Σκλαβενίτης: Πώς έσπασε το φράγμα των 5 δισ. ευρώ και η επεκτατική στρατηγική στην Κύπρο

Kόντρα σε κάθε πρόβλεψη και με μεγάλη απόσταση από τον ανταγωνισμό του κινείται ο όμιλος Σκλαβενίτη, ο οποίος κατά πληροφορίες το 2023 ξεπέρασε τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε τζίρο για πρώτη φορά στην ιστορία του, σε σύγκριση με τα 4,47 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό για το 2022.

Με την ανάπτυξη του ομίλου να υπερβαίνει το 12% και να είναι σχεδόν η διπλάσια σε σύγκριση με αυτή της αγοράς, η αλυσίδα ευνοείται σημαντικά από την έξωθεν καλή της μαρτυρία αλλά και από την πολιτική προσφορών και τιμών που εφαρμόζει σε πολλά από τα προϊόντα της.

Θυμίζουμε ότι ο όμιλος με βάση τη λίστα Top 100+ του περιοδικού Forbes, ήταν η έκτη μεγαλύτερη επιχείρηση στην Ελλάδα βάσει τζίρου με σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του 2022.

Ωστόσο, ζήτημα παραμένει η επέκτασή της εκτός ελληνικών συνόρων, ως προϋπόθεση για να μπορέσει να ικανοποιήσει το φιλόδοξο επιχειρηματικό της πλάνο και να ικανοποιήσει το τραπεζικό σύστημα, καθότι καλείται να εξυπηρετήσει ένα αρκετά υψηλό ποσό υποχρεώσεων.

Θυμίζουμε ότι ο μακροπρόθεσμος δανεισμός στο τέλος του 2022 ήταν συνολικά 624,6 εκατομμύρια ευρώ και οι συνολικές υποχρεώσεις συμπεριλαμβανομένων των δανείων, των λειτουργικών και χρηματοδοτικών μισθώσεων και των προμηθευτών ήταν 2,65 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στα ακίνητα της Εταιρείας και του Ομίλου έχουν εγγραφεί προσημειώσεις υποθήκης και υποθήκες ποσού 564,6 εκατομμυρίων ευρώ και 675,2 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα για εξασφάλιση ομολογιακών και λοιπών δανείων. 

Η επέκταση σε Κύπρο-Κεντρική Ευρώπη

Την ίδια στιγμή ο όμιλος εκτός από την Κύπρο όπου εξετάζει την επέκτασή του με εξαγορά και έχοντας εισέλθει σε συζητήσεις με την τοπική αλυσίδα Παπαντωνίου, διερευνά ταυτόχρονα την επέκτασή του στην Κεντρική Ευρώπη.

Στην Κύπρο ο Σκλαβενίτης παρέλαβε 18 καταστήματα κατά την απορρόφηση-εξαγορά του Μαρινόπουλου, η οποία ολοκληρώθηκε το 2017, ενώ αποτελεί αυτήν τη στιγμή τον τρίτο παίκτη στην εν λόγω αγορά πίσω από την κυπριακή Άλφα Μέγα και τη Lidl.

Τα καταστήματα που έχει στο δίκτυό του o Σκλαβενίτης βρίσκονται σε Λευκωσία (8), Λεμεσό (5), Πάφο (2), Λάρνακα (2) και Παραλίμνι (1). Συνολικά απασχολεί περί τα 1.500 άτομα προσωπικό, ενώ υπολογίζεται ότι στα καταστήματά της μπαίνουν καθημερινά περίπου 20.000 άτομα. 

Ο επενδυτικός σχεδιασμός του ομίλου Σκλαβενίτη κυμαίνεται σε ετήσια βάση μεταξύ 50-60 εκατ. ευρώ. Στο πλάνο είναι εκτός των άλλων η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων του παλαιού εργοστασίου της Πίτσος που απέκτησε στην Περιοχή του Ρέντη με τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής καθώς και με τη μετεγκατάσταση βιομηχανικών εγκαταστάσεων συμφερόντων του ομίλου όπως η Bakers Master στον τομέα της κατεψυγμένης ζύμης, η Bonora στον καφέ και το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός νέου darkstore.

Στο πλάνο επενδύσεων είναι τόσο η ανακαίνιση υφιστάμενων σημείων του δικτύου, όσο και η επέκταση στα Επτάνησα, κάτι που θα συμβεί κατά κύριο λόγο με την απόκτηση είτε μεμονωμένων καταστημάτων, είτε και με την εξαγορά κάποιας τοπικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.  

Πηγή: Capital.gr

Δειτε Επισης

Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus
Αντανακλάται στις τιμές η συγκράτηση του πληθωρισμού-Οι μειώσεις που καταγράφει το Παρατηρητήριο
Nicosia Mall: Οι πιο incredible εκπλήξεις και δώρα για τα 6α του γενέθλια
'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν