριστούδιας προτείνει την κατασκευή μεγάλων αποθηκευτικών χώρων κοντά στα αστικά κέντρα για κεντρικές παραδόσεις, τον εκσυγχρονισμό υποδομών στους χώρους παραδόσεων, τις παραδόσεις κλειστής παλέτας για εξοικονόμηση χρόνου (blind delivery), χωρίς τη φυσική παρουσία του μεταφορέα για καταμέτρηση, μεταφορά εντός της αποθήκης και την αξιοποίηση της μεθόδου των νυχτερινών παραδόσεων που ήδη εφαρμόζεται στην Ευρώπη εδώ και χρόνια.

Δειτε Επισης

Οι τρεις νέες αφίξεις στο Metropolis Mall και το πρώτο κατάστημα Vero Moda στην Κύπρο
Τα φορτώνει στους κατασκευαστές για τις ανακλήσεις οχημάτων το ΤΟΜ-«Τηρούσαν χαμηλούς τόνους»
Ημερίδα Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ σε συνεργασία με cp Foodlab-Το θέμα ενημέρωσης για παραγωγούς και προμηθευτές
Αλφαμέγα: Πράσινο φως για τη νέα υπεραγορά στην Έγκωμη-Ισχυροποιεί την παρουσία της στην περιοχή
Η Lidl Κύπρου ενισχύει σταθερά το έργο του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού με νέα δωρεά ύψους €50.000
«Αισθητές διαφορές» στην τιμολόγηση καυσίμων βλέπει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
CTC, Ermes, Woolworth: Καθυστερούν τα αποτελέσματα 2024 λόγω στρατηγικής αναδιάρθρωσης και πώλησης Superhome
Λούκας Λεωνίδου(Toyota Κύπρου): Πελάτες παγώνουν αγορές ηλεκτρικών οχημάτων
Το λιανικό εμπόριο στην εποχή του e-commerce...Οι στρατηγικές omnichannel και ο ανταγωνισμός σε ένα δυναμικό τοπίο
Αύξηση αξίας και όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου τον Μάρτιο