Σκλαβενίτης: Πώς έσπασε το φράγμα των 5 δισ. ευρώ και η επεκτατική στρατηγική στην Κύπρο

Kόντρα σε κάθε πρόβλεψη και με μεγάλη απόσταση από τον ανταγωνισμό του κινείται ο όμιλος Σκλαβενίτη, ο οποίος κατά πληροφορίες το 2023 ξεπέρασε τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε τζίρο για πρώτη φορά στην ιστορία του, σε σύγκριση με τα 4,47 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό για το 2022.

Με την ανάπτυξη του ομίλου να υπερβαίνει το 12% και να είναι σχεδόν η διπλάσια σε σύγκριση με αυτή της αγοράς, η αλυσίδα ευνοείται σημαντικά από την έξωθεν καλή της μαρτυρία αλλά και από την πολιτική προσφορών και τιμών που εφαρμόζει σε πολλά από τα προϊόντα της.

Θυμίζουμε ότι ο όμιλος με βάση τη λίστα Top 100+ του περιοδικού Forbes, ήταν η έκτη μεγαλύτερη επιχείρηση στην Ελλάδα βάσει τζίρου με σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του 2022.

Ωστόσο, ζήτημα παραμένει η επέκτασή της εκτός ελληνικών συνόρων, ως προϋπόθεση για να μπορέσει να ικανοποιήσει το φιλόδοξο επιχειρηματικό της πλάνο και να ικανοποιήσει το τραπεζικό σύστημα, καθότι καλείται να εξυπηρετήσει ένα αρκετά υψηλό ποσό υποχρεώσεων.

Θυμίζουμε ότι ο μακροπρόθεσμος δανεισμός στο τέλος του 2022 ήταν συνολικά 624,6 εκατομμύρια ευρώ και οι συνολικές υποχρεώσεις συμπεριλαμβανομένων των δανείων, των λειτουργικών και χρηματοδοτικών μισθώσεων και των προμηθευτών ήταν 2,65 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στα ακίνητα της Εταιρείας και του Ομίλου έχουν εγγραφεί προσημειώσεις υποθήκης και υποθήκες ποσού 564,6 εκατομμυρίων ευρώ και 675,2 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα για εξασφάλιση ομολογιακών και λοιπών δανείων. 

Η επέκταση σε Κύπρο-Κεντρική Ευρώπη

Την ίδια στιγμή ο όμιλος εκτός από την Κύπρο όπου εξετάζει την επέκτασή του με εξαγορά και έχοντας εισέλθει σε συζητήσεις με την τοπική αλυσίδα Παπαντωνίου, διερευνά ταυτόχρονα την επέκτασή του στην Κεντρική Ευρώπη.

Στην Κύπρο ο Σκλαβενίτης παρέλαβε 18 καταστήματα κατά την απορρόφηση-εξαγορά του Μαρινόπουλου, η οποία ολοκληρώθηκε το 2017, ενώ αποτελεί αυτήν τη στιγμή τον τρίτο παίκτη στην εν λόγω αγορά πίσω από την κυπριακή Άλφα Μέγα και τη Lidl.

Τα καταστήματα που έχει στο δίκτυό του o Σκλαβενίτης βρίσκονται σε Λευκωσία (8), Λεμεσό (5), Πάφο (2), Λάρνακα (2) και Παραλίμνι (1). Συνολικά απασχολεί περί τα 1.500 άτομα προσωπικό, ενώ υπολογίζεται ότι στα καταστήματά της μπαίνουν καθημερινά περίπου 20.000 άτομα. 

Ο επενδυτικός σχεδιασμός του ομίλου Σκλαβενίτη κυμαίνεται σε ετήσια βάση μεταξύ 50-60 εκατ. ευρώ. Στο πλάνο είναι εκτός των άλλων η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του παλαιού εργοστασίου της Πίτσος που απέκτησε στην Περιοχή του Ρέντη με τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής καθώς και με τη μετεγκατάσταση βιομηχανικών εγκαταστάσεων συμφερόντων του ομίλου όπως η Bakers Master στον τομέα της κατεψυγμένης ζύμης, η Bonora στον καφέ και το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός νέου darkstore.

Στο πλάνο επενδύσεων είναι τόσο η ανακαίνιση υφιστάμενων σημείων του δικτύου, όσο και η επέκταση στα Επτάνησα, κάτι που θα συμβεί κατά κύριο λόγο με την απόκτηση είτε μεμονωμένων καταστημάτων, είτε και με την εξαγορά κάποιας τοπικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.  

Πηγή: Capital.gr

Δειτε Επισης

Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί
Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο Nicosia Mall σε συνεργασία με Unicars και EKCO Maximum Power
Με το αριστερό το 2025 για την αγορά αυτοκινήτων...50-50 τα καινούργια με τα μεταχειρισμένα και οι μάρκες που πρωταγωνιστούν
Μ. Σέφτσοβιτς: Σε περίπτωση δασμών των ΗΠΑ, η Ε.Ε. θα αντιδράσει σθεναρά και γρήγορα
Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024
Θέλει ενίσχυση σχέσεων με Κύπρο για εμπόριο, τουρισμό και επικοινωνίες η Βουλγαρία
BYD: Tα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη
Η Zhanna Antonyan αναδείχθηκε Kyperounda Winery Best Young Sommelier 2025