Οι καθοριστικοί παράγοντες της χορηγικής επιτυχίας
InBusinessNews 12:23 - 29 Σεπτεμβρίου 2023
Οι χορηγίες και οι εμπορικές συνεργασίες στον Αθλητισμό, έλκουν τις ρίζες τους από την Αρχαία Ελλάδα και ακολούθως τη Ρωμαϊκή περίοδο. Από τις αρχές του 20ου αιώνα, ξεκίνησε η χορηγία αθλητών, ομάδων, events, στην πρωτόλεια μορφή τους –με παροχή κυρίως αθλητικού υλικού- ώστε να μετεξελιχθεί σε αυτό που ονομάζουμε σήμερα sponsorship ή/και commercial partnership.
Για το πιο πάνω μίλησε ο Λεωνίδας Παπαβασιλάκης, Commercial & Corporate Communications Director, OLYMPIACOS F.C., Ελλάδα στο πλαίσιο του 5ου Cyprus Sports Management, Marketing & Branding Conference, που παρουσίασε η Kaizen Gaming/ Stoiximan.
Χαρακτηριστικά είπε: «Αν μπορεί κανείς να ξεχωρίσει τις σημαντικότερες και πλέον αποδοτικές χορηγικές σχέσεις που άλλαξαν την θεώρηση και την ιστορία και διαμόρφωσαν νέα δεδομένα –στις κατηγορίες των αθλητών, των ομάδων και των events- θα μπορούσε να σημειώσει την συνεργασία της NIKE με τον Michael Jordan, τη συνεργασία της CARLSBERG με την Liverpool που συντηρείται αδιάλειπτα 3 δεκαετίες και τη STOIXIMAN στο ευρύτερο αθλητικό γίγνεσθαι της Ελλάδας και Κύπρου –σε ομάδες και αθλητές.
Με αφορμή αυτές ως παράδειγμα, ο ομιλητής προσέγγισε τις πρακτικές απόδοσης της καθεμία από αυτές –επιτυχημένης- χορηγικής σχέσης, καθώς και νέα εργαλεία και πρακτικές στην νέα εποχή.
«Κάθε χορηγός βρίσκει τη δική του φωνή και ταυτότητα μέσα από μια χορηγική και εμπορική συνεργασία, μοιραζόμενοι κοινές αξίες και αρχές με τον χορηγούμενο, με αμοιβαία συν αντίληψη, σε ό,τι αφορά στους στόχους και τα ζητούμενα μιας πετυχημένης , σε ποιότητα και χρόνο, σχέσης», είπε μεταξύ άλλων.
Κατά τον κ. Παπαβασιλάκη οι γενικοί παράγοντες που διαμορφώνουν το πλαίσιο μιας χορηγικής επιτυχίας είναι το όραμα, το κίνητρο, η καινοτομία, η ερευνά κ η στατιστική επιστήμη. Καταλυτικό είναι το στοιχείο του συναισθήματος, το οποίο προσδιορίζει ως «την ιδιωτική οδό».
Αφού παρουσίασε τις τρεις ξεχωριστές περιπτώσεις χορηγικών πρακτικών, που στην ουσία όπως ανέφερε «άλλαξαν την ιστορία και διαμορφώσαν μια νέα θεώρηση των συμπροφορών χορηγού – χορηγουμένου, στον χώρο του αθλητισμού», ο ομιλητής σχολίασε το εξής δεδομένο: Σε όλες τις περιπτώσεις υπήρξαν τα στοιχεία του οράματος, της καινοτομίας, της έρευνας και του συναισθήματος.
«Στις χορηγίες , όπως και στον έρωτα, δεν υπάρχει μυστική συνταγή για τη μακροβιότητα τους», είπε λίγο νωρίτερα σε μια άκρως ενδιαφέρουσα παρουσίαση με κοινό σημείο αναφοράς τις επιτυχημένες εμπορικές συνεργασίες.
Ακολούθησε fireside chat μεταξύ του κ.Παπαβασιλάκη και του Άγγελου Χοντουλίδη, Country Manager Cyprus, Stoiximan. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης συμφώνησαν ότι το συναίσθημα είναι, πράγματι, βασικός παράγοντας επιτυχίας και ροής εσόδων όπως επίσης και η σωστή επιλογή του αθλητή με τον οποίο θα συνεργάζεται μια εταιρεία.