powered by

Dr. Jurg Stucker: Πότε είναι η ιδανική στιγμή για να πωλήσετε την επιχείρησή σας

Για την στρατηγική πώληση μιας επιχείρησης και πώς μπορεί να γίνει με επιτυχία, μίλησε ο Dr. Jurg Stucker, Global Executive Committee Member της Oaklins International και Partner της Oaklins Switzerland, στο πλαίσιο εκδήλωσης στη Λευκωσία.

Η εκδήλωση, που διοργάνωσε η Oaklins και είχε ως θέμα τις συγχωνεύσεις και εξαγορές, πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη, 27 Σεπτεμβρίου 2023, στο Pralina Experience, όπου οι ειδικοί αντάλλαξαν απόψεις μαζί με επιχειρηματίες και άλλους επαγγελματίες της Κύπρου.

Κατά την παρουσίασή του με τίτλο «Preparing a sale with excellence», ο Dr. Jurg Stucker ανέλυσε θέματα γύρω από τους λόγους για μια στρατηγική έξοδο-πώληση μιας επιχείρησης, τις απαραίτητες προετοιμασίες που πρέπει να προηγηθούν, καθώς και τον χρόνο που απαιτείται κατά τη διαδικασία πώλησης.

«Ο έγκαιρος και αποτελεσματικός σχεδιασμός εξόδου οδηγεί σε υψηλότερες αποτιμήσεις και μεγαλύτερη ασφάλεια συναλλαγών. Μια επιχείρηση πρέπει να διοικείται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να πωληθεί ανά πάσα στιγμή», εξήγησε.

Όπως είπε ο Dr. Jurg Stucker, αν μια εταιρεία δεν είναι προετοιμασμένη για πώληση, τότε χρειάζονται περίπου τρία χρόνια για αυτό, καθώς απαιτούνται αρκετές διαδικασίες, για παράδειγμα η δημιουργία και το training των νέων ομάδων.

Συμπλήρωσε ότι η καλύτερη περίοδος για πώληση της εταιρείας είναι όταν είναι κερδοφόρα και ειδικότερα μετά από τρία κερδοφόρα έτη, και υπάρχουν καλές προοπτικές για ανάπτυξη.

Σχετικά με τους λόγους για έξοδο, αυτοί μπορεί να είναι είτε στρατηγικοί λόγοι, όπως για παράδειγμα η πίεση των ανταγωνιστών ή το μικρό μέγεθος μίας επιχείρησης, ή οικονομικοί, όπως για παράδειγμα το restructuring ή όταν προκύψει μια πολύ καλή πρόταση.

Επίσης, ο Dr. Jurg Stucker ανέδειξε την σημασία της καλής εξόδου. Από πλευράς «πωλητή», όπως είπε, μια καλή πρόταση μπορεί να έρθει μόνο μια φορά.

Όπως υπέδειξε, οι στόχοι της πώλησης θα πρέπει να είναι πολύ ξεκάθαροι προτού ξεκινήσει μια διαδικασία συγχωνεύσεων και εξαγορών και όλα τα εμπλεκόμενα μέρη θα πρέπει να έχουν κίνητρα να επιδιώξουν τους ίδιους στόχους με τον ιδιοκτήτη.

Παράλληλα, ο Dr. Jurg Stucker αναφέρθηκε στους παράγοντες που μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της τιμής πώλησης μιας εταιρείας, οι οποίοι είναι οι πιο κάτω:

  • Κακή οικονομική απόδοση.
  • Νομικά και ρυθμιστικά θέματα, π.χ. εκκρεμής δικαστική διαμάχη ή μη συμμόρφωση με τους κανονισμούς.
  • Εξάρτηση πελατών, π.χ. πάνω από το 50% των πωλήσεων είναι με έναν πελάτη.
  • Θέματα διαχείρισης, π.χ. Η ομάδα διαχείρισης θεωρείται αδύναμη ή αναποτελεσματική.
  • Παράγοντες αγοράς και του τομέα δραστηριοποίησης π.χ. ύφεση στην αγορά
  • Θέματα που σχετίζονται με due diligence όπως αποκλίσεις οι οποίες δεν είχαν αποκαλυφθεί προηγουμένως.

Δειτε Επισης

Διευκρινίζει η ΕΤΥΦΑ για τα 200 εκατ. ευρώ στο Βασιλικό-«Πιθανή χρηματοδοτική ανάγκη βάσει μελέτης»
PASCAL International Education: Δύο δεκαετίες διεθνούς εκπαιδευτικής αριστείας στο IB DP
Με επιτυχία το ετήσιο συνέδριο του OrangeHRM που διοργάνωσε η OneJar
Χρειάζονται έξτρα 200 εκατομμύρια ευρώ για το τερματικό-Ο φιλόδοξος στόχος για την ολοκλήρωσή του
Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος: Χάλκινο μετάλλιο στο ICPC και πρόκριση στους παγκόσμιους τελικούς
Τα προκαταρκτικά δημοσιονομικά αποτελέσματα για 2024... Τα έσοδα, οι δαπάνες και το πλεόνασμα
Ξεπέρασαν τα €3,2 δισ. τα έσοδα από τον τουρισμό το 2024-Ετήσια αύξηση 7,3%
Όμιλος Υπεραγορών Mas: Στηρίζει για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά το έργο του συνδέσμου «Ένα Όνειρο Μια ευχή»
Redwolf:The PR...Το νέο επιχειρηματικό σχήμα της Redwolf με επικεφαλής τον Νικόλα Ζαννέττο
Επέκταση ταχείας διαδικασίας αδειοδότησης σε αναπτύξεις μεσαίου ρίσκου-Έως 12 κατοικίες σε σειρά και μέχρι 20 διαμερίσματα